VILÁGGAZDASÁG Network

Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

GAZDASÁG / GAZDASÁGPOLITIKA

VEKE-Oszkó vita a szárnyvonalakról - Mennyibe kerül valójában?

2010. 7. 26. 11:53|Utolsó módosítás: 2010. 7. 26. 16:40|Gazdaság » Gazdaságpolitika
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) kifogásolja Oszkó Péter azon kijelentését mely hibás döntésnek minősíti a korábban bezárt vasúti szárnyvonalak újra indítását. A Facebook közösségi portálon mindenki számára hozzá férhető módon folyik a vita.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

"Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat
megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A VEKE a közösségi portálon kifogásolta Oszkó Péter azon kijelentését mely szerint a második Orbán-kormány bizonyos gazdasági döntései százmilliárdos lyukat ütnek a költségvetésen, ilyen döntés a korábban bezárt vasúti szárnyvonalak üzembe helyezése. A közlekedési egyesület véleménye szerint már a szárnyvonalak bezárása is csak propaganda volt és a korábban ígért 40 milliárd forintos megtakarítás sem valósult meg.

A cikk a hirdetés után folytatódik
Oszkó Péter volt pénzügyminiszter reakciójában elmondta a szárnyvonalak leállításával elérhető megtakarítás tavaly csupán 3 milliárd forintra tehetőek, a megtakarítás jelentősebb része a tarifaemelésből származott nagyságrendileg 10 milliárd forint. Véleménye szerint a jelenlegi kormány deficitnövelő döntései között nyilván a legkisebb tétel a szárnyvonalak újranyitása. Amellett azonban, hogy az újranyitás egyelőre viszonylag kis tétel, a baj az, hogy a későbbiekben nagyobb arányú megtakarítások elérését akadályozza, hiszen a következő lépés lett volna a csökkentett forgalomhoz igazított csökkenő eszköz és személyi állomány, a szervezeti struktúra egyszerűsítése.

Egy felhasználói kommentre reagálva Oszkó elmondta, hogy még pénzügyminiszterként sem volt lehetősége beleszólni a szakpolitikába. Nem sok értelmét látja annak, hogy a két állami tulajdonú vállalat a MÁV és a Volán próbálnak versengeni közben, ugyanakkor csak arra nem figyelnek, hogy a tulajdonosuknak összességében mekkora költségeket okoznak a veszteséges járatok egymás melletti fenntartásával. Ezen folyamatoknak gátat kell szabni, azonban a jelenlegi kormány tettei inkább tükröznek politikai népszerűségi célokat, a reformok továbbvitelére irányuló szándéknak semmi jele.

A VEKE alelnöke, Dorner Lajos viszontválaszában nehezményezte, hogy előző kormány nem állt szóba az egyesülettel, és nem vette figyelembe javaslataikat. "Mi a második körös vonalbezárások előtt letettük a szakminisztérium asztalára azt a vasúti menetrendi és kocsigazdálkodási tervezetet, amely kb. 450 db személyvagon selejtezését tette lehetővé úgy, hogy közben növelte a férőhelykibocsátást és az egész országban bevezette az ütemes menetrendet. Sőt, IC buszjáratok is voltak benne olyan gerincjáratokon, ahol nincs vasúti kapcsolat."

Nem sokkal később Vitézy Dávid, a VEKE elnökségi tagja, a BKV felügyelőbizottságának tagja is reagált a volt pénzügyminiszter álláspontjára. Vitézy állítása szerint a vonalbezárások, az "értelmetlenül drága" regisztrációs jegy, a jegyár-emelés pénzügyi hatása - az utasvesztésre is tekintettel - a tényadatok alapján negatív. Szerinte a MÁV üzleti terve "hazugságra épült": "(az emelkedő árak és romló szolgáltatás mellett) meredeken emelkedő bevételekkel és utasszámmal, illetve (bármilyen korrupció- vagy vízfejellenes intézkedés nélkül) meredeken zuhanó működési költségekkel számoltak 2011-től. Mindenki tudta, hogy ez nem más, mint hazugság, az IMF, az EU és a magyar közvélemény átverése, illetve ideológiagyártás a mellékvonalak bezárásához és a magánbuszos lobbi térnyerésének elősegítéséhez" - vádolta hevesen a volt pénzügyminisztert Vitézy.

Oszkó Péter reagálásban leszögezte: azt az állítást cáfolta, amely szerint ők 40 milliárdos megtakarítást tulajdonítottak volna a vonalbezárásoknak, a korábbi kormány ennél a tételnél csak 3 milliárdos megtakarítással számolt. Ezt az állítást azonban a VEKE nem tudta megcáfolni. "Sosem állítottuk ugyanis, hogy a szárnyvonalak bezárásával, azt követő szervezeti átalakítás, eszköz- és létszámoptimalizálás nélkül néhány milliárdnál nagyobb megtakarítás érhető el" - írja  közösség oldalon, de bemásolta ezt lapunknál vezetett blogjába is.

"Nem érthető, hogy a MÁV működési költségeit ki milyen támogatási szinthez viszonyítja - folytatja a volt pénzügyminiszter. A tavalyi költségvetési támogatási szint ugyanis messze nem a valós költségeket mutatja, hiszen a MÁV 2009-ben a MÁV Cargo korábbi privatizációjából származó bevételből nagyjából 70-80 milliárdot a költségvetési támogatáson felül saját költségei fedezetére fordított. Ha tehát a tavalyi és idei költségtámogatási szintek akarjuk összevetni, akkor nem elég a fejezeti főösszegeket összevetni (abból esetleg levonható az a téves következtetés, hogy nincs, vagy kevesebb a megtakarítás), hanem a tényleges költséggazdálkodást kell mérni, amiben jóval nagyobb arányú megtakarítások mutathatóak ki."

Oszkó bírálta a VEKE utasforgalmi számításait is, megvédte a regisztrációs jegy bevezetését, mondván, az "egy vállalati szervezet költséghatékonyságának növeléséhez szinte elengedhetetlen, s ez nem is közlekedési szakpolitikai kérdés, sokkal inkább az általános vállalati pénzügyi irányítás területére tartozik."

A volt miniszter úgy véli, szakpolitikai kérdésekben nem neki kellett volna egyeztetnie, ám sajnálja, hogy a VEKE anyagai nem kerültek hozzá, mert nem kapott belőlük. Ezzel együtt egyeztetéseket kezdeményezett másokkal a közösségi közlekedés tartós reformjának alapvető kérdéseiben, ám ezekre a próbálkozásokra rendre hallgatás vagy elutasítás volt a válasz.

Szerző: Világgazdaság Online

Tetszett a cikk? Ossza meg!
 iWiW 

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
VEKE-Oszkó vita a szárnyvonalakról - Mennyibe kerül valójában?
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

HOZZÁSZÓLÁSOK

  • 5. gondolatok2010. 7. 26. 20:17

    Nos akkor próbáljuk meg tárgyilagosan belekeverve a nemzetközi tapasztalatokat.

    Mivel a közúti közlekedés manapság mindenhol alapfeltétel ezért vasutat csak ott érdemes és gazdaságos fenntartani ahol nem vagy csak költségtöbblettel lehet közúton ellátni ezen feladatokat.

    Van egy kivétel is mégpedig a környeztvédelem szempontja. Ahol a közút nyomvonala rossz (például a közút egy hegyen át a vasút meg a völgyben megy) ott szintén érdemes a vasutat megtartani. Ebbe a kategóriába tarozik az is amikor a vasút erőforrása "zöld" a közúté meg nem. Ilyen jellegzetesen amikor víz- vagy atomenergiával termelt árammal hajuk a vasúti járműveket.

    A Magyarok sajnos (mindenből) a legrosszabb keveréket használják. Például adott egy kistelepülés ahova út és vasút is vezet. A vasút természetesen nem villamosított. Mindkettő leromlott állapotban van, utas meg alig. Ezért azt választják, hogy működjön midkettő, így garantáltan a közút és a vasút szolgátatási szinvonala is alacsony marad. Pedig ha átcsoportosítanák az erőforrásokat a vasútról a közút rendbetételére akkor legalább az egyik (alap) szolgátatás megfelelő minőségű lehetne. Másik oldalról ezeken a helyeken elvileg egész nap sincs annyi utas, hogy megtöltsön egy "szerelvényt".

    Ahogy olvasom a VEKE inkább egy közlekedés-nosztalgia szervezet. Másképp megfogalmazva egy nosztalgiavonat meg egy szinvonalas közszolgátatást ellátó vasúti vonal teljesen más kategória. Erre Németországban (is) láthatók jó példák.

    És az alapkérdés, mennyit lehet megtakarítani egy kihasználatlan leromlott szárnyvonalon? Magyar módi szerint nem sokat. Ha a bezárt vonal mentén felszabaduló erőforrásokat feleslegesen változatlan formában fizetjük és tartjuk fenn akkor valóban semmit. Más szóval ha valamit be akarunk zárni akkor azt be kell zárni. Ez Magyarországon politikai okok miatt nem igen szokott sikerülni...

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    VEKE-Oszkó vita a szárnyvonalakról - Mennyibe kerül valójában?


    Nos akkor próbáljuk meg tárgyilagosan belekeverve a nemzetközi tapasztalatokat.

    Mivel a közúti közlekedés manapság mindenhol alapfeltétel ezért vasutat csak ott érdemes és gazdaságos fenntartani ahol nem vagy csak költségtöbblettel lehet közúton ellátni ezen feladatokat.

    Van egy kivétel is mégpedig a környeztvédelem szempontja. Ahol a közút nyomvonala rossz (például a közút egy hegyen át a vasút meg a völgyben megy) ott szintén érdemes a vasutat megtartani. Ebbe a kategóriába tarozik az is amikor a vasút erőforrása "zöld" a közúté meg nem. Ilyen jellegzetesen amikor víz- vagy atomenergiával termelt árammal hajuk a vasúti járműveket.

    A Magyarok sajnos (mindenből) a legrosszabb keveréket használják. Például adott egy kistelepülés ahova út és vasút is vezet. A vasút természetesen nem villamosított. Mindkettő leromlott állapotban van, utas meg alig. Ezért azt választják, hogy működjön midkettő, így garantáltan a közút és a vasút szolgátatási szinvonala is alacsony marad. Pedig ha átcsoportosítanák az erőforrásokat a vasútról a közút rendbetételére akkor legalább az egyik (alap) szolgátatás megfelelő minőségű lehetne. Másik oldalról ezeken a helyeken elvileg egész nap sincs annyi utas, hogy megtöltsön egy "szerelvényt".

    Ahogy olvasom a VEKE inkább egy közlekedés-nosztalgia szervezet. Másképp megfogalmazva egy nosztalgiavonat meg egy szinvonalas közszolgátatást ellátó vasúti vonal teljesen más kategória. Erre Németországban (is) láthatók jó példák.

    És az alapkérdés, mennyit lehet megtakarítani egy kihasználatlan leromlott szárnyvonalon? Magyar módi szerint nem sokat. Ha a bezárt vonal mentén felszabaduló erőforrásokat feleslegesen változatlan formában fizetjük és tartjuk fenn akkor valóban semmit. Más szóval ha valamit be akarunk zárni akkor azt be kell zárni. Ez Magyarországon politikai okok miatt nem igen szokott sikerülni...


    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 4. francy2010. 7. 26. 18:40

    lacibá

    Te se tudod, hogy hol és miért kell a vasutat megtartani, de ez a kisebb baj. A nagyobb baj az, hogy a felszámoló biztosok sem tudják. A szárnyvonal gazdaságtalanságát ki se tudják számolni (mert nem lehet), de még addig se jutottak el, hogy a közúti pótlása milyen legyen és mibe kerülne. Ehhez ugyan is komplex számításokat és terveket kellett volna letenni az asztalra, ilyen meg sosem volt. Csak a demagógia felmondásánál ragadt le gyurcsánykókától bajnaioszkóig mindegyik. Aztán láthatod, úgy van ez is, mint a 10 ezer kórházi ágy leépítésekor: a végén kiderül, hogy a nagy beharangozás ellenére semmi megtakarítást nem hozott.
    Oszkó meg most is okoskodik, hogy az ő korszakos küldetése csak abban állt, hogy megszorítson, aztán a működőképes rendszer kiépítése az meg majd a következő kormány feladata. Ezt a poént minden területen eljátszotta, Mávval, nyugdíjrendszerrel, stb. Ehhez az eredménytelenséghez képest (mert IMF receptet átültetni még nem eredmény) nagyon tudja osztani minden szakmai szervnek az észt.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    VEKE-Oszkó vita a szárnyvonalakról - Mennyibe kerül valójában?


    lacibá

    Te se tudod, hogy hol és miért kell a vasutat megtartani, de ez a kisebb baj. A nagyobb baj az, hogy a felszámoló biztosok sem tudják. A szárnyvonal gazdaságtalanságát ki se tudják számolni (mert nem lehet), de még addig se jutottak el, hogy a közúti pótlása milyen legyen és mibe kerülne. Ehhez ugyan is komplex számításokat és terveket kellett volna letenni az asztalra, ilyen meg sosem volt. Csak a demagógia felmondásánál ragadt le gyurcsánykókától bajnaioszkóig mindegyik. Aztán láthatod, úgy van ez is, mint a 10 ezer kórházi ágy leépítésekor: a végén kiderül, hogy a nagy beharangozás ellenére semmi megtakarítást nem hozott.
    Oszkó meg most is okoskodik, hogy az ő korszakos küldetése csak abban állt, hogy megszorítson, aztán a működőképes rendszer kiépítése az meg majd a következő kormány feladata. Ezt a poént minden területen eljátszotta, Mávval, nyugdíjrendszerrel, stb. Ehhez az eredménytelenséghez képest (mert IMF receptet átültetni még nem eredmény) nagyon tudja osztani minden szakmai szervnek az észt.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 3. Feri2010. 7. 26. 17:14

    Vasútra nagy szükség van. Hosszú távú, nagy tömegű, nagy sebességű személy (IC)- és áruszállításnál. A 10 utassal közlekedő szerelvények viszont feleslegesek. Ma már eljutottunk a tarifák emelésével oda, ha legalább ketten utaznak, akkor a személygépkocsival olcsóbb az utazás, mint vonattal. Az időről már nem is szólva. Bár megértem a helyi érdekek képviselőit, de nekik is be kell látniuk, hogy így van, ez pénzkidobás. Ideje lenne, hogy félretéve a helyi érdekeket, reális, az utazóknak is megfelelő közlekedési stratégiát dolgozzon ki egy SZAKÉRTŐKBŐL álló társaság. A VEKE az eddigi tevékenységével egyáltalán nem tartozik a szakértők közé, gyanús, hogy politikai irányítás alatt áll. Az eddigi ötleteléseik nem sokat értek.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    VEKE-Oszkó vita a szárnyvonalakról - Mennyibe kerül valójában?


    Vasútra nagy szükség van. Hosszú távú, nagy tömegű, nagy sebességű személy (IC)- és áruszállításnál. A 10 utassal közlekedő szerelvények viszont feleslegesek. Ma már eljutottunk a tarifák emelésével oda, ha legalább ketten utaznak, akkor a személygépkocsival olcsóbb az utazás, mint vonattal. Az időről már nem is szólva. Bár megértem a helyi érdekek képviselőit, de nekik is be kell látniuk, hogy így van, ez pénzkidobás. Ideje lenne, hogy félretéve a helyi érdekeket, reális, az utazóknak is megfelelő közlekedési stratégiát dolgozzon ki egy SZAKÉRTŐKBŐL álló társaság. A VEKE az eddigi tevékenységével egyáltalán nem tartozik a szakértők közé, gyanús, hogy politikai irányítás alatt áll. Az eddigi ötleteléseik nem sokat értek.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 2. Lacibá2010. 7. 26. 13:58

    A közösségi oldalon vitázókhoz, szeretnék egy kérdést intézni.
    Vajon tudják e számszaki adatokkal bizonyítani a szárnyvonalak gazdaságosságát illetve a népgazdasági ráfizetés mértékét rövid és hosszú távon egyaránt?
    Egy megjegyzés a régmultra vonatkozólag:
    A MÁV szlogenje volt az 50-es években HÁZTÓL HÁZIG.
    Jelenleg a teherszálítást kivéve a tömegárúkat az országuti teherfuvarozás
    /kamionok a gyöngébbek kedvéért/ elszipkázta a vasút elől. Ez az igazi háztól házig.
    A személyszállításnál az egyre terjedő személygépkocsik száma a meglehetősen drága költségek / ár, adó, üzemanyag, stb. / ellenére egyre jobban terjed, és még a tanyavilágban is inkább a GK. mint mint a lovasfogat, hogy ne bántsam az ökröket és szamarakat, biztosítja a civilizált közlekedést. Ezzel csupán azt szeretném mondani, hogy a személyszállítésban a vasútnak mind kisebb a szerepe. Elsődlegessen azért mert az állomások általában a települések központjától jelentős távolságra esnek, ezzel szemben az autóbusz /közúti közlekedés/ a települések központján átvezethető köszönhetően, hogy az úthálózatra minden falu város csatlakoztatva van, sőt ezen eszköz a településen több helyen megálhat le és felszállás céljából. Magyarul közelebb kerül a felhasználókhoz. És itt jön az egyéni forgami eszköz a személygépkocsi, mely a személyforgalmat is háztól házig rendszerbe bonyorítja le.
    S most egy elméleti kérdés: Megengedheti e magának ma Magyarország azt a luxust, hogy különböző lobbi és politikai érdekek felülírják az ország teherbíróképességét meghaladó kiadásokat?
    Ha a miniszerelnök azt mondta az IMF kapcsolatban, hogy a hiánycélt 3.8 tartjuk, de azt hogy hogyan az a mi dolgunk, erre kérdem én apró betűkkel, nem kellene a dzsentri költekezési módról leszokni, és csak a tényleges és a valóban szükséges terhet viselni?
    MERT a szárnyvonalak helyett néha az iránytaxi talán olcsóbb megoldás lenne!!!!!

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    VEKE-Oszkó vita a szárnyvonalakról - Mennyibe kerül valójában?


    A közösségi oldalon vitázókhoz, szeretnék egy kérdést intézni.
    Vajon tudják e számszaki adatokkal bizonyítani a szárnyvonalak gazdaságosságát illetve a népgazdasági ráfizetés mértékét rövid és hosszú távon egyaránt?
    Egy megjegyzés a régmultra vonatkozólag:
    A MÁV szlogenje volt az 50-es években HÁZTÓL HÁZIG.
    Jelenleg a teherszálítást kivéve a tömegárúkat az országuti teherfuvarozás
    /kamionok a gyöngébbek kedvéért/ elszipkázta a vasút elől. Ez az igazi háztól házig.
    A személyszállításnál az egyre terjedő személygépkocsik száma a meglehetősen drága költségek / ár, adó, üzemanyag, stb. / ellenére egyre jobban terjed, és még a tanyavilágban is inkább a GK. mint mint a lovasfogat, hogy ne bántsam az ökröket és szamarakat, biztosítja a civilizált közlekedést. Ezzel csupán azt szeretném mondani, hogy a személyszállítésban a vasútnak mind kisebb a szerepe. Elsődlegessen azért mert az állomások általában a települések központjától jelentős távolságra esnek, ezzel szemben az autóbusz /közúti közlekedés/ a települések központján átvezethető köszönhetően, hogy az úthálózatra minden falu város csatlakoztatva van, sőt ezen eszköz a településen több helyen megálhat le és felszállás céljából. Magyarul közelebb kerül a felhasználókhoz. És itt jön az egyéni forgami eszköz a személygépkocsi, mely a személyforgalmat is háztól házig rendszerbe bonyorítja le.
    S most egy elméleti kérdés: Megengedheti e magának ma Magyarország azt a luxust, hogy különböző lobbi és politikai érdekek felülírják az ország teherbíróképességét meghaladó kiadásokat?
    Ha a miniszerelnök azt mondta az IMF kapcsolatban, hogy a hiánycélt 3.8 tartjuk, de azt hogy hogyan az a mi dolgunk, erre kérdem én apró betűkkel, nem kellene a dzsentri költekezési módról leszokni, és csak a tényleges és a valóban szükséges terhet viselni?
    MERT a szárnyvonalak helyett néha az iránytaxi talán olcsóbb megoldás lenne!!!!!

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 1. francy2010. 7. 26. 13:33

    Oszkóékkal már le sem ültek az érdekképvisletek, annyira megvolt a véleményük az ő "szakértelmükről". Kicsit megszállottnak kell lenni ahhoz, hogy az ember azt higgye, hogy körülötte mindenki tudatlan de ő a zseni majd elmomdja nekik, hogy hogyan is kell az életben csinálni a dolgokat.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    VEKE-Oszkó vita a szárnyvonalakról - Mennyibe kerül valójában?


    Oszkóékkal már le sem ültek az érdekképvisletek, annyira megvolt a véleményük az ő "szakértelmükről". Kicsit megszállottnak kell lenni ahhoz, hogy az ember azt higgye, hogy körülötte mindenki tudatlan de ő a zseni majd elmomdja nekik, hogy hogyan is kell az életben csinálni a dolgokat.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Tisztelt Látogatónk!

 

Ha hozzá kíván szólni cikkeinkhez és még nem regisztrálta magát, ide kattintva megteheti.

Adatai megadása után a belépéshez szükséges jelszavát emailben küldjük el Önnek.

 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

A hozzászólás mező nem fogad be HTML kódot, a sortöréseket automatikusan törli.
A képen látható ellenőrzőkód:
captcha
MEHET

Hozzászólásával együtt IP címe is rögzítésre kerül.

Részletes moderálási szabályzatunkat itt olvashatja.

USD/HUF 218.81 -0.68% USD/HUF
EUR/HUF 290.88 -0.281% EUR/HUF
CHF/HUF 240.31 -0.349% CHF/HUF
EUR/USD 1.3298 +0.391% EUR/USD

BUX (zárva)

2012. február 8. 17:06
19 724,34
0.35%
A BÉT információi alapján az adatokat a Magyar Vendor szolgáltatja.
15 perccel késleltetett adatok!
  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Orbán Viktor évértékelője - Fotók: Darnay Katalin

  • Malév, fotók: Darnay Katalin

  • 2012, sorsfordító év? - VG konferencia, fotók: Darnay Katalin

  • Ismét Magyarországon a Ryanair - Fotók: Kallus György

  • Autóújdonságok Detroitban

  • Parlamenti ülésnap, december 19. - Fotók: Darnay Katalin

Előző
Következő
  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

  • Mi bosszant minket a kgfb kampányban?

    Mi bosszant minket a kgfb kampányban?

  • MABISZ konferencia

    MABISZ konferencia

  • Mit gondolunk a végtörlesztésről?

    Mit gondolunk a végtörlesztésről?

  • Szemüveg nélküli 3D képernyő táblákhoz

    Szemüveg nélküli 3D képernyő táblákhoz

Előző
Következő
Titkok és hazugságok a munkahelyen Dara Péter
ügyvezető igazgató
DEVISE Hungary
Mindig meglepődöm, amikor olyan munkáltatókkal és HR-esekkel találkozom, akik úgy beszélnek a munkavállalókról, mint valami bűnözőkről. Gyakran úgy is kezelik őket. Ennek megfelelően csak a legrosszabbat feltételezik róluk. A munkavállalók között ezzel szemben számos esetben azzal a véleménnyel szembesülök, mely szerint a munkáltató csak azért van, hogy őket kizsákmányolja, s a profitra törekedve az utolsó szuszt is kihajtsa belőlük. További írások itt találhatóak »
A másik 15 milliárd euró Essősy Zsombor
Vezérigazgató
MAPI Magyar Fejlesztési Iroda Zrt.
Az IMF-hitel átmeneti egyensúlyt teremtve az egységnyi, záros határidejű „laufot” biztosítja ahhoz, hogy jó irányba induljon el a gazdaság fejlesztése. Az így nyert idő mellé a pénzt a strukturális átalakításhoz, a gazdaság motorjainak begyújtásához kizárólag a most még elérhető, uniós források biztosítják. Ez a bizonyos „másik” 15 Mrd Euro jelenti azt a kivételes lehetőséget hazánk számára, amelyet most valóban vétek lenne nem kihasználni! További írások itt találhatóak »
Búcsúüzenet Oszkó Péter
ügyvezető igazgató
Portfolion
Úgy hiszem, semmi meglepő nincs abban, hogy a kormány nyilvánvaló gazdaságpolitikai kudarcai, az év végére újra beszakadó forintárfolyam, az állampapírok iránti kereslet elapadása miatt egyre kétségesebb finanszírozhatóság, a tönkretett növekedési pálya és a megrongált foglalkoztatási viszonyok tudatában évzáró aktusként újra előráncigálta Budai Gyulát. További írások itt találhatóak »
Jogszerű a hamburgeradó Bánki Orsolya
ügyvéd
ENWC
2011. szeptember 1-jétől ún. „népegészségügyi termékadó” terhel egyes üdítőitalokat, energiaitalokat, „előrecsomagolt cukrozott készítményeket”, sós snackeket és ételízesítőket. Az új adónem érezhetően drágítja majd a felsorolt élelmiszereket, emellett pedig számos jogi kérdést is felvet. További írások itt találhatóak »
Barcelonából jöttem… Mózes István
ügyvezető partner
ClientFirst Consulting Kft.
Idén szerencsém volt három kollégámmal együtt ellátogatni Barcelonába, a 12. MSPA (Mystery Shopping Providers Assosiation) Konferenciára. 42 ország közel 200 képviselője tette tiszteletét a találkozón, ahol a legfőbb téma természetesen a vevőkiszolgálás fejlesztése volt. További írások itt találhatóak »