Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

2017. 2. 17. 14:50|Utolsó módosítás: 2017. 2. 17. 19:56|MTI | Közélet » Politika

Brüsszelből kapott pofont az orosz televíziós propaganda

Az Európai Bizottság szerint nem sértett európai jogot Litvánia azáltal, hogy gyűlöletkeltés és uszítás miatt három hónapra felfüggesztette a Svédországból sugárzott, orosz nyelvű RTR-Planeta nevű televíziós csatorna adásának litvániai sugárzását - derül ki a brüsszeli testület pénteki közleményéből.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Az Európai Bizottság tájékoztatása szerint az orosz nyelvű televízió adásának felfüggesztése nem ellentétes az audiovizuális médiaszolgáltatásról szóló irányelv rendelkezéseivel, amely gyűlöletkeltés vagy gyűlöletbeszéd esetben engedélyezi a médiatartalmakhoz való szabad hozzáférés korlátozását.

A litván médiahatóság 2015 áprilisában döntött úgy, hogy három hónapra felfüggeszti az orosz nyelvű televízió adásainak litvániai sugárzását azzal az indokkal, hogy a csatorna egyik műsorában elhangzott kijelentések háborúra szólítottak fel és gyűlöletet szítottak, sorozatosan megszegve ezzel a litván médiatörvényt.

A tájékoztatás szerint az egyik műsorban Vlagyimir Zsirinovszkij orosz politikus több államot, köztük a balti országokat katonai megszállással és megsemmisítéssel fenyegette.

Az Európai Bizottság indoklásában hangsúlyozta: a gyűlöletnek nincs helye Európában, ezért a litván intézkedés arányos és indokolt.

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Brüsszelből kapott pofont az orosz televíziós propaganda
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Ajánlott cikkek

Rovat további hírei
  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Forgalomba áll az első felújított szerelvény

  • Kárpát-medencei gazdasági fórum Hajdúszoboszlón

  • 25 éve gyárt Magyarországon az Opel

  • Újabb öt évig köztársasági elnök Áder János

  • Gazdasági kilátások és a növekedés lehetőségei - a Világgazdaság konferenciája

  • Ismét Oscar-díjas lett egy magyar film Fotók: AFP

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér