Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

2017. 3. 17. 05:00|Utolsó módosítás: 2017. 3. 17. 14:55|Sándor Tünde | Vállalatok » Ingatlan

Több a hirdetés, mint az eladó lakás

Túl lelkes közvetítőkre, megtévesztő hirdetésekre és a valósnál nagyobbnak látszó kínálatra panaszkodnak a vevők. Nem teljesen hiába.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Nem akkora, nem olyan, és nem ott van – ilyen és hasonló „eltérésekkel” szembesül az ingatlanos portálokon böngésző vevők egy része, akiknek érdekében aligha tudnak szigorúan fellépni az eladók által befizetett díjakból élő hirdetési oldalak. Az Ingatlan.com üzemeltetői naponta körülbelül száz jelzést kapnak az ingatlankeresőktől az oldalra hiányosan vagy téves és megtévesztő adatokkal feltöltött hirdetések miatt.

Ez nem tűnik soknak az ott naponta megjelenő két-háromezer új hirdetéshez képest, bár azok egy része korábban, illetve többek által már kínált ingatlanról szól. A többször feltűnő ingatlanok annyira elszaporodtak, hogy – mint felmérték – a vásárlók 45 százalékát már komolyan zavarja a jelenség a tényleges kínálat felmérésében és a hatékony keresésben.

Nem véletlenül rukkolt elő a napokban a cég azzal az új fejlesztéssel, amellyel lehetővé vált, hogy a rendszerbe több változatban feltöltött, de ugyanarról az ingatlanról szóló hirdetéseket összefűzve lehessen látni. Az innováció igazi nóvum, komoly érdeklődést keltett külföldön is. Más kérdés, hogy mit szólnak hozzá az ingatlanközvetítők, akiknek immár új eszközöket kell bevetniük a vevők figyelmének elnyerése érdekében, a friss meghirdetés innentől kevés lehet.

A kínálat valós nagyságát és az újdonságok volumenét még így sem lesz könnyű felmérni, mert egyesek szerint a hirdetések jelentős része régen beragadt lakásokról szól. Ezt Balogh László, az Ingatlan.com vezető szakértője cáfolta, mondván, hirdetéseik 75 százaléka egyedi, azaz nem duplikált, ami nemzetközi szinten is nagyon jó aránynak számít. Az oldalon jelenleg több mint hétezer közvetítő hirdet rendszeresen. Ez azt is jelzi, hogy nemcsak a forgalom nőtt, hanem az annak hozadékából részesedni akarók száma is.

A pontos információ segíti a gyors vásárlói döntést. Fotó: Szabó Miklós
Mint a Duna House illetékese kérdésünkre elmondta, nem tartják etikusnak, ha a közvetítők felhívják azokat az eladókat is, akik hangsúlyozottan maguk akarják értékesíteni lakásukat, minden hálózatban vannak azonban túl lelkes ügynökök. Megtévesztő információkkal hirdetni viszont egyértelműen tilos. Mivel azonban nem tiltott az ügyfél, illetve az üzlet védelme, ezért nem az összes, a pontos cím beazonosítására alkalmas adatot és fotót mutatják meg a vevőknek.

Az ügynöki ügyeskedéseket mindenhol a kizárólagos értékesítési szerződések hiánya élteti, mint Magyarországon is, ahol viszonylag ritka az ilyen megbízás.

Panaszkönyv

Megtévesztő egyedi ingatlanhirdetés miatt még nem érkezett bejelentés és nem indult eljárás – tudtuk meg a Gazdasági Versenyhivataltól. A hatóság a döntéshozatalban bekövetkező esetleges torzulást vizsgálná, azt, hogy a félrevezető reklám miatt keletkezik-e kára, felesleges költsége a fogyasztónak. A bizonyítás nehéz, nem olyan egyértelmű a helyzet, mint az olcsó vivőtermékkel akciózó boltok esetében, amelyeknek már kötelező feltüntetniük, ha az adott termékből korlátozott mennyiség van. A Jófogás üzemeltetőjét a GVH első fokon hétmillió forintra bírságolta nemrég, mert hetekig a „Csak a Jófogáson” szlogennel reklámoztak olyan ingatlanokat, amelyek nem csak náluk szerepeltek a kínálatban.

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Több a hirdetés, mint az eladó lakás
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Ajánlott cikkek

Rovat további hírei
  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Forgalomba áll az első felújított szerelvény

  • Kárpát-medencei gazdasági fórum Hajdúszoboszlón

  • 25 éve gyárt Magyarországon az Opel

  • Újabb öt évig köztársasági elnök Áder János

  • Gazdasági kilátások és a növekedés lehetőségei - a Világgazdaság konferenciája

  • Ismét Oscar-díjas lett egy magyar film Fotók: AFP

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér