Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

2016. 2. 21. 18:10|MTI Eco | Vállalatok » Ipar

Elektromos autókat követelnek a Volkswagentől

Német lapértesülés szerint elektromos autók gyártására és a közúti töltőállomás-hálózat fejlesztésére kötelezhetik a Volkswagen csoportot az Egyesült Államokban a dízelbotrány miatt.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A Welt am Sonntag a VW-től származó értesülésekre hivatkozva azt írta, hogy nehezen haladnak a társaság és az amerikai környezetvédelmi hatóság (EPA) tárgyalásai a dízelbotrány rendezéséről, mert az EPA nem elégszik meg a csalásban érintett autók megjavításával vagy kicserélésével, hanem klímavédelmi "politikát csinál". A hatóság "ökológiai offenzívát" igyekszik építeni a dízelbotrányra, megpróbálja a nagy német cég megbüntetése révén előmozdítani az elektromobilitás ügyét.

Az EPA egyebek között azt követeli, hogy a VW jóvátételként gyártson elektromos meghajtású kocsikat a Tennessee állambeli Chattanoogában működő üzemében és járuljon hozzá az ilyen kocsik feltöltésére szolgáló berendezések hálózatának fejlesztéséhez. A gyár átalakítása és a töltőberendezések telepítése igen jelentős költség, ezért a dízelbotrány miatt súlyos pénzügyi gondokkal küszködő VW "keményen harcol minden egyes töltőállomásért, amelyet nem neki kell megépítenie" - írta a Welt am Sonntag.

Az EPA is nehéz helyzetben van, mindenképpen eredményeket kell felmutatnia, és a botrány miatt a közgyűlésének és 2015-ös pénzügyi jelentése véglegesítésének elhalasztására kényszerült VW-hoz hasonlóan az idő is szorítja. A hatóság vezetőjét az elnök nevezi ki, és a republikánusok évek óta sürgetik, hogy csökkentsék az intézmény költségvetését, vagy számolják fel. Az egyik republikánus elnökjelölt-aspiráns, Ted Cruz már be is jelentette, hogy megszünteti a 17 ezer embert foglalkoztató EPA-t, ha ő lesz az elnök.

A hatóságnak ezért az őszi elnökválasztásig meg kell mutatnia, hogy el tud bánni a legnagyobb európai autógyárral. Az elektromobilitás ügyét pedig azért próbálják összekapcsolni a dízelbotránnyal, mert az nem áll jól. Az eredeti célkitűzés az volt, hogy 2015 végén egymillió elektromos kocsi járjon az amerikai utakon. Ernest Moniz energiaügyi miniszter tavaly év elején elismerte, hogy nem érik el ezt a célt. A bejelentés időpontjában 280 ezer elektromos meghajtású kocsit tartottak nyilván az Egyesült Államokban. A töltőhálózat pedig ugyan fejlődik, hetente több állmást állítanak üzembe, de még így is kevesebb töltőállomás van az országban, mint például Kanadában, Dániában vagy Belgiumban - írta a Welt am Sonntag.

A dízelbotrány azzal kezdődött, hogy az EPA tavaly szeptemberben megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásról szóló amerikai előírások. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte mintegy 11 millió gépjárművet érint, ezek közül 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el.

Az Egyesült Államokban eladott kocsikról folytatott tárgyalások jelenlegi állása szerint 100 ezer kocsit vissza kellene vásárolni, 50 ezer autónál elég lenne egy szoftverfrissítés, és 350 ezer autóba egy új típusú katalizátort kellene beépíteni. A berendezést már kifejlesztették, de még be kell vizsgálni, tesztelni kell a teljesítményét és mindennapi használatra való alkalmasságát. Ez hosszadalmas eljárás, a megállapodás így egyre húzódik, ami a VW-nél és az EPA-nál is növeli a fesztültséget a német lap szerint.

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Elektromos autókat követelnek a Volkswagentől
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

HOZZÁSZÓLÁSOK

  • 1. lzoli412016. 2. 21. 20:12

    Egy dokumentumfilmben mutatták be, hogy a Londonból New Yorkba utazó bevásárlási turistáknak önkéntesen vásárolható kárpótlási jegyet ajánlottak, amelynek az volt a célja az utazás miatti többlet szén-dioxid kibocsátás semlegesítésének költségét fedezzék. Arányos és intelligens megközelítés és sokkal értelmesebb bármely állami szankciótól. Az értelmes szankció az lenne, hogy több legyen a jóvátétel, mint a kár.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Elektromos autókat követelnek a Volkswagentől


    Egy dokumentumfilmben mutatták be, hogy a Londonból New Yorkba utazó bevásárlási turistáknak önkéntesen vásárolható kárpótlási jegyet ajánlottak, amelynek az volt a célja az utazás miatti többlet szén-dioxid kibocsátás semlegesítésének költségét fedezzék. Arányos és intelligens megközelítés és sokkal értelmesebb bármely állami szankciótól. Az értelmes szankció az lenne, hogy több legyen a jóvátétel, mint a kár.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Ajánlott cikkek

Rovat további hírei
  • FEBRUÁR 22. 13:30Új robotkollégát kaptak az Audi győri dolgozói

    Jól halad az okos gyár felé vezető úton az Audi Hungaria, a legkeresettebb győri motor gyártósorán egy hetedik robotot állítottak üzembe.

  • FEBRUÁR 22. 10:48Vasúti fékeket fejleszt a Knorr-Bremse: kisebb, könnyebb és magyar

    Mintegy 270 millió forintot nyert el a Knorr-Bremse Rail Systems Budapest vasúti fékek fejlesztésére a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivataltól (NKFIH).

  • FEBRUÁR 22. 07:49Jó évet zárt a Tamási-Hús

    Mintegy öt százalékkal növelte árbevételét és csaknem tíz százalékkal termelését a császárszalonnát gyártó Tamási-Hús Kft. tavaly - közölte az osztrák tulajdonú cég ügyvezető igazgatója az MTI-vel.

  • FEBRUÁR 21. 17:59Megtarthatják az Opeles munkahelyeket a németek - egy ideig

    A PSA Peugeot Citroën igazgatótanácsának elnöke megerősítette kedden Angela Merkel német kancellárnak, hogy a francia vállalatcsoport az Opel autógyártó társaság új tulajdonosaként érvényesnek tekintené a jelenlegi tulajdonos által a munkahelyek megőrzésére vállalt garanciát - közölte a német kormányszóvivő.

  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Demonstráció az Alexandra áruház előtt Fotó: Móricz-Sabján Simon

  • Jégzajlás a Tiszán

  • EU-csúcs Máltán 2017. február 3-án. Fotók: MTI

  • Vlagyimir Putyin orosz elnök Budapesten - Fotó: MTI

  • Ezrek tüntetnek országszerte Donald Trump bevándorlást korlátozó rendelete ellen. Fotók: AFP

  • Ismét rengett a föld Olaszországban - fotók: AFP

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér