VILÁGGAZDASÁG Network

Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

VÁLLALATOK

A Toyota a Daihatsuval tárgyal, de a Suzukival is hírbe hozták

2016. 1. 27. 14:32|Vállalatok

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Tavaly „félidőben” jött a hír, hogy a Volkswagen-csoport letaszította trónjáról a Toyotát és a világ legnagyobb autógyártójává lépet elő. Szeptember 18-án robbant a bomba: kiderült, a VW szoftveresen manipulálta dízelautói károsanyag-kibocsátását, ami a német gyártó részvényárfolyamának és eladásainak egyaránt betett, visszasegítve ezzel a japánokat az élre. Pedig a Toyotának sem volt makulátlan a közelmúltja, elég az önálló életre kelő gázpedál miatti tömeges visszahívásokra utalni. A 2015-ös év egészét nézve a Toyota 10,08 millió autót gyártott, noha nemrég még kérdéses volt, át tudják-e lépni az álomhatárt. Százötvenezerrel előzik meg a második helyre visszacsúszó VW-csoportot, amely 9,93 millió autót gyártott, s 200 ezerrel a stabil harmadik General Motorst.

A Toyota 2008-ban előzte meg az amerikaiakat, s csak 2001-ben, a cunami következtében kellett egy évre visszaadnia a koronáját a GM-nek. 2009-ben lépett a színre Martin Winterkorn, akinek célkitűzései között szerepelt, hogy 2018-ra az első helyre kormányozza a VW-t. Ez már 2015-ben sikerült neki, ám az ehhez bevetett tisztességtelen eszközök a bukásához vezettek. A Volkswagennél azóta belátták, hogy a siker mindenáron való hajszolása nehezen orvosolható torzulásokhoz vezet, a Porschétől érkezett Matthias Müller ezért azonnal lejjebb is tette a lécet. Az új vezérigazgató a 2025-ig körvonalazott új stratégiában a darabszám mindenhatósága helyett a megrendült bizalom visszaszerzését, a nyereségességet és a minőséget helyezte előtérbe.

Ami a hitelességet illeti, a Forbes magas beosztású informátorára hivatkozva most azt közölte, hogy már a nyári hatalomátvétel sem volt teljesen tiszta, a VW számait évek óta 60-100 ezerrel kerekítették felfelé, a kínai egység hamis adatait kész tényként tálalva.

Ahogy a japán Nikkei üzleti napilap is konkrétumként írta meg, szerdán, hogy a Toyota partnerségre lép a negyedik legnagyobb japán autógyártóval, a Magyarországon is termelő Suzukival. A részvénycserés összefonódás lehetőségét mindkét cég cáfolta. Úgy tűnik, nem kellő határozottsággal, hiszen a Reuters tudósítása szerint a Suzuki árfolyama a cáfolat ellenére is 10 százalék fölötti pluszban marad a tokiói tőzsdén, miközben a Toyota 3,6 százalékot erősödött címlapos hírre.

A Suzuki és a Toyota kapcsolatának szorosabbra fűzését már régóta rebesgetik, főleg arra hivatkozva, hogy a cégnek nincsen elegendő tapasztalata és tőkeereje az új generációs, új energiaforrásokkal hajtott takarékos járművek kifejlesztéséhez. A partnerségből mindketten profitálhatnának, főként a kisautó kategóriában, a feltörekvő országok piacain. A Nikkei azt is közölte, hogy a Toyota részvénycserével teljesen megszerezné magának a jelenleg 51,2 százalékban birtokolt Suzuki-rivális, a Daihatsu feletti irányítás jogát. A tárgyalások hírét mindkét fél megerősítette, de azt egyelőre nem, hogy a Daihatsu teljesen beolvadna a Toyotába. Más lehetőségekről is egyeztetnek – írták. A hírre a Daihatsu részvények kereskedését egy időre fel kellett függeszteni Tokióban.

Toyota Central Europe Kft. - az elmúlt évek árbevétele


Szerző: Kriván Bence
Tetszett a cikk? Ossza meg!

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
A Toyota a Daihatsuval tárgyal, de a Suzukival is hírbe hozták
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Ajánlott cikkek

Partnerek

  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Kilenc halálos áldozatot követelt a müncheni vérengzés Fotók: AFP

  • Terrortámadás Franciaországban

  • Öt rendőrt agyonlőttek Texasban Fotók: AFP

  • EU-csúcs a brit népszavazás után

  • Nagy-Britannia az EU-tagságról szavaz

  • Terrortámadást hiúsítottak meg Brüsszelben

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér