Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

2017. 2. 28. 05:00|Utolsó módosítás: 2017. 2. 28. 16:02|Balogh Bence | Vállalatok » Ipar

Felforgatás közeledik keletről

Valóságos forradalmat csináltak a japánok az MX-5-ös negyedik generációjával.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A mérnökök nemcsak a formatervet bolondították meg a Kodo stílusjegyeivel, hanem a technikát is felzárkóztatták a Skyactiv tervezés jegyében, így a könnyített hajtáslánccal, futóművel és karosszériaelemekkel újra pehelysúlyú lehet, mint a legendás első generáció.

A nagy tömegcsökkentés lehetővé tette a kemény tetős változat bevezetését anélkül, hogy a fémelem elrontaná a játékot. Negyvenöt kilóval nehezíti az autót a gombnyomásra 13 másodperc alatt nyíló-csukódó tető, melynek különlegessége a klasszikus targákat idéző kialakítás. A bemutatón láthattuk az első változat makettjét, az eredeti tervek szerint az egész tető eltűnt volna az ülések mögött, erről azonban lemondtak, mert túlságosan bonyolulttá vált a nyitási-csukási procedúra. Látványosság így is maradt, megkapó, ahogy a kupola megemelkedik, és a háromrészes fémtető behajtogatja magát a vászontető helyére, ráadásul a formaterv is alig észrevehetően változik közben: az alumínium tetőpanel és ablakkeret eltűnik az acél közdarabbal együtt, az üveget nagyméretű kivehető szélfogó helyettesíti.

 

Mazda MX-5 RF

A helyén maradó tetőkeret egy másik autót varázsol az MX-5-ösből, a hatásos megoldás visszacsempészi a 90-es évek sportautó-őrületét.
Vezetés közben viszont csak hátrányai vannak, romlott a hátralátás, egy kicsit a tengelyek közötti súlyelosztás is, és nőtt a szélzaj, bár meggyőződésem, hogy szándékosan hagyták a japánok, hogy légáramlatok kavarogjanak a kupola két sarkában, így növelve a sebességérzetet és a vezetési élményt.

Mert az továbbra is egyedülálló a piacon, a kis Mazda minden alkalommal újra beszippant mindenkit, aki gyerekkorában autókat tologatott a szőnyegen. Élettel teli, közvetlen kormányzása, egyedülállóan rövid utakon járó és pontos kézi váltója, a pörgetést nemcsak jól tűrő, de kifejezetten kívánó benzinmotorjai, kiegyensúlyozottsága és könnyedsége minden kilométert élménnyé tesz.

Pláne, ha olyan tájakon autózhatunk vele, ahol a sűrű kanyarokban kihasználhatjuk jóindulatú virgoncságát, stabil, mégis meglepően jól rugózó futóművét, engedékeny, de hatásos menetstabilizálóját, amelynek köszönhetően profi versenyzőnek érezhetjük magunkat a retrohatású sportkormány mögött. Ha tudjuk, hogy mennyit dolgoztak a motor- és kipufogóhangon, a sofőrhöz eljutó rezgéseken, az általános hangulaton, még többre értékeljük az elhivatottságukat, és azt is elnézzük, hogy egy tollnak is kihívás helyet találni az utastérben, vagy hogy a csomagtartó nem lett még kisebb az átalakítással.

Az RF (Retractable Fastback) változat alapáron 775 000 forinttal drágább a vászontetősnél. Lehet, hogy a jobb hang- és hőszigetelés nem indokolná, de ha megkérdezik, melyiket választanám, gondban lennék, mert élvezeti értéke gyakorlatilag változatlan maradt, hibáit nehéz komolyan venni, miközben tudjuk, hogy használati értéke alig jobb egy motorkerékpárénál, ára pedig hiába közelít a tízmillióhoz, világszerte a legjobban felszerelt kivitel a legnépszerűbb. Ez az autó egy örömforrás, nem érdemes hát észérvekkel elrontani.

Mazda Motor Hungary Kft - az elmúlt évek árbevétele


A Világgazdaság fórumot szervez arról, hogy a 101 legbefolyásosabb üzleti döntéshozó hogyan látja most a gazdaságot. Az előadók között ott lesz Csepreghy Nándor (Miniszterelnökség), Vida József (Takarékbank), Urbán Zoltán (Eximbank). Részletek a rendezvenyek.vg.hu oldalon.

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Felforgatás közeledik keletről
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Ajánlott cikkek

Rovat további hírei
  • ÁPRILIS 26. 16:14Drágább is a tramtrain, meg nem is

  • ÁPRILIS 26. 14:45Kezd magára találni a Boeing

    Csökkenő árbevétel mellett is jobb üzemi eredményt ért el az amerikai Boeing repülőgépgyártó az első negyedévben az előző évihez képest.

  • ÁPRILIS 25. 18:31Jogellenesen mondtak fel a Zsolnay egykori dolgozói

    Jogellenesen mondott fel a pécsi Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. csaknem százhúsz egykori dolgozója tavaly, ezt a Zalaegerszegi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság is megerősítette hétfői nem jogerős döntésében - közölte a vállat jogi képviselője kedden az MTI-vel. A dolgozók képviselője az ítéletet úgy kommentálta, hogy a bíróság szerint megalapozott volt a munkavállalók felmondása, de nem érte el a rendkívüli felmondáshoz szükséges "súlyosságot"; a döntés ellen fellebbezni fognak.

  • ÁPRILIS 25. 18:26Gesztusvezérelt földi űrhajó

    Nagy feladat lesz minden idők legsikeresebb 5-ös sorozatának utódlása, lássuk, mivel próbálkoznak a bajorok!

  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Így tért vissza tél Magyarországra - az MTI fotói

  • A 32. Telekom Vivicittá városvédő futás félmaraton verseny. Kép: MTI

  • Légy innovatív! Élj a lehetőséggel! - címmel rendezett konferenciát a Világgazdaság - Fotók: Móricz-Sabján Simon

  • Forgalomba áll az első felújított szerelvény

  • Kárpát-medencei gazdasági fórum Hajdúszoboszlón

  • 25 éve gyárt Magyarországon az Opel

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér