VILÁGGAZDASÁG Network

Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

KKV

Benedeczki Lajos A hatóságoknak az illegálisan működő cégeket kellene felderíteni

A sufni-tuning műhelyek szakszerűtlenül javítanak

2013. 7. 23. 05:00|Utolsó módosítás: 2013. 7. 23. 17:18|KKV

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (GÉMOSZ) becslése szerint az autójavítás 70 százaléka illegálisan történik.
– Nem tűnik irreálisnak ez az arány –  mondja Benedeczki Lajos, a keceli Benedeczki Diesel Center tulajdonosa, aki 35 éve dolgozik az autójavító szakmában. A megrendelőink között szinte minden héten van két három olyan ügyfél, akinek a sufni-tuning műhelyben szakszerűtlenül javították meg a járműveik alkatrészeit, és emiatt nem működik megfelelően.

A probléma többrétű, hangsúlyozza a szakember: azok a műhelyek, amelyek nem hivatalosan dolgoznak, nem fizetnek adót, illetve nem kell megfelelniük a hatóságok követelményeinek, ezáltal jelentős versenyelőnybe kerülnek a tisztességes műhelyekkel szemben. A mi területünkön a dízeles szakmában az is probléma, hogy szakszerűtlenül, illetve után gyártott alkatrészekkel javítják meg a dízel injektorokat, ezáltal ezek elromlanak, illetve további jelentős károkat okoznak. Ezek közé tartozik a dugattyú elolvadása, egyéb motorkárosodások és a túlfogyasztás miatt a többletkiadás terhe is jelentős.

– Az adóhatóságnak a fogyasztóvédelemnek, a polgármesteri hivataloknak, a környezetvédőknek kellene lépniük azért, hogy felderítsék, kik azok, akik feketén dolgoznak. A hatóságok ugyanis csak ott kopogtatnak, ahol a szerelő hivatalos adószámmal rendelkezik – hangsúlyozza a cégvezető, akinek a vállalkozása tizenhat munkatársnak biztosít megélhetést.

A cég alkalmazottjai a legkorszerűbb javító- és diagnosztikai berendezésekkel dolgoznak. A dízeladagolás technikához tartozó szinte minden részegység ellenőrzését a gyári előírt technológiával végzik. Ez utóbbi azt jelenti, hogy a keceli vállalkozás szinte az összes dízel rendszereket gyártó cégek számítógép-vezérelt próbapadjaival, műszereivel és a célszerszámaival rendelkezik, melyek igen jelentős beruházást igényeltek.

– Csak a programok frissítése évi négy millió forintba kerül –  mondja Benedeczki Lajos. Viszont a javítás minősége csak ilyen befektetések mellet lehet a gyári minőséggel azonos színvonalú – teszi hozzá a szakma mestere. A cégvezető szerint a NAV-nak nem kellene mást tennie, csak az alkatrészterítő autókat végigkövetni, majd ezt követően a kibocsátott szállítóleveleket, számlákat összevetni a címlistával.

Szerző: B. Zs.
Tetszett a cikk? Ossza meg!

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
A sufni-tuning műhelyek szakszerűtlenül javítanak
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

HOZZÁSZÓLÁSOK

  • 1. sírásó2013. 7. 24. 17:24

    szerintem meg az a gond, hogy a márkaszervizek 6.000-12.000 ft körüli rezsióradíjakkal akarnak dolgozni és ott sem garantált a szakszerűség!

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    A sufni-tuning műhelyek szakszerűtlenül javítanak


    szerintem meg az a gond, hogy a márkaszervizek 6.000-12.000 ft körüli rezsióradíjakkal akarnak dolgozni és ott sem garantált a szakszerűség!

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Tisztelt Látogatónk!

 

Ha hozzá kíván szólni cikkeinkhez és még nem regisztrálta magát, ide kattintva megteheti.

Adatai megadása után a belépéshez szükséges jelszavát emailben küldjük el Önnek.

 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

A hozzászólás mező nem fogad be HTML kódot, a sortöréseket automatikusan törli.
A képen látható ellenőrzőkód:
captcha
MEHET

Hozzászólásával együtt IP címe is rögzítésre kerül.

Részletes moderálási szabályzatunkat itt olvashatja.

KAPCSOLÓDÓ TÉMÁK

Autók, autóipar

Minden, ami az autógyártással, az iparággal, az autókereskedelemmel kapcsolatos

Ajánlott cikkek

Partnerek

USD/HUF 279.01 0% USD/HUF
EUR/HUF 303.38 0% EUR/HUF
CHF/HUF 292.6 0% CHF/HUF
EUR/USD 1.0873 0% EUR/USD
  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Több száz menekült veszett a Földközi-tengerbe

  • Megzavarták Mario Draghi sajtótájékoztatóját(Reuters/AFP)

  • Tapolcai időközi választás Fotók: Mediaworks/MTI

  • A hét képei Fotó: AFP

  • Barack Obama 1982-óta az első amerikai elnök, aki a szigetre látogatott

  • A Gránit Bank Zrt. évértékelő sajtótájékoztatója (fotók: Korponai Tamás)

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér