Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

2016. 3. 16. 13:09|Utolsó módosítás: 2016. 3. 16. 14:04|VG Online | Közélet » Politika

Üzent a kormány a tüntető tanároknak

A március 15-i tüntetésekről és az oktatásügyről szól többek közt a mai parlamenti ülés, amelyen ismét órákon át kérdezik a kormányt.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Hosszú ülésre készülhetnek a képviselők: a napirendi tervezet szerint ma akár éjfélig is bent ülhetnek a parlamentben a legkitartóbbak.

Üzentek a tanároknak

Nem sokat kellett várni, hogy felidézzék a tegnapi tüntetéseket: miután megemlékeztek a Magyar Zászló és Címer Napjáról (kevesen tudják, de ez ma van - eredetileg március 23-a lett volna, de aztán rájöttek, hogy az már a magyar-lengyel barátság napja), az első napirend előtti felszólaló, Tóbiás József rögtön március 15-ről és a demonstrációról beszélt. Az MSZP elnöke szerint egy ekkora tömeg követeléseit nem hagyhatja a kormány figyelmen kívül, különösen úgy nem, hogy a társadalom háromnegyede, de még a kormánypárti szimpatizánsok kétharmada is úgy gondolja, új irányra van szükség az oktatásban.

Nincsen hatalmatok felettünk, ez március 15-e üzenete - mondta a tüntetésekről az LMP-s Ikotity István. A tanárok most már nem kérnek, hanem követelnek, elegük lett abból, hogy a kormány nem veszi komolyan a problémákat - fogalmazott. A pedagógusok munkabeszüntetése szerinte nem jogszerű, de jogos lépés lenne. Rétvári Bence államtitkár azt válaszolta neki: akkora köznevelési konzultáció zajlott le, amilyen még soha. A kormány meghívta az érdekképviseleteket, de ők nem ültek le tárgyalni - közölte.

A jobbikos Dúró Dóra is az oktatásügyet hozta fel, azonban ő szinte végig arról beszélt, hogy mennyire nagy kár, hogy átpolitizálják a vitát. Szerinte a szakmai szervezetekkel egy asztalhoz ülve kéne a politikusoknak tárgyalni az ügyről.

Harrach Péter (KDNP) szintén beszélt az oktatásról: szerinte egy ekkora ágazat reformjánál valóban vannak elemek, amikor korrigálni kell. A tüntetés azonban szerinte idejétmúlt, mert a kormányban megvan a szándék a megoldásra.

Végül a fideszes Kósa Lajos ment a legtovább: szerinte "most már teljesen leplezetlenül és semmit nem ügyelve a konspirációra a pedagógusokénak álcázott tüntetés, amelynek semmi köze nem volt a magyar szabadsághoz, egyértelműen bejelentkezett a politizálásra". A tüntetők "azt kérik, hogy az államfő és a miniszterelnök kérjen bocsánatot. Kérdem én, miért is?" - folytatta. A neki válaszoló Dömötör Csaba államtitkár megtalálta a párhuzamot is a szabadságharc és a menekültválság közt: "a lényeg 1848-ban és 2016-ban is ugyanaz: senki nem erőszakolhatja ránk, hogy olyanokkal éljünk együtt, akikkel nem akarunk" - mondta.

Órákig kérdezik a kormányt

Az első órákban szokás szerint a kormány kérdezése lesz a központban. Miután véget értek a napirend előtti felszólalások, és megtárgyalták a függetlenek közt ülő Oláh Lajos, valamint az MSZP-s Tóth Bertalan mentelmi ügyét, előbb két órán keresztül az interpellációkat tehetik fel a képviselők, majd további egy órán át jönnek az azonnali kérdések.

Késő délután néhány ellenzéki javaslatot beszélnek át - nagy összegben nem érdemes fogadni arra, hogy ezeket a kormánytöbbség át is engedi.

Ezek után, valószínűleg már kora este kezdődik meg az ebtenyésztést érintő törvénymódosítások vitája. Kivételes eljárásban tárgyalják meg még ma a nemzeti otthonteremtési közösségekről szóló indítványt is - ezt az indítványt alig egy órával az ülés kezdete előtt adták be, azonban holnap meg is szavazzák.

Az este további részében a Széchenyi István születéséről folytatott megemlékezés részleteiről, az Eu-s vámjog végrehajtásáról, majd az államháztartásról szóló törvény módosításáról lesz szó, és ismét a képviselők elé kerül a tao-ról és a sportról szóló törvény. Végül a behajtási és költségátalányról szóló javaslattal zárják a napot.

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Üzent a kormány a tüntető tanároknak
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

HOZZÁSZÓLÁSOK

  • 72. civar2016. 3. 19. 11:58

    Nem vitás, súlyosbodik az állapota.
    Tényleg ráfér egy kis pihenés - egy elmegyógyintézetben...:)

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Üzent a kormány a tüntető tanároknak


    Nem vitás, súlyosbodik az állapota.
    Tényleg ráfér egy kis pihenés - egy elmegyógyintézetben...:)

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 71. Aratógép2016. 3. 18. 15:14

    Szembe kell vele néznetek. Az egész jövő hét rendelkezésetekre áll, szabira megyek, buli, kokó, haverok, nők, Hearth, nem gondolok közben rátok. Mire visszajövök kezdődjön meg a exmunkásőr fideszesek kivonulása az oktatásból. Különben baj lesz.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Üzent a kormány a tüntető tanároknak


    Szembe kell vele néznetek. Az egész jövő hét rendelkezésetekre áll, szabira megyek, buli, kokó, haverok, nők, Hearth, nem gondolok közben rátok. Mire visszajövök kezdődjön meg a exmunkásőr fideszesek kivonulása az oktatásból. Különben baj lesz.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 70. csutortok2016. 3. 18. 14:46

    Mániás fázis.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Üzent a kormány a tüntető tanároknak


    Mániás fázis.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 69. Aratógép2016. 3. 18. 14:35

    A tiltakozók 12. pontja:

    Az érettségire vonatkozó módosításokat halasszák el!
    A középfokú szakképzési rendszerben a kormány által tervezett minden változtatást azonnal függesszenek fel! Biztosítsák mindenkinek a lehetőséget a középfokú végzettség megszerzésére!
    Csökkenteni kell a tanulói terheket!
    A különleges bánásmódot igénylő gyermekek méltányos és eredményes ellátásáért azonnali, kármentő intézkedések szükségesek!
    A kormányzat tegyen azonnali intézkedéseket a roma tanulók növekvő szegregációjának visszaszorítása, a diszkrimináció minden formájának hatékony tilalma érdekében!
    Követeljük a tankönyvválasztás tényleges szabadságát!
    A pedagógus életpályához kapcsolódó minősítés és a pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszerét azonnal fel kell függeszteni, a folyamatban levő eljárások befejezésének kivételével!
    Azonnali hatállyal teremtsék meg a nyugdíjas pedagógusok továbbfoglalkoztatásának jogszabályi kereteit! Szüntessék meg a létszámstopot!
    A pedagógusok kötelező óraszámát 22 órában kell rögzíteni, el kell törölni az ezen felüli kötött munkaidőt!
    Követeljük az oktatásfinanszírozás legalapvetőbb forrásainak biztosítását!
    Elvárjuk az oktatással kapcsolatos őszinte és nyilvános kommunikációt!
    Új alapokra helyezett, az elért eredményekre építő közoktatási rendszer kidolgozását kell azonnal elkezdeni!

    13: Kérjen bocsánatot a kormány az oktatásban érdekeltektől a hazugságokért, gyalázkodásért, és az elmúlt időszak letagadott hibáiért!

    Aratógép 14. pontja

    14: lesz egy-két hozzászólásom a tanárokhoz is. Például hogy miért nem próbálták saját szakmai köreikben ezeket elindítani az elmúlt 27 évben, és miért várták meg még idáig fajul a helyzet? És ha eddig nem nem kezdtek ezeken dolgozni, akkor a követelések teljesülésével - elsősorban a 12. pont szerint hogyan képzelik saját (nyilvánvalóan vezető) részvételüket ebben a munkában.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Üzent a kormány a tüntető tanároknak


    A tiltakozók 12. pontja:

    Az érettségire vonatkozó módosításokat halasszák el!
    A középfokú szakképzési rendszerben a kormány által tervezett minden változtatást azonnal függesszenek fel! Biztosítsák mindenkinek a lehetőséget a középfokú végzettség megszerzésére!
    Csökkenteni kell a tanulói terheket!
    A különleges bánásmódot igénylő gyermekek méltányos és eredményes ellátásáért azonnali, kármentő intézkedések szükségesek!
    A kormányzat tegyen azonnali intézkedéseket a roma tanulók növekvő szegregációjának visszaszorítása, a diszkrimináció minden formájának hatékony tilalma érdekében!
    Követeljük a tankönyvválasztás tényleges szabadságát!
    A pedagógus életpályához kapcsolódó minősítés és a pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszerét azonnal fel kell függeszteni, a folyamatban levő eljárások befejezésének kivételével!
    Azonnali hatállyal teremtsék meg a nyugdíjas pedagógusok továbbfoglalkoztatásának jogszabályi kereteit! Szüntessék meg a létszámstopot!
    A pedagógusok kötelező óraszámát 22 órában kell rögzíteni, el kell törölni az ezen felüli kötött munkaidőt!
    Követeljük az oktatásfinanszírozás legalapvetőbb forrásainak biztosítását!
    Elvárjuk az oktatással kapcsolatos őszinte és nyilvános kommunikációt!
    Új alapokra helyezett, az elért eredményekre építő közoktatási rendszer kidolgozását kell azonnal elkezdeni!

    13: Kérjen bocsánatot a kormány az oktatásban érdekeltektől a hazugságokért, gyalázkodásért, és az elmúlt időszak letagadott hibáiért!

    Aratógép 14. pontja

    14: lesz egy-két hozzászólásom a tanárokhoz is. Például hogy miért nem próbálták saját szakmai köreikben ezeket elindítani az elmúlt 27 évben, és miért várták meg még idáig fajul a helyzet? És ha eddig nem nem kezdtek ezeken dolgozni, akkor a követelések teljesülésével - elsősorban a 12. pont szerint hogyan képzelik saját (nyilvánvalóan vezető) részvételüket ebben a munkában.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 68. Aratógép2016. 3. 18. 13:38

    Végül pedig:

    Az új rezsim által a meglévő mellé még generált problémái:
    - még kisebb finanszírozási keret
    - akadályozó és költséges központi bürokrácia létrehozása
    - kormányzati és fenntartó szervek által amúgy semmibe vett etikai kódex bevezetése
    - világos cél nélkül kötelezővé tett portfolióírás (csak oldalszámilag kell meglennia)
    - differenciálás eszközlehetőségeinek megszüntetése
    - színvonalas tananyagok kivonása az oktatásból (pl Mozaik kiadványok)
    - ellenséggyártás és hazugságok (finanszírozásról, célokról, bérekről, eredményekről, a fentiekről...)
    Jelentem a moderátornak!

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Üzent a kormány a tüntető tanároknak


    Végül pedig:

    Az új rezsim által a meglévő mellé még generált problémái:
    - még kisebb finanszírozási keret
    - akadályozó és költséges központi bürokrácia létrehozása
    - kormányzati és fenntartó szervek által amúgy semmibe vett etikai kódex bevezetése
    - világos cél nélkül kötelezővé tett portfolióírás (csak oldalszámilag kell meglennia)
    - differenciálás eszközlehetőségeinek megszüntetése
    - színvonalas tananyagok kivonása az oktatásból (pl Mozaik kiadványok)
    - ellenséggyártás és hazugságok (finanszírozásról, célokról, bérekről, eredményekről, a fentiekről...)
    Jelentem a moderátornak!

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 67. Aratógép2016. 3. 18. 13:38

    Ezt is:

    Lehet a problémákról is beszélni, néhány rögtön látszódik abból, hogy a 3 rendszer miben más mint a magyar, ami nem nevezhető rendszernek.

    - Kerettanterv: elavult, tantárgyanként sem egységes felbontású, tantárgyak és kapcsolódási pontok, előfeltételek mentén inkonzisztens, túlzottan bő, nincs prioritás. A tanárok nem is igazán, a tananyagok sem használják.
    - Átláthatóság: nincsenek mérési pontok, az osztályzatok öntörvényűek, összehasonlíthatatlanok és jelzés nélküliek. Nem tudni mi történik a gyerekkel, hol áll.
    - Tervezhetőség: nincs használható tanulói életút nyilvántartás, nincs adat a tanulói pálya tervezhetőségéhez, ami van, az nem hozzáférhető és nem foglalkozik senki a kiértékeléssel. A gyerekek sodródnak a rendszerben, vagy éppen valami számukra egészen rossz irányba erőszakkal terelődnek - ennek még kulturális hagyománya is megvan.
    - Esélyegyenlőség: kis népességű nemzetek nem engedhetik meg maguknak, hogy briliáns tehetségeket pazaroljanak el és gazdag ostobákat képezzenek, mert azzal hatalmas fejlődési árat fizetnek. Magyarországon a szociális feltételek nem adottak, és nincsenek is leválasztva a az általános szociális finanszírozásról (ami nem is nagyon létezik), a felsőoktatás az OECD rangsor szerint az átlagjövedelemhez mérten a legmagasabb terhet hazánkban jelenti, 98%-át viszi el 1 hallgató a családi bevételeknek. Így nincs pénzügyi esélyegyenlőség. A helyenként még mindig magas osztálylétszámok, az felesleges ismeretanyag miatti magas leterheltség okán nem lehet a gyerekekkel külön-külön foglalkozni, aki egyszer lemarad annak jó eséllyel vége. Márpedig a gyengék lemaradnak. Ugyanezen oknál fogva a tehetséggondozás is problémás, nehéz foglalkozni a tehetségek kiemelésével a nélkül, hogy más területen lemaradásba ne kerülnének. A kettőt együtt kezelni pedig pláne nem lehet. Jelentős a szegregáció a tekintetben is, hogy nem képességeik, hanem családi hátterük alapján igyekszenek egybe terelni a gyerekeket.
    - Iskolák és különbségek: a speciális módszertannal nevelő/oktató intézmények (lauder, waldorf, stb.) még mindig elitista szemléletű szülők gyerekeinek ad otthont, kevésbé az odavalóknak. Ez már ugyan javul, de ettől sokkal nagyobb baj, hogy nem lehet az egyetlen magyar mérési pont (érettségi) mellé sem illeszteni, nem tudja annak (vitatható értelmű) követelményeit teljesíteni, valamint gyenge a kapcsolódása a felsőoktatás belépési követelményeivel (amik ugyancsak régóta szarok).
    - Intézményi finanszírozás: ezt most inkább ki se fejtem. Se működő modellje, se elégséges szintje nincs.

    Van még bőven, de elég lesz most ennyi.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Üzent a kormány a tüntető tanároknak


    Ezt is:

    Lehet a problémákról is beszélni, néhány rögtön látszódik abból, hogy a 3 rendszer miben más mint a magyar, ami nem nevezhető rendszernek.

    - Kerettanterv: elavult, tantárgyanként sem egységes felbontású, tantárgyak és kapcsolódási pontok, előfeltételek mentén inkonzisztens, túlzottan bő, nincs prioritás. A tanárok nem is igazán, a tananyagok sem használják.
    - Átláthatóság: nincsenek mérési pontok, az osztályzatok öntörvényűek, összehasonlíthatatlanok és jelzés nélküliek. Nem tudni mi történik a gyerekkel, hol áll.
    - Tervezhetőség: nincs használható tanulói életút nyilvántartás, nincs adat a tanulói pálya tervezhetőségéhez, ami van, az nem hozzáférhető és nem foglalkozik senki a kiértékeléssel. A gyerekek sodródnak a rendszerben, vagy éppen valami számukra egészen rossz irányba erőszakkal terelődnek - ennek még kulturális hagyománya is megvan.
    - Esélyegyenlőség: kis népességű nemzetek nem engedhetik meg maguknak, hogy briliáns tehetségeket pazaroljanak el és gazdag ostobákat képezzenek, mert azzal hatalmas fejlődési árat fizetnek. Magyarországon a szociális feltételek nem adottak, és nincsenek is leválasztva a az általános szociális finanszírozásról (ami nem is nagyon létezik), a felsőoktatás az OECD rangsor szerint az átlagjövedelemhez mérten a legmagasabb terhet hazánkban jelenti, 98%-át viszi el 1 hallgató a családi bevételeknek. Így nincs pénzügyi esélyegyenlőség. A helyenként még mindig magas osztálylétszámok, az felesleges ismeretanyag miatti magas leterheltség okán nem lehet a gyerekekkel külön-külön foglalkozni, aki egyszer lemarad annak jó eséllyel vége. Márpedig a gyengék lemaradnak. Ugyanezen oknál fogva a tehetséggondozás is problémás, nehéz foglalkozni a tehetségek kiemelésével a nélkül, hogy más területen lemaradásba ne kerülnének. A kettőt együtt kezelni pedig pláne nem lehet. Jelentős a szegregáció a tekintetben is, hogy nem képességeik, hanem családi hátterük alapján igyekszenek egybe terelni a gyerekeket.
    - Iskolák és különbségek: a speciális módszertannal nevelő/oktató intézmények (lauder, waldorf, stb.) még mindig elitista szemléletű szülők gyerekeinek ad otthont, kevésbé az odavalóknak. Ez már ugyan javul, de ettől sokkal nagyobb baj, hogy nem lehet az egyetlen magyar mérési pont (érettségi) mellé sem illeszteni, nem tudja annak (vitatható értelmű) követelményeit teljesíteni, valamint gyenge a kapcsolódása a felsőoktatás belépési követelményeivel (amik ugyancsak régóta szarok).
    - Intézményi finanszírozás: ezt most inkább ki se fejtem. Se működő modellje, se elégséges szintje nincs.

    Van még bőven, de elég lesz most ennyi.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 66. Aratógép2016. 3. 18. 13:37

    És most ismételjük át!

    Nézzük a nemzetközi listákon első három legsikeresebb oktatási rendszert.

    1) Kyna. Ez egy központosított, formalizált, erős fegyelem mellett működő, egyenarcú rendszer. A porosz és a kommunista szemlélet sajátos egyvelege. Sajnos sikere kommunista típusú hazugságra épül. Az egyik az, hogy cél egyedülállóan jó adatait fegyelemmel a teszteknek megfelelő célirányos képzéssel éri el egyetlen egy kijelölt városban, amire a mérést korlátozzák. A modell sajátos követelményei miatt - a kommunista rezsim minden kísérlete ellenére - nem terjeszthető el országszerte, ezért az ország tanulóinak mindössze 1%-a részesül benne. A kommunista rezsim azonban beéri azzal, hogy egyetlen városa miatt a statisztikai csúcson van. Hasonlít ahhoz, ahogy orbánék működnek, 100 millió HUF-ból visszahozott 57 embert az évi 80 ezres elvándorló tömegből. Siker. 7%-ot javult a munkanélküliségi adat, ebből 100% közfoglalkoztatott. Siker. stb. Nem véletlen, hogy ez tetszett meg az elmebetegeknek.

    2) Finn rendszer: a tanárokra delegált felelősségre épít. A tanár az egyes diákokra személyre szabottan határozza meg az előrehaladás menetét és módszerét. Ez és a szociális rendszerrel támogatott lehetőségek valódi esélyegyenlőség mellett a sem a legtehetségesebbeket nem fogja vissza, sem a leggyengébbeket nem hagyja hátra. Kiépítése közel 30 évet vett igénybe. Hol? Egy olyan fejlett társadalomban, ahol az emberek (el)ismerik saját felelősségüket, elfogadják döntéseik következményeit. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy a tanároknak még ettől is nagyobb felelőssége tudjon lenni (rendkívül laikusra fordítva). Magyarországon senki sem vállal felelősséget semmiért, saját tetteinek következményét is másra akarja fogni. Lásd devizahiteles balhé. Ráadásul most olyan politikai rezsim van, aki ezt a szemléletbeli fejlődést szándékosan akadályozza is.

    3) angolszász rendszerek: formalizált, egységes, sűrű, szigorú visszamérési rendszert alkalmaz, negyedévenként objektív vizsga, amivel mindenki meggyőződhet róla, hogy gyereke a rendkívül precízen, mindenki által érthetően felépített kerettantervbe foglaltakat sikerült-e elsajátítani, illetve milyen szinten. Kiegészítő tananyagok, de akár kapcsolt tevékenységek (pl állatkert látogatás) is egzaktul kapcsolódik a kerettanterv ismeretelemeihez. Minden vizsga eredménye pontosan meghatározza mit kell még gyorsan fejleszteni a gyereknél. Különösebb társadalmi, szociális követelménye (az előzőekhez képest) nincs. A pedagógusok keretet kapnak, amivel tananyagot vásárolhatnak a kerettanterv elemeinek feltöltéséhez. A kiadók versenyeznek értük. Magyarországon ezzel szemben az oktatási rendszer eredményei átláthatatlanok, nem tudjuk mi történik az osztályteremben, zárt ajtók mögött folyik az oktatás, a előírt ütemben gyerekek jegyeket kapnak, de gyakran a pedagógus sem tudja mire. Egyetlen mérési pont van a rendszerben, az érettségi, de ez nem objektív (1-2 véletlen tétel 4 év anyagából?) és mivel kilépéskor történik, már az ég világon semmi értelme nincs.

    Összefoglaltam egy laikusnak is érthető módon.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Üzent a kormány a tüntető tanároknak


    És most ismételjük át!

    Nézzük a nemzetközi listákon első három legsikeresebb oktatási rendszert.

    1) Kyna. Ez egy központosított, formalizált, erős fegyelem mellett működő, egyenarcú rendszer. A porosz és a kommunista szemlélet sajátos egyvelege. Sajnos sikere kommunista típusú hazugságra épül. Az egyik az, hogy cél egyedülállóan jó adatait fegyelemmel a teszteknek megfelelő célirányos képzéssel éri el egyetlen egy kijelölt városban, amire a mérést korlátozzák. A modell sajátos követelményei miatt - a kommunista rezsim minden kísérlete ellenére - nem terjeszthető el országszerte, ezért az ország tanulóinak mindössze 1%-a részesül benne. A kommunista rezsim azonban beéri azzal, hogy egyetlen városa miatt a statisztikai csúcson van. Hasonlít ahhoz, ahogy orbánék működnek, 100 millió HUF-ból visszahozott 57 embert az évi 80 ezres elvándorló tömegből. Siker. 7%-ot javult a munkanélküliségi adat, ebből 100% közfoglalkoztatott. Siker. stb. Nem véletlen, hogy ez tetszett meg az elmebetegeknek.

    2) Finn rendszer: a tanárokra delegált felelősségre épít. A tanár az egyes diákokra személyre szabottan határozza meg az előrehaladás menetét és módszerét. Ez és a szociális rendszerrel támogatott lehetőségek valódi esélyegyenlőség mellett a sem a legtehetségesebbeket nem fogja vissza, sem a leggyengébbeket nem hagyja hátra. Kiépítése közel 30 évet vett igénybe. Hol? Egy olyan fejlett társadalomban, ahol az emberek (el)ismerik saját felelősségüket, elfogadják döntéseik következményeit. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy a tanároknak még ettől is nagyobb felelőssége tudjon lenni (rendkívül laikusra fordítva). Magyarországon senki sem vállal felelősséget semmiért, saját tetteinek következményét is másra akarja fogni. Lásd devizahiteles balhé. Ráadásul most olyan politikai rezsim van, aki ezt a szemléletbeli fejlődést szándékosan akadályozza is.

    3) angolszász rendszerek: formalizált, egységes, sűrű, szigorú visszamérési rendszert alkalmaz, negyedévenként objektív vizsga, amivel mindenki meggyőződhet róla, hogy gyereke a rendkívül precízen, mindenki által érthetően felépített kerettantervbe foglaltakat sikerült-e elsajátítani, illetve milyen szinten. Kiegészítő tananyagok, de akár kapcsolt tevékenységek (pl állatkert látogatás) is egzaktul kapcsolódik a kerettanterv ismeretelemeihez. Minden vizsga eredménye pontosan meghatározza mit kell még gyorsan fejleszteni a gyereknél. Különösebb társadalmi, szociális követelménye (az előzőekhez képest) nincs. A pedagógusok keretet kapnak, amivel tananyagot vásárolhatnak a kerettanterv elemeinek feltöltéséhez. A kiadók versenyeznek értük. Magyarországon ezzel szemben az oktatási rendszer eredményei átláthatatlanok, nem tudjuk mi történik az osztályteremben, zárt ajtók mögött folyik az oktatás, a előírt ütemben gyerekek jegyeket kapnak, de gyakran a pedagógus sem tudja mire. Egyetlen mérési pont van a rendszerben, az érettségi, de ez nem objektív (1-2 véletlen tétel 4 év anyagából?) és mivel kilépéskor történik, már az ég világon semmi értelme nincs.

    Összefoglaltam egy laikusnak is érthető módon.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 65. Aratógép2016. 3. 18. 13:35

    "És azokéban főleg nem, akiknek a közeledben kell létezniük..."

    Ők mind a híveim, boldoggá teszem őket amikor meghallgatom könyörgésüket és kegyeket gyakorlok közöttük. Ti nem részesülhettek ebben akármennyire is szeretnétek, soha nem hinném el, hogy könyörgésetek mögött valódi tisztelet és imádat húzódik meg. Inkább a sanda bolsevik hátsószándék.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Üzent a kormány a tüntető tanároknak


    "És azokéban főleg nem, akiknek a közeledben kell létezniük..."

    Ők mind a híveim, boldoggá teszem őket amikor meghallgatom könyörgésüket és kegyeket gyakorlok közöttük. Ti nem részesülhettek ebben akármennyire is szeretnétek, soha nem hinném el, hogy könyörgésetek mögött valódi tisztelet és imádat húzódik meg. Inkább a sanda bolsevik hátsószándék.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 64. civar2016. 3. 18. 13:27

    A lényeg, hogy te abszolút torzítatlan, tökéletes személyiségre sikeredtél.:)
    Ezt majd eldönti az élet, és megtapasztalod magad.
    A magam részéről, nem szívesen lennék a bőrödben! (És azokéban főleg nem, akiknek a közeledben kell létezniük...)

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Üzent a kormány a tüntető tanároknak


    A lényeg, hogy te abszolút torzítatlan, tökéletes személyiségre sikeredtél.:)
    Ezt majd eldönti az élet, és megtapasztalod magad.
    A magam részéről, nem szívesen lennék a bőrödben! (És azokéban főleg nem, akiknek a közeledben kell létezniük...)

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 63. Aratógép2016. 3. 18. 12:28

    Hálával tartozom nekik azért, hogy nem neveltek a "szocialista erkölcsnek" megfelelően (mint titeket), ahogyan az a 90-es évek végén valami nyilvánvaló vicc folyamán tanárszakon nekem kiosztott, 70-es években nyomott "családi életre nevelés" című kiadványban szerepelt. Unalmamban beleolvastam, pont olyan torz személyiségek létrehozásáról rendelkezett mint amilyenek ti vagytok.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Üzent a kormány a tüntető tanároknak


    Hálával tartozom nekik azért, hogy nem neveltek a "szocialista erkölcsnek" megfelelően (mint titeket), ahogyan az a 90-es évek végén valami nyilvánvaló vicc folyamán tanárszakon nekem kiosztott, 70-es években nyomott "családi életre nevelés" című kiadványban szerepelt. Unalmamban beleolvastam, pont olyan torz személyiségek létrehozásáról rendelkezett mint amilyenek ti vagytok.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Rovat további hírei
  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Pénteken kezdődött a varsói V4-csúcstalálkozó Fotók: Miniszterelnöki Sajtóiroda

  • Földrengés rázta meg Olaszországot Fotók: AFP

  • Éremeső az olimpián

  • Rio 2016

  • Kezdődik a riói olimpia

  • Kihirdették a felvételi ponthatárokat

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér