Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

2008. 5. 23. 09:31|InfoRádió | Gazdaság

Jobban járnánk a 4-es metró leállításával? - Csaba László felvetése

Kisebb veszteség lenne a 4-es metró leállítása, mint a beruházás folytatása - véli Csaba László. A közgazdász szerint szükség van az állami kiadások csökkentésére, hogy az ország kijusson a válságból, ehhez azonban egy új összetételű, többségi kormány kell.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Olyan kényszerpályán vagyunk, amelyen, ha nem változtatunk semmit, akkor biztos, hogy leülünk és stagnálni fogunk - mondta az InfoRádiónak Csaba László közgazdász, aki szerint ma Magyarországon növekedési és bizalmi válság van, amelyekhez hamarosan foglalkoztatási válság is társulni fog.

A szakértő úgy véli: a változtatás feltétele egy új összetételű kormány, amelynek van többsége és felhatalmazása arra, hogy leküzdje a válságot. 

Megfelelő területekre kell irányítani a közpénzeket, amiket nem szabad hagyni elcsurogni, mint ahogy azt tették a metróépítésnél - véli a gazdasági szakember, aki szerint kisebb veszteség lenne a 4-es metró építésének leállítása, mint a beruházás folytatása.

Csaba László úgy látja, hogy 3 éves távlatban a bruttó hazai termék 10-12 százalékának megfelelő kiadáscsökkentésre kell sort keríteni: vissza kell venni a közigazgatásból, egyensúlyt kell teremteni a költségvetésben, és le kell állítani az állami presztízsberuházásokat.

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Jobban járnánk a 4-es metró leállításával? - Csaba László felvetése
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

HOZZÁSZÓLÁSOK

  • 5. lamilami2008. 5. 23. 14:17

    Tényled ez lenne a megoldás, h. minden beruházást le kellene állítani?
    Vki komolyan gondolja, h. az "elit"ben találni ma olyanokat, akiknek értelmes elképzelésük, moráljuk van?
    Már mindenki volt hatalmon, mindebkiben csalódni kellette- csődöt mondtak
    Hol az új politiai "elit"?

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Jobban járnánk a 4-es metró leállításával? - Csaba László felvetése


    Tényled ez lenne a megoldás, h. minden beruházást le kellene állítani?
    Vki komolyan gondolja, h. az "elit"ben találni ma olyanokat, akiknek értelmes elképzelésük, moráljuk van?
    Már mindenki volt hatalmon, mindebkiben csalódni kellette- csődöt mondtak
    Hol az új politiai "elit"?

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 4. Dezső László2008. 5. 23. 13:38

    A pénzügyi hatékonyság is fontos, de a környezet az első.

    Ha már VANNAK villamos-motoros tömegközlekedési eszközök, első lépésként ezeket kellene átállítani gázmotorosra (ld. az USA-ban 1947. óta alkalmazott nagynyomású palackos metánt, a CNG-t) ... ez nem is kerülne sokba. Ezzel a széndioxid-kibocsátás az 1/3-ra csökkenthető (1 m3 földgázzal 3-szor akkora távolság tehető meg CNG-vel, mintha ezt az 1 m3 metánt hőerőműben égetnénk el és az árammal hajtanánk a járművet).

    Persze, a metró feneketlen pénznyelő ... csakhogy mindig is az volt, ez nem újdonság. A Világgazdaságnak nem évtizedes közhelyekről kellene írnia. Ideje ÚJSÁGÍRÓKAT IS alkalmazniuk.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Jobban járnánk a 4-es metró leállításával? - Csaba László felvetése


    A pénzügyi hatékonyság is fontos, de a környezet az első.

    Ha már VANNAK villamos-motoros tömegközlekedési eszközök, első lépésként ezeket kellene átállítani gázmotorosra (ld. az USA-ban 1947. óta alkalmazott nagynyomású palackos metánt, a CNG-t) ... ez nem is kerülne sokba. Ezzel a széndioxid-kibocsátás az 1/3-ra csökkenthető (1 m3 földgázzal 3-szor akkora távolság tehető meg CNG-vel, mintha ezt az 1 m3 metánt hőerőműben égetnénk el és az árammal hajtanánk a járművet).

    Persze, a metró feneketlen pénznyelő ... csakhogy mindig is az volt, ez nem újdonság. A Világgazdaságnak nem évtizedes közhelyekről kellene írnia. Ideje ÚJSÁGÍRÓKAT IS alkalmazniuk.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 3. totola2008. 5. 23. 12:32

    Milyen Metró?
    Mégha metró lenne, de annak sem az, megáll minden vakondtúrásnál.
    Ez egy földalatti villamos lesz!

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Jobban járnánk a 4-es metró leállításával? - Csaba László felvetése


    Milyen Metró?
    Mégha metró lenne, de annak sem az, megáll minden vakondtúrásnál.
    Ez egy földalatti villamos lesz!

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 2. Brumi2008. 5. 23. 10:55

    Nos igen, az oroszállamadósságból megépítették volna, csak így az egész szdszmszp bagázs miből nyúlt volna le száz milliárdokat?
    Ezért inkább lenyúlták az orosz államadósságot (hujberkapolyi) majd eltervezték a világ legdrágább és legértelmetlenebb metróberuházását, hogy még azt is megfejjék!
    Aki dolgozik az csak fizessen ennek a tolvajbandának adót, járolékot, különadót, stb stb.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Jobban járnánk a 4-es metró leállításával? - Csaba László felvetése


    Nos igen, az oroszállamadósságból megépítették volna, csak így az egész szdszmszp bagázs miből nyúlt volna le száz milliárdokat?
    Ezért inkább lenyúlták az orosz államadósságot (hujberkapolyi) majd eltervezték a világ legdrágább és legértelmetlenebb metróberuházását, hogy még azt is megfejjék!
    Aki dolgozik az csak fizessen ennek a tolvajbandának adót, járolékot, különadót, stb stb.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 1. Kl_Janos2008. 5. 23. 10:15

    Eghyszerűbb lett volna el sem kezdeni a 4-es metrót. Ebben a fázisban nem hiszem, hogy olcsóbb lenne már leállítani... (esetleg, mivel két pályaudvart köt össze, ki lehetne talán végig fúrni, majd nyugati mintára vonatokat közlekedtetni benne.)

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Jobban járnánk a 4-es metró leállításával? - Csaba László felvetése


    Eghyszerűbb lett volna el sem kezdeni a 4-es metrót. Ebben a fázisban nem hiszem, hogy olcsóbb lenne már leállítani... (esetleg, mivel két pályaudvart köt össze, ki lehetne talán végig fúrni, majd nyugati mintára vonatokat közlekedtetni benne.)

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Ajánlott cikkek

Rovat további hírei
  • Legfrissebb
  • Legolvasottabb
  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Forgalomba áll az első felújított szerelvény

  • Kárpát-medencei gazdasági fórum Hajdúszoboszlón

  • 25 éve gyárt Magyarországon az Opel

  • Újabb öt évig köztársasági elnök Áder János

  • Gazdasági kilátások és a növekedés lehetőségei - a Világgazdaság konferenciája

  • Ismét Oscar-díjas lett egy magyar film Fotók: AFP

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér