VILÁGGAZDASÁG Network

Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

PÉNZÜGY / MEGTAKARITÁS

Végleges! 102 ezren maradnak a magánnyugdíj-rendszerben!

2011. 2. 1. 09:40|Utolsó módosítás: 2011. 2. 1. 10:58|Pénzügy » Megtakaritás
A végleges adatok szerint 102 019-en nyilatkoztak az Országos Nyugdíjfolyósító Igazgatóság (ONYF) ügyfélszolgálatain arról, hogy fenntartják magánnyugdíjpénztári tagságukat - közölte a Világgazdasággal Szőke Lovas Zsuzsa, az ONYF sajtótitkára. Ez jóval több a korábban becsültnél. A magán-nyugdíjpénztáraknak április 18-áig kell az elszámolásról ütemtervet készíteniük a PSZÁF-nak.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

"Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat
megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Előzetesen mintegy 60-70 ezer nyilatkozóval számoltak, a tegnapi este ez a szám már meghaladta a 95 ezret. A végleges adatok tehát jóval meghaladják a korábbi előrejelzéseket, de senki nem gondolt arra, hogy a 100 ezret is meghaladja. A szám azonban még mindig elenyésző a hárommillió taghoz képest. Budapesten a Fiumei úton csaknem 29 ezren adtak le nyilatkozatot, a főváros után a megyei jogú városok közül Győrben maradtak legtöbben magánpénztári tagok.

A tartósan külföldön tartózkodó pénztártagok száma 479 fő volt. 2011. február 28-áig igazolási kérelemmel 50 fő jelezte nyilatkozattételi szándékát. A nyilatkozatok feldolgozását követően az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság 2011. március 1-ig ütemezetten adja át a magánnyugdíj-pénztári nyilatkozatokat az érintett magánnyugdíj-pénztáraknak - áll az ONYF közleményében.

Selmeczi Gabriella szerint óriási siker, hogy a nyugdíjvédelmi program keretében a magán-nyugdíjpénztári tagok 96,8 százaléka választotta az állami nyugdíjrendszert - tájékoztatott az MTI-Eco. A miniszterelnöki megbízott keddi sajtótájékoztatóján azt mondta: a hétfő esti adatok szerint 102 019-en nyilatkoztak arról, hogy a magánpénztárban maradnak, február végéig pedig még 439-en akarják fenntartani a magánpénztári tagságot; így összesen 102 458 fő, 3,2 százalék döntött a maradás mellett. Selmeczi Gabriella közölte: a vagyonátadás, -átvétel minden forintját ellenőrizni fogják. Hozzátette: az állami rendszert választók leghamarabb áprilisban kaphatják meg a reálhozamukat.

Az ONYF februárban értesíti a magán-nyugdíjpénztárakat a maradókról, amely alapján a kasszáknak a rendelet szerint egy ütemtervet kell elkészíteniük - mondta lapunknak Binder István, a Pénzügyi Szervek Állami Felügyeletének (PSZÁF) szóvivője. Erre a szolgáltatóknak 45 nap áll rendelkezésükre (április 18-ig), a PSZÁF-nak három napon belül visszajelez a pénztáraknak az ütemterv jóváhagyásáról. A rendelet ugyan nem határoz meg pontos határidőt, ameddig a pénztáraknak a tagokkal valamint az Államadósság Kezelő Központtal (ÁKK) el kell számolnia, de a felügyelet már egyeztetett a pénztárak többségével, s kivétel nélkül mindegyikük szeretné lezárni a folyamatot legkésőbb az év végéig.

Binder István felhívta a figyelmet arra, hogy a pénztárak az elszámolási napon esedékes reálhozamot fizetik ki (ha van egyátalán). Elemző becslésekre hivatkozva elmondta, ez 100-200 milliárd forintra rúghat. A magánkasszák összvagyona a legutóbbi, szeptember 30-ai adat szerint 3047 milliárd forint.

A tb-rendszerbe átlépők pénztári vagyonátirányítása a Stabilitás Pénztárszövetség becslése szerint májusban indulhat el. Az Alkotmánybíróság várhatóan februárban dönt a rendeletről. Stabilitás elnöke, Bába Julianna az Mfornak korábban elmondta, legalább 90 százalékos esélyt ad arra, hogy a taláros testület megsemmisíti a diszkriminatív nyugdíjpénztári rendelkezést. Kerestük a nyilatkozatokkal kapcsolatban a pénztárszövetséget, ám ők ma nem adnak nyilatkozatot, az érintetteket egy szerdai sajtótájékoztatón keresztül értesítik.

Mivel hétfőn volt az utolsó esély a nyilatkozatok megtételére, már kora reggel kígyózó sorok álltak a nyugdíjfolyósító mindhárom budapesti irodájánál és több megyei jogú városban is. Azonban néhány órával később az ügyintézés már zökkenőmentesen haladt. Beigazolódtak azok a várakozások, hogy a maradók döntő többsége az utolsó pillanatra hagyja nyilatkozatának megtételét. Az ONYF szerint ez akkor sem lett volna másként, ha a törvényi határidő esetleg más dátumot jelölt volna meg határidőként.

Aki a magánrendszert választotta, annak személyesen kellett nyilatkoznia erről a 36 nyugdíj-biztosítási igazgatóság valamelyikénél, a Nyugdíjfolyósító Igazgatóságnál vagy az ONYF-nél. Aki nem nyilatkozott, annak 2011. március 1-jével automatikusan megszűnik a tagsági jogviszonya, és számlaegyenlegét átutalják az állami nyugdíjalapba. Az állami rendszerbe visszalépők tagi kifizetései – a korábban befizetett tagdíj-kiegészítések és a reálhozam – adómentesen felvehetők lesznek.

A cikk a hirdetés után folytatódik
Aki továbbra is magán-nyugdíjpénztári tag marad, a 2011. december 1-je után megszerzett, járulékalapot képező jövedelmei után nem szerez további szolgálati időt az állami rendszerben, annak ellenére, hogy fizetése után a munkaadó továbbra is az állami társadalombiztosításba utalja a 24 százalékos munkáltatói járulékot (ennek az idén december 1-jétől nyugdíj-hozzájárulás lesz a neve); a továbbiakban csak a pénztárba utalt 10 százalékos járulékrész után számíthat járandóságra.

Ahogy arról lapunk korábban is beszámolt, a jogszabály szerint a várt juttatásnál vélhetően jóval kevesebb, úgynevezett időskori járulékot kap az a magánnyugdíjpénztári tag, aki január 31-éig kezdeményezi tagságának fenntartását, még akkor is, ha kasszája létszámhiány miatt megszűnik, de a nyilatkozó nem szeretne a fennmaradó pénztáraknál maradni, s átkerül az állami rendszerbe.

A nyugdíjtörvény rendelkezése szerint kétezer tagra van szüksége egy kasszának, hogy tovább tudjon működni. Azok, akik egyébként egy kis taglétszámú pénztárnál maradnának, de a szolgáltató megszűnik a kis létszám miatt, február végéig nyilatkozhatnak arról, hogy melyik fennmaradó pénztárba szeretnének lépni. Aki ezt a nyilatkozatot nem teszi meg, hiába nyert időt a döntésre, ha nem választ pénztárat, igencsak rosszul járhat.

A törvény szerint ugyanis már kezdeményezte magánnyugdíjpénztári tagsági jogviszonyának fenntartását, így 2011. december 1-jétől kezdődően a társadalombiztosítási nyugdíjrendszerben további szolgálati időt nem szerez, és az ezt követően szerzett keresete, jövedelme a társadalombiztosítási nyugellátások megállapítása során nem vehető figyelembe. Egyedül egy úgynevezett időskorú járadékot kaphat, amelyet nem az állam, hanem az önkormányzat utal. Ennek összege a mindenkori minimálnyugdíjhoz kötött, amely 2011-ben 28 500 forint. A járadék életkori csoporttól függően 22 800 és 37 050 forint között alakul havonta.

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) A magyar nyugdíjrendszer második pillére, a kötelező magánnyugdíjpénztári szektor jellemzői című tanulmánya szerint a magán-nyugdíjpénztárak vagyona a 1998-as 25,07 milliárd forintról 2009 év végére azonban 2649 milliárd forintra nőtt.

A rendszer indulásakor, 1998-ban a hat legnagyobb pénztár tömörítette a magán-nyugdíjpénztári tagság közel 83, és a magán-nyugdíjpénztári vagyon 76,7 százalékát.

2009-ben a hat legnagyobb magánnyugdíjpénztár – az OTP, az AEGON, az ING, az Allianz, az AXA és az Évgyűrűk - már a tagok 87,8 százalékát vagyon 84,36 százalékát foglalta magában, a három legnagyobb pedig a tagság 64,4, a vagyon 62,49 százalékát ölelte fel – áll az MNG elemzésében.

Mennyi pénzt bukik az állam?

A százezer maradó pénztártag vagyonáról egyelőre semmit sem tudunk, de talán nem életszerűtlen azzal a feltételezéssel élni, hogy az átlagosnál nagyobb vagyonnal rendelkezők döntöttek zömmel a maradás mellett. Ha mondjuk a maradók vagyonát átlagosan kétmillióra becsüljük, az államhoz mintegy 200 milliárddal kevesebb vagyon érkezik. Ehhez jön még a fentebb említett szakértői becslés a reálhozamok kifizetésére, így akár 400 milliárddal kevesebb is érkezhet az államhoz.

Szerző: Világgazdaság Online

Tetszett a cikk? Ossza meg!
 iWiW 

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Végleges! 102 ezren maradnak a magánnyugdíj-rendszerben!
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

HOZZÁSZÓLÁSOK

  • 61. Bigdady2011. 2. 4. 09:23

    A hangya egész nyáron szorgosan gyűjtögetett, a tücsök pedig csa heverészett és hegedűlt.
    Aztán jött a tél és mindketten megfagytak.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Végleges! 102 ezren maradnak a magánnyugdíj-rendszerben!


    A hangya egész nyáron szorgosan gyűjtögetett, a tücsök pedig csa heverészett és hegedűlt.
    Aztán jött a tél és mindketten megfagytak.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 60. Aratógép2011. 2. 2. 08:09

    4.) "refaktorálás"

    Javasoltam már, hogy ne dobálódzunk olyan kifejezésekkel, ami nem azt jelenti, mint amit írni akarunk.

    "Kidolgozni, hogy hogyan,"

    Elárulom neked, hogy a nagy tanácsadó cégek többsége, PwC, AM, Andersen (az már be is zárt) stb végzős közgazdászhallgatók szakdolgozatait adják el ezeken a címeken, totál felesleges megvenni a szolgáltatásaikat többször tíz milláért. Egy megfelelő vezetőre vagy coach-ra van szükség.

    "A MÁV -ban az államigazgatásban racionalizálással nagy mértékben lehetne csökkenteni a létszámot, szerinted annak nincs egyszeri költsége?"

    De van, csak éppen nem ott kell kezdeni. Átszervezés nem egyenlő elbocsátással. Sőt, lehet, hogy nem is kellene elbocsátani. A jelen munkaerőpiaci anomáliák mellett mindenesetre el kellene kerülni. Ezeknél a szerveknél/vállalatoknál nem is feltétlenül a bérköltség túl magas, hanem a működési hatékonyság nagyon alacsony, megmagyarázhatatlan dolgok vannak. Pl a MÁV-nál külön cég tartja karban a pályarendszer automata jelzőberendezéseit. Ha meghibásodnak, a kallernek előre kell mennie a mozdonyba és figyelnie a vizuális jelzéseket. Előírás. Ez alatt egy fél jegyet sem tud eladni/ellenőrizni. Ez veszteség a START-nak, viszont a pályafentartó magasról szarik rá, nem javítja, ráér. Ha ez piaci viszonyok között történik, a START azonnal kegyetlenül kötbérezhetné a pályafentartót. De ez csak egy példa a millióból.

    "Azt szívesen venném ha a versenyszférában mondanál három olyan átszervezést, ami sikertörténet volt, de nem került semmiben."

    Lufthansa Air Cargo 2002 (itt ugyan voltak elbocsátások de főleg cégcsoporton belül oldották meg), Nokia Mobile Phones 2002, Caola 1991, Lufthansa Systems Hungária (folyamatban), Boeing 2001 (itt is elbocsátották, aki nem akart költözni Fort Worthba, de ott meg felvettek másokat).

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Végleges! 102 ezren maradnak a magánnyugdíj-rendszerben!


    4.) "refaktorálás"

    Javasoltam már, hogy ne dobálódzunk olyan kifejezésekkel, ami nem azt jelenti, mint amit írni akarunk.

    "Kidolgozni, hogy hogyan,"

    Elárulom neked, hogy a nagy tanácsadó cégek többsége, PwC, AM, Andersen (az már be is zárt) stb végzős közgazdászhallgatók szakdolgozatait adják el ezeken a címeken, totál felesleges megvenni a szolgáltatásaikat többször tíz milláért. Egy megfelelő vezetőre vagy coach-ra van szükség.

    "A MÁV -ban az államigazgatásban racionalizálással nagy mértékben lehetne csökkenteni a létszámot, szerinted annak nincs egyszeri költsége?"

    De van, csak éppen nem ott kell kezdeni. Átszervezés nem egyenlő elbocsátással. Sőt, lehet, hogy nem is kellene elbocsátani. A jelen munkaerőpiaci anomáliák mellett mindenesetre el kellene kerülni. Ezeknél a szerveknél/vállalatoknál nem is feltétlenül a bérköltség túl magas, hanem a működési hatékonyság nagyon alacsony, megmagyarázhatatlan dolgok vannak. Pl a MÁV-nál külön cég tartja karban a pályarendszer automata jelzőberendezéseit. Ha meghibásodnak, a kallernek előre kell mennie a mozdonyba és figyelnie a vizuális jelzéseket. Előírás. Ez alatt egy fél jegyet sem tud eladni/ellenőrizni. Ez veszteség a START-nak, viszont a pályafentartó magasról szarik rá, nem javítja, ráér. Ha ez piaci viszonyok között történik, a START azonnal kegyetlenül kötbérezhetné a pályafentartót. De ez csak egy példa a millióból.

    "Azt szívesen venném ha a versenyszférában mondanál három olyan átszervezést, ami sikertörténet volt, de nem került semmiben."

    Lufthansa Air Cargo 2002 (itt ugyan voltak elbocsátások de főleg cégcsoporton belül oldották meg), Nokia Mobile Phones 2002, Caola 1991, Lufthansa Systems Hungária (folyamatban), Boeing 2001 (itt is elbocsátották, aki nem akart költözni Fort Worthba, de ott meg felvettek másokat).

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 59. Aratógép2011. 2. 2. 08:08

    java7866 csak két részletbe fér bele, olyan hosszú
    :-)

    1.) "azonos kiadások, azonos bevételekkel állnak szembe, és így kell majdnem nullának lennie."

    Éppen azt mondom, hogy nem kell. A szolgáltató állam nem így működik. Még egyszer mondom: ellenkező esetben be kellene zárni az összes iskolát, mert semmiféle bevétel nem származik belőlük.

    "Van is ilyen modell az Európában"

    Igen van. Konkrétan a francia. És mit látsz Franciaországban?

    "Van működőképes állami modell, lásd a svéd modellt"

    Na igen, rendkívül könnyű ezt mondani, csak éppen ehhez:
    - abszolút értékben fel kell zárkóznia a bérek fogyasztóerő-paritáson mért értékének,
    - erősen progresszív adórendszert kell bevezetni vagyonadó elemekkel,
    - a mai pár százezer nettó adófizető körét legalább 3 millióra szélesíteni,
    - a lehető legteljesebb foglalkoztatottságot kell kiépíteni a nők reálgazdaságban való szerepvállalásának maximalizálásával (nincs évekig tartó gyes és korkedvezményes nyugdíj),
    - kiterjedt bölcsöde, ovoda és napközis iskolarendszert létesíteni,
    - a mai 1,2-es gyerekvállalási kedvet 1,6-1,8-ras növelni.
    És mindezzel (a lehetetlennel) azt érnénk el, hogy a mai nyugdíjakon nem kellene jelentősen csökkenteni... Ugyanis ma a bérekhez mérten Magyarországon nagy a nyugdíjjáradék méréke, a svéd redszerhez mérten. És a fentiekből talán kiderül, hogy ezt inkább úgy kellett volna megfogalmaznom, hogy a bérek nagyon alacsonyak a nyugdíjakhoz mérten. A "svéd rendszer" bevezetése a teljes svéd jóléti modell kiépítése nélkül nagyon durván lenyomnák a magyar nyugdíjakat. Persze... így is le fog nyomódni, nem arról van szó, a katasztrófa gyakorlatilag elkerülhetetlenné vált.

    2.) "Ha 1x éve nem tudták szabályozni, akkor valamiért soha nem fogják tudni, tehát ezek szerint nem annyira működőképes."

    Bocsi. Tévedés. A helyes tanulság: kormányzat nem működőképes.

    3.) "Az is tény, hogy 80% -os eladósodottsággal rendelkező ország nem engedheti meg magának a magánynyugdíjrendszer fenntartását"

    Hát tudod erre azt lehet mondani, mint az első pontban: az ilyen ország nem engedheti meg magának azt, hogy ingyenes állami oktatási rendszere, ingyenes egészségügye (ott is van némi lyuk, ha nem is nagy), és még sorolhatnánk. A 80%-os eladósodottság lényegi, nettó külföldi része egyébként ezzel egy fillérrel sem csökken, csak a belföldi bruttó, amivel saját magunknak tartozunk. De ha mondod, ha nagyon belemegyünk ebbe a jogcímbe, akkor azt láthatjuk, hogy az állam ezzel a lépéssel felszámolta azt a tartozást, amivel saját állampolgárai felé tartozott. Elkobozta a bele fektetett pénzt... nem csak a kamatait, hanem a tőkét is... gyönyörű.

    3.) Ebben egyetértünk. Nincs olyan terület, ami bíztató lenne.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Végleges! 102 ezren maradnak a magánnyugdíj-rendszerben!


    java7866 csak két részletbe fér bele, olyan hosszú
    :-)

    1.) "azonos kiadások, azonos bevételekkel állnak szembe, és így kell majdnem nullának lennie."

    Éppen azt mondom, hogy nem kell. A szolgáltató állam nem így működik. Még egyszer mondom: ellenkező esetben be kellene zárni az összes iskolát, mert semmiféle bevétel nem származik belőlük.

    "Van is ilyen modell az Európában"

    Igen van. Konkrétan a francia. És mit látsz Franciaországban?

    "Van működőképes állami modell, lásd a svéd modellt"

    Na igen, rendkívül könnyű ezt mondani, csak éppen ehhez:
    - abszolút értékben fel kell zárkóznia a bérek fogyasztóerő-paritáson mért értékének,
    - erősen progresszív adórendszert kell bevezetni vagyonadó elemekkel,
    - a mai pár százezer nettó adófizető körét legalább 3 millióra szélesíteni,
    - a lehető legteljesebb foglalkoztatottságot kell kiépíteni a nők reálgazdaságban való szerepvállalásának maximalizálásával (nincs évekig tartó gyes és korkedvezményes nyugdíj),
    - kiterjedt bölcsöde, ovoda és napközis iskolarendszert létesíteni,
    - a mai 1,2-es gyerekvállalási kedvet 1,6-1,8-ras növelni.
    És mindezzel (a lehetetlennel) azt érnénk el, hogy a mai nyugdíjakon nem kellene jelentősen csökkenteni... Ugyanis ma a bérekhez mérten Magyarországon nagy a nyugdíjjáradék méréke, a svéd redszerhez mérten. És a fentiekből talán kiderül, hogy ezt inkább úgy kellett volna megfogalmaznom, hogy a bérek nagyon alacsonyak a nyugdíjakhoz mérten. A "svéd rendszer" bevezetése a teljes svéd jóléti modell kiépítése nélkül nagyon durván lenyomnák a magyar nyugdíjakat. Persze... így is le fog nyomódni, nem arról van szó, a katasztrófa gyakorlatilag elkerülhetetlenné vált.

    2.) "Ha 1x éve nem tudták szabályozni, akkor valamiért soha nem fogják tudni, tehát ezek szerint nem annyira működőképes."

    Bocsi. Tévedés. A helyes tanulság: kormányzat nem működőképes.

    3.) "Az is tény, hogy 80% -os eladósodottsággal rendelkező ország nem engedheti meg magának a magánynyugdíjrendszer fenntartását"

    Hát tudod erre azt lehet mondani, mint az első pontban: az ilyen ország nem engedheti meg magának azt, hogy ingyenes állami oktatási rendszere, ingyenes egészségügye (ott is van némi lyuk, ha nem is nagy), és még sorolhatnánk. A 80%-os eladósodottság lényegi, nettó külföldi része egyébként ezzel egy fillérrel sem csökken, csak a belföldi bruttó, amivel saját magunknak tartozunk. De ha mondod, ha nagyon belemegyünk ebbe a jogcímbe, akkor azt láthatjuk, hogy az állam ezzel a lépéssel felszámolta azt a tartozást, amivel saját állampolgárai felé tartozott. Elkobozta a bele fektetett pénzt... nem csak a kamatait, hanem a tőkét is... gyönyörű.

    3.) Ebben egyetértünk. Nincs olyan terület, ami bíztató lenne.


    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 58. innocent2011. 2. 1. 22:52

    "A tücsök nem tud a többiekről gondoskodni, magáról sem sokszor,.."

    viszont nagyon szépen tud hegedülni. :D

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Végleges! 102 ezren maradnak a magánnyugdíj-rendszerben!


    "A tücsök nem tud a többiekről gondoskodni, magáról sem sokszor,.."

    viszont nagyon szépen tud hegedülni. :D

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 57. java78662011. 2. 1. 22:43

    56. Aratógép2011. 2. 1. 20:45

    Azért a te esetedben is igaz:
    "ilctollal írták a táblájára... bármikor felolvasható onnan mint egyfajta ima"

    Te mondod a te véleményed én az enyémet, nincs is ezzel gond míg normális keretek között marad.

    Na de akkor maradjunk a száraz tényeknél.

    1.) "egy rendszer hiánya nem egyenlő az eladósodással, nem egyenlő a hitelfelvétellel, ugyanis a többiből fedezni lehet. Ha szereinted nem szabad szembeállítani a kiaásokat csak az azonos jogcímű bevételekkel"

    Ebben igazad van, de pont amiket felsoroltál és a nyugdíjrendszer is ilyen, azonos kiadások, azonos bevételekkel állnak szembe, és így kell majdnem nullának lennie. Van is ilyen modell az Európában

    Van működőképes állami modell, lásd a svéd modellt, de ha ebben tévedek akkor szólj.

    2.) Ha 1x éve nem tudták szabályozni, akkor valamiért soha nem fogják tudni, tehát ezek szerint nem annyira működőképes.

    3.) Az is tény, hogy 80% -os eladósodottsággal rendelkező ország nem engedheti meg magának a magánynyugdíjrendszer fenntartását, ezt sokszor és sokan elmondták. Mert a kiadásokat folyamatos hitelből kell pótolni, aminek kamatai vannak, arra újabb hiteleket kell felvenni, aminek menthetetlenül összeomlás a vége.
    Az, hogy miért jutottunk 80% -os hiányig más kérdés. Most ez van ezzel kell kezdeni valamit.

    3.) Tény, hogy nem csak a 80% eladósodottság a baj, hanem le van pusztulva az eü. a közlekedés, az oktatás, a közigazgatás, meg a jó ég tudja még, hogy mi...

    4.) Reformok, igen van amit lehet pénz nélkül is, de a versenyszférában is a legtöbb reform, refaktorálás az elején befektetést igényel. Már ha csak egy szervezeti átalakítást csinálsz az pénzbe kerül. Kidolgozni, hogy hogyan, ha el kell bocsájtani annak költsége van, ha át kell képezni annak költsége van, ha le kell cserélni az embereket annak költsége van, stb. A MÁV -ban az államigazgatásban racionalizálással nagy mértékben lehetne csökkenteni a létszámot, szerinted annak nincs egyszeri költsége?

    Azt szívesen venném ha a versenyszférában mondanál három olyan átszervezést, ami sikertörténet volt, de nem került semmiben.

    Igen az elején ua. én is prüszköltem a mnyp. felszámolása miatt, de kezdem úgy gondolni, hogy a jelenlegi helyzetben nem volt más választás.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Végleges! 102 ezren maradnak a magánnyugdíj-rendszerben!


    56. Aratógép2011. 2. 1. 20:45

    Azért a te esetedben is igaz:
    "ilctollal írták a táblájára... bármikor felolvasható onnan mint egyfajta ima"

    Te mondod a te véleményed én az enyémet, nincs is ezzel gond míg normális keretek között marad.

    Na de akkor maradjunk a száraz tényeknél.

    1.) "egy rendszer hiánya nem egyenlő az eladósodással, nem egyenlő a hitelfelvétellel, ugyanis a többiből fedezni lehet. Ha szereinted nem szabad szembeállítani a kiaásokat csak az azonos jogcímű bevételekkel"

    Ebben igazad van, de pont amiket felsoroltál és a nyugdíjrendszer is ilyen, azonos kiadások, azonos bevételekkel állnak szembe, és így kell majdnem nullának lennie. Van is ilyen modell az Európában

    Van működőképes állami modell, lásd a svéd modellt, de ha ebben tévedek akkor szólj.

    2.) Ha 1x éve nem tudták szabályozni, akkor valamiért soha nem fogják tudni, tehát ezek szerint nem annyira működőképes.

    3.) Az is tény, hogy 80% -os eladósodottsággal rendelkező ország nem engedheti meg magának a magánynyugdíjrendszer fenntartását, ezt sokszor és sokan elmondták. Mert a kiadásokat folyamatos hitelből kell pótolni, aminek kamatai vannak, arra újabb hiteleket kell felvenni, aminek menthetetlenül összeomlás a vége.
    Az, hogy miért jutottunk 80% -os hiányig más kérdés. Most ez van ezzel kell kezdeni valamit.

    3.) Tény, hogy nem csak a 80% eladósodottság a baj, hanem le van pusztulva az eü. a közlekedés, az oktatás, a közigazgatás, meg a jó ég tudja még, hogy mi...

    4.) Reformok, igen van amit lehet pénz nélkül is, de a versenyszférában is a legtöbb reform, refaktorálás az elején befektetést igényel. Már ha csak egy szervezeti átalakítást csinálsz az pénzbe kerül. Kidolgozni, hogy hogyan, ha el kell bocsájtani annak költsége van, ha át kell képezni annak költsége van, ha le kell cserélni az embereket annak költsége van, stb. A MÁV -ban az államigazgatásban racionalizálással nagy mértékben lehetne csökkenteni a létszámot, szerinted annak nincs egyszeri költsége?

    Azt szívesen venném ha a versenyszférában mondanál három olyan átszervezést, ami sikertörténet volt, de nem került semmiben.

    Igen az elején ua. én is prüszköltem a mnyp. felszámolása miatt, de kezdem úgy gondolni, hogy a jelenlegi helyzetben nem volt más választás.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 56. Aratógép2011. 2. 1. 20:45

    java7866,

    Az írásodban van egy halom olyan papagájkodás, ami már nagyon unalmas. Nagyon unalmas, mert legalább 1000x beszéltünk róluk, de úgy tűnik egész csomó olyan arc van, akinek ezt permanens filctollal írták a táblájára... bármikor felolvasható onnan mint egyfajta ima. Fontos, hogy szórol szóra pontosan legyen elismételve... De nem baj, a te kedvedért még egyszer.

    "be kell látnunk ez a modell nem működött"

    Szerinted az a modell nem működőképes, ami hitelt vesz fel a nyugdíjra.
    1) ezzel azt is mondtad, hogy a mai állami nyugdíjrendszer (amit ugye 98% választott (ami nevetséges)) tartahatlan. Ugyanis 2009-ben közel 450 milliárd volt a hiánya, és bár az előbb felsorolt 3 intézkedés visszavágta kb 240 milliárdra, durván meg fog lódulni
    2) egy rendszer hiánya nem egyenlő az eladósodással, nem egyenlő a hitelfelvétellel, ugyanis a többiből fedezni lehet. Ha szereinted nem szabad szembeállítani a kiaásokat csak az azonos jogcímű bevételekkel, akkor meg kell szüntetni a teljes oktatási rendszert, mert pl az egyáltalán semmilyen bevétellel nem állítható szembe.
    Az alrendszereknél (különösen a közigazgatásnál) nem arra céloztam, hogy deficitesek, hanem hogy nem hatékonyak, pazarlóak, sőt gyakran a korrupció melegágyai. Ne legyünk ennyire felületesek ezekkel a kifejezésekkel, deficit nem egyenelő pazarlás, alrendszer szintű hiány nem egyenlő eladósodás. Nem csoda, hogy ezeket a fogalmakat lazán kezelve simán téves következtetésre jut valaki ugye...

    "A mynp. nem nevezném nagy reformnak, túl sok pénztár, túl nagy költségen működött."

    Ez szabályzás kérdése.

    " a világban által ránk erőltettet mnyp. -ról"

    Egyáltalán nem erőltették ránk. A magyar kormány választása volt.

    "a Chikán vonal szerintem jó volt"

    Szerintem pedig katasztrófális. Amiért vége lett az az, hogy kiderült, nem minden úgy működik, ahogyan az egyetemi katedráról látszik.

    "nem lehetett reformot csinálni, kellet valami plussz zsé"

    Ez a jól ismert mellébeszélés. Jónéhány átszervezést láttam a versenyszférában, ami szinte semmibe se került, mégis sikertörténetnek számított. Ja persze ehhez szakértelem kell, de nem az, amire idehaza gondolni szoktak... 60% konflikutsmenedzsment mellett összesen 30% területi szaktudás.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Végleges! 102 ezren maradnak a magánnyugdíj-rendszerben!


    java7866,

    Az írásodban van egy halom olyan papagájkodás, ami már nagyon unalmas. Nagyon unalmas, mert legalább 1000x beszéltünk róluk, de úgy tűnik egész csomó olyan arc van, akinek ezt permanens filctollal írták a táblájára... bármikor felolvasható onnan mint egyfajta ima. Fontos, hogy szórol szóra pontosan legyen elismételve... De nem baj, a te kedvedért még egyszer.

    "be kell látnunk ez a modell nem működött"

    Szerinted az a modell nem működőképes, ami hitelt vesz fel a nyugdíjra.
    1) ezzel azt is mondtad, hogy a mai állami nyugdíjrendszer (amit ugye 98% választott (ami nevetséges)) tartahatlan. Ugyanis 2009-ben közel 450 milliárd volt a hiánya, és bár az előbb felsorolt 3 intézkedés visszavágta kb 240 milliárdra, durván meg fog lódulni
    2) egy rendszer hiánya nem egyenlő az eladósodással, nem egyenlő a hitelfelvétellel, ugyanis a többiből fedezni lehet. Ha szereinted nem szabad szembeállítani a kiaásokat csak az azonos jogcímű bevételekkel, akkor meg kell szüntetni a teljes oktatási rendszert, mert pl az egyáltalán semmilyen bevétellel nem állítható szembe.
    Az alrendszereknél (különösen a közigazgatásnál) nem arra céloztam, hogy deficitesek, hanem hogy nem hatékonyak, pazarlóak, sőt gyakran a korrupció melegágyai. Ne legyünk ennyire felületesek ezekkel a kifejezésekkel, deficit nem egyenelő pazarlás, alrendszer szintű hiány nem egyenlő eladósodás. Nem csoda, hogy ezeket a fogalmakat lazán kezelve simán téves következtetésre jut valaki ugye...

    "A mynp. nem nevezném nagy reformnak, túl sok pénztár, túl nagy költségen működött."

    Ez szabályzás kérdése.

    " a világban által ránk erőltettet mnyp. -ról"

    Egyáltalán nem erőltették ránk. A magyar kormány választása volt.

    "a Chikán vonal szerintem jó volt"

    Szerintem pedig katasztrófális. Amiért vége lett az az, hogy kiderült, nem minden úgy működik, ahogyan az egyetemi katedráról látszik.

    "nem lehetett reformot csinálni, kellet valami plussz zsé"

    Ez a jól ismert mellébeszélés. Jónéhány átszervezést láttam a versenyszférában, ami szinte semmibe se került, mégis sikertörténetnek számított. Ja persze ehhez szakértelem kell, de nem az, amire idehaza gondolni szoktak... 60% konflikutsmenedzsment mellett összesen 30% területi szaktudás.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 55. java78662011. 2. 1. 18:52

    52. Aratógép2011. 2. 1. 16:26

    Nem is olyan nehéz.
    Igen jól mondod, az eü, a közlekedés, közig deficites, de ui. deficites volt a nyugdíjrendszer is.

    Abban a Barcza álláspontjával értek egyet, hogy egy olyan eladósodott ország, mint Magyarország nem engedheti meg magának a magánynyugdíjrendszer fenntartását. Az fenntarthatatlan volt, hogy az állam gyakorlatilag hitelt vett fel a nyugdíjpénztáraktól (akik viszonylag nagy részben állampapírba fektették a pénzt) azért, hogy kifizesse a jelenlegi nyugdíjat, be kell látnunk ez a modell nem működött.


    "E helyett hozzányúltak az egyetlen reformált területhez, ami még ha esetleg nem is működött volna zökkenőmentesen (erre semmilyen bizonyíték nincs), "

    A mynp. nem nevezném nagy reformnak, túl sok pénztár, túl nagy költségen működött.
    Illetve a világban által ránk erőltettet mnyp. -ról azért az utóbbi időben jelentek meg elemzések, hogy nem biztos, hogy jó ötlet volt...
    Illetve az is biztos, hogy jelenlegi pénzügyi piacok működése gyökeresen meg fog változni, tehát a mnyp. középtávon nem működtek volna.

    "Már az I. Orbán kormány idején el kellett volna kezdeni a reformokat, Medgyessy idején kritikusak lettek volna, Gyurcsánynál már elkéstek."

    Ebben tökéletesen igazad van, OV I. az első két évben el is kezdett valamit, a Chikán vonal szerintem jó volt, csak, hát utána elkezdtek a választásra koncentrálni és politizálni. A Medgyesi-Gyurcsány vonalról jobb nem is beszélni....

    "És véleményem egyáltalán nem nőtt volna semmilyen "spirálnak" a veszélye, ha a kormányunk inkább ezekhez kezd hozzá és mondjuk nem rendezi át ilyen gyorsan az adórendszert. Merthogy az átrendezést már Bajnaiék is elkezdték, csak sokkal lassabban haladtak volna. 2009-ben már fent volt a PM oldalán a 2011-es bérkalkulátor!
    Vegyük észre: a válság szűken pénzügyi része már a fidesz kormányra jutása előtt lezárult!"

    Adócsökkentés, igen, itt lehet, hogy jobb lett volna óvatosan, nem tudom.
    Azonban szerintem ekkora államadóssággal, deficitcélokkal, állapottal amiben az ország van, nem lehetett reformot csinálni, kellet valami plussz zsé. Ha csinál egy nagyobb megszorítást abba beledöglünk. A deficitet sem lehetett elengedni a Görögök után...
    Persze, ha ebben az évben nem történnek meg a megfelelő lépések akkor valóban csak eltapsolásra került az egész...

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Végleges! 102 ezren maradnak a magánnyugdíj-rendszerben!


    52. Aratógép2011. 2. 1. 16:26

    Nem is olyan nehéz.
    Igen jól mondod, az eü, a közlekedés, közig deficites, de ui. deficites volt a nyugdíjrendszer is.

    Abban a Barcza álláspontjával értek egyet, hogy egy olyan eladósodott ország, mint Magyarország nem engedheti meg magának a magánynyugdíjrendszer fenntartását. Az fenntarthatatlan volt, hogy az állam gyakorlatilag hitelt vett fel a nyugdíjpénztáraktól (akik viszonylag nagy részben állampapírba fektették a pénzt) azért, hogy kifizesse a jelenlegi nyugdíjat, be kell látnunk ez a modell nem működött.


    "E helyett hozzányúltak az egyetlen reformált területhez, ami még ha esetleg nem is működött volna zökkenőmentesen (erre semmilyen bizonyíték nincs), "

    A mynp. nem nevezném nagy reformnak, túl sok pénztár, túl nagy költségen működött.
    Illetve a világban által ránk erőltettet mnyp. -ról azért az utóbbi időben jelentek meg elemzések, hogy nem biztos, hogy jó ötlet volt...
    Illetve az is biztos, hogy jelenlegi pénzügyi piacok működése gyökeresen meg fog változni, tehát a mnyp. középtávon nem működtek volna.

    "Már az I. Orbán kormány idején el kellett volna kezdeni a reformokat, Medgyessy idején kritikusak lettek volna, Gyurcsánynál már elkéstek."

    Ebben tökéletesen igazad van, OV I. az első két évben el is kezdett valamit, a Chikán vonal szerintem jó volt, csak, hát utána elkezdtek a választásra koncentrálni és politizálni. A Medgyesi-Gyurcsány vonalról jobb nem is beszélni....

    "És véleményem egyáltalán nem nőtt volna semmilyen "spirálnak" a veszélye, ha a kormányunk inkább ezekhez kezd hozzá és mondjuk nem rendezi át ilyen gyorsan az adórendszert. Merthogy az átrendezést már Bajnaiék is elkezdték, csak sokkal lassabban haladtak volna. 2009-ben már fent volt a PM oldalán a 2011-es bérkalkulátor!
    Vegyük észre: a válság szűken pénzügyi része már a fidesz kormányra jutása előtt lezárult!"

    Adócsökkentés, igen, itt lehet, hogy jobb lett volna óvatosan, nem tudom.
    Azonban szerintem ekkora államadóssággal, deficitcélokkal, állapottal amiben az ország van, nem lehetett reformot csinálni, kellet valami plussz zsé. Ha csinál egy nagyobb megszorítást abba beledöglünk. A deficitet sem lehetett elengedni a Görögök után...
    Persze, ha ebben az évben nem történnek meg a megfelelő lépések akkor valóban csak eltapsolásra került az egész...

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 54. highup2011. 2. 1. 18:43

    Úgy engedheti meg magának, hogy egynek nincs is csödközelben, ez csak hiszti, kettönek meg ellentételzte bevételi oldalon.
    Egyéb találós kérdés?

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Végleges! 102 ezren maradnak a magánnyugdíj-rendszerben!


    Úgy engedheti meg magának, hogy egynek nincs is csödközelben, ez csak hiszti, kettönek meg ellentételzte bevételi oldalon.
    Egyéb találós kérdés?

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 53. Terembura2011. 2. 1. 16:28

    Egy csődközeli ország miként engedheti meg magának, hogy kemény adóforintokat enged el magától? (SZJA, pálinka, stb.)

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Végleges! 102 ezren maradnak a magánnyugdíj-rendszerben!


    Egy csődközeli ország miként engedheti meg magának, hogy kemény adóforintokat enged el magától? (SZJA, pálinka, stb.)

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 52. Aratógép2011. 2. 1. 16:26

    java7866

    Azért csődbe nem olyan könnyű jutni. :-)
    Nekünk is sok tartalékunk van. Nem győzöm hangsúlyozni. Legalább három másik végtelen gyomrú alrendszerünk van, a költségvetés jelentős részben miattuk deficites (egészségügy, közlekedés, államigazgatás/közigazgatás a lista tetején), hatalmas a korrupció és a feketegazdaság. Ezeket kell/kellett volna rendbetenni.

    E helyett hozzányúltak az egyetlen reformált területhez, ami még ha esetleg nem is működött volna zökkenőmentesen (erre semmilyen bizonyíték nincs), de a szétrombolása a fentiekkel ellentétben nem megoldotta a problémát, hanem későbbre tolta. Gyaníthatóan kamatosan...

    Már az I. Orbán kormány idején el kellett volna kezdeni a reformokat, Medgyessy idején kritikusak lettek volna, Gyurcsánynál már elkéstek.

    És véleményem egyáltalán nem nőtt volna semmilyen "spirálnak" a veszélye, ha a kormányunk inkább ezekhez kezd hozzá és mondjuk nem rendezi át ilyen gyorsan az adórendszert. Merthogy az átrendezést már Bajnaiék is elkezdték, csak sokkal lassabban haladtak volna. 2009-ben már fent volt a PM oldalán a 2011-es bérkalkulátor!
    Vegyük észre: a válság szűken pénzügyi része már a fidesz kormányra jutása előtt lezárult! Jöhet újra, de ahhoz a nyugdíjnak semmi de semmi köze nem lesz. Az... hosszútávon gyilkol.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Végleges! 102 ezren maradnak a magánnyugdíj-rendszerben!


    java7866

    Azért csődbe nem olyan könnyű jutni. :-)
    Nekünk is sok tartalékunk van. Nem győzöm hangsúlyozni. Legalább három másik végtelen gyomrú alrendszerünk van, a költségvetés jelentős részben miattuk deficites (egészségügy, közlekedés, államigazgatás/közigazgatás a lista tetején), hatalmas a korrupció és a feketegazdaság. Ezeket kell/kellett volna rendbetenni.

    E helyett hozzányúltak az egyetlen reformált területhez, ami még ha esetleg nem is működött volna zökkenőmentesen (erre semmilyen bizonyíték nincs), de a szétrombolása a fentiekkel ellentétben nem megoldotta a problémát, hanem későbbre tolta. Gyaníthatóan kamatosan...

    Már az I. Orbán kormány idején el kellett volna kezdeni a reformokat, Medgyessy idején kritikusak lettek volna, Gyurcsánynál már elkéstek.

    És véleményem egyáltalán nem nőtt volna semmilyen "spirálnak" a veszélye, ha a kormányunk inkább ezekhez kezd hozzá és mondjuk nem rendezi át ilyen gyorsan az adórendszert. Merthogy az átrendezést már Bajnaiék is elkezdték, csak sokkal lassabban haladtak volna. 2009-ben már fent volt a PM oldalán a 2011-es bérkalkulátor!
    Vegyük észre: a válság szűken pénzügyi része már a fidesz kormányra jutása előtt lezárult! Jöhet újra, de ahhoz a nyugdíjnak semmi de semmi köze nem lesz. Az... hosszútávon gyilkol.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Tisztelt Látogatónk!

 

Ha hozzá kíván szólni cikkeinkhez és még nem regisztrálta magát, ide kattintva megteheti.

Adatai megadása után a belépéshez szükséges jelszavát emailben küldjük el Önnek.

 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

A hozzászólás mező nem fogad be HTML kódot, a sortöréseket automatikusan törli.
A képen látható ellenőrzőkód:
captcha
MEHET

Hozzászólásával együtt IP címe is rögzítésre kerül.

Részletes moderálási szabályzatunkat itt olvashatja.

KAPCSOLÓDÓ TÉMÁK

Partnerek

AJÁNLAT


Ajánlat

BUX (zárva)

2012. május 23. 17:06
16 230,31
-3.19%
A BÉT információi alapján az adatokat a Magyar Vendor szolgáltatja.
15 perccel késleltetett adatok!
  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Parlamenti ülésnap - Fotó: Darnay Katalin

  • HBLF pénzügyi csúcstalálkozó - Fotó: Kallus György

  • A világon egyedülálló véna alapú beléptetési rendszer bemutatása - Fotó: Darnay Katalin

  • Országgyűlési nap, Balog Zoltán emberi erőforrás miniszter esküt tesz - Fotó: Darnay

  • Áder János beiktatása - Fotók: Kallus György

Előző
Következő
  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

  • Mi bosszant minket a kgfb kampányban?

    Mi bosszant minket a kgfb kampányban?

  • MABISZ konferencia

    MABISZ konferencia

  • Mit gondolunk a végtörlesztésről?

    Mit gondolunk a végtörlesztésről?

  • Szemüveg nélküli 3D képernyő táblákhoz

    Szemüveg nélküli 3D képernyő táblákhoz

Előző
Következő

Állásajánlatok

Coaching? Nekem? Minek? Dara Péter
ügyvezető igazgató
DEVISE Hungary
Év elején egy országos kutatásomban 835 vezérigazgató, ügyvezető igazgató, cégtulajdonos, gazdasági vezető és HR vezető közül közel négyszáz úgy nyilatkozott, hogy a menedzsment fejlesztésére is szükség van cégüknél az idei évben a hatékonyságnövelés érdekében. A felmérés kitöltői között kisorsolt öt alkalmas vezetői coachingot azonban mindössze 197-en szerették volna megnyerni. További írások itt találhatóak »
Nemzeti fejlesztési vágta Essősy Zsombor
vezérigazgató
MAPI Magyar Fejlesztési Iroda Zrt.
Homályos még, hogy a fejlesztés majdani irányait meghatározó tervek kinek az irányításával – NGM, NFM, KIM, NFÜ – készülnek el. Meggyőződésem, hogy (a korábbi versenylovas hasonlatnál maradva) jóval gyorsabban haladnánk előre, ha a négyből három zsoké sürgősen leszállna a nyeregből. További írások itt találhatóak »
Búcsúüzenet Oszkó Péter
ügyvezető igazgató
Portfolion
Úgy hiszem, semmi meglepő nincs abban, hogy a kormány nyilvánvaló gazdaságpolitikai kudarcai, az év végére újra beszakadó forintárfolyam, az állampapírok iránti kereslet elapadása miatt egyre kétségesebb finanszírozhatóság, a tönkretett növekedési pálya és a megrongált foglalkoztatási viszonyok tudatában évzáró aktusként újra előráncigálta Budai Gyulát. További írások itt találhatóak »
Jogszerű a hamburgeradó Bánki Orsolya
ügyvéd
ENWC
2011. szeptember 1-jétől ún. „népegészségügyi termékadó” terhel egyes üdítőitalokat, energiaitalokat, „előrecsomagolt cukrozott készítményeket”, sós snackeket és ételízesítőket. Az új adónem érezhetően drágítja majd a felsorolt élelmiszereket, emellett pedig számos jogi kérdést is felvet. További írások itt találhatóak »
Barcelonából jöttem… Mózes István
ügyvezető partner
ClientFirst Consulting Kft.
Idén szerencsém volt három kollégámmal együtt ellátogatni Barcelonába, a 12. MSPA (Mystery Shopping Providers Assosiation) Konferenciára. 42 ország közel 200 képviselője tette tiszteletét a találkozón, ahol a legfőbb téma természetesen a vevőkiszolgálás fejlesztése volt. További írások itt találhatóak »

Ingatlankereső