Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

2017. 1. 10. 05:00|Utolsó módosítás: 2017. 1. 10. 13:01|Kriván Bence | Vállalatok » Ipar

Trump Twitter-üzeneteiből tájékozódik az autóipar

Az autóipar Donald Trump közösségi üzeneteiből tudja meg, mire készülhet. Az új elnök Mexikó-fóbiáját egyre többen veszik komolyan

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Az autóiparnál jelenleg senki sincs jobban a Twitterre hangolódva. A szakma nagyjai a közösségi csatornára feltöltött 140 karakteres üzenetekből értesülnek arról, hogy a beiktatására váró megválasztott amerikai elnök, Donald Trump éppen milyen jövőt szán nekik. Az immár evidenciaszámba megy, hogy az amerikai gyártók számára Mexikó tiltott zónának számít, s Trump – szavakban legalábbis – az Észak-amerikai Szabadkereskedelmi Egyezmény felrúgására készül, mint ahogy az is, hogy erre az érintetteknek valamilyen módon reagálniuk kell.

Van olyan gyár, amelyik igyekszik a beiktatásra váró elnök kedvében járni, és hazaviszi a termelést Fotó: Chrysler
Az elsőként megszólított Ford visszakozott mexikói fejlesztési terveitől. A másodikként kipécézett General Motors (GM) vezetését attól még sikerült ugyan Trumpnak eltántorítania, hogy a Chevrolet Cruze egyes, egyre kevésbé kelendő modelljeinek gyártását délre vigye, de egy kis engedményt ők talán kaphatnak. Mary Barra, a GM elnök-vezérigazgatója ugyanis nem áll távol Trumptól, hiszen az elnök újonnan felállított üzleti tanácsadó testületének is a tagja.

Barra szerint nem szabad elfelejteni, hogy 2-4 évvel ezelőtti szabályozási környezetben meghozott beruházási döntésekről van szó, ezeket nem egyszerű felülírni egyik napról a másikra. Szerinte egyébként több a közös pont, mint az eltérés Trump és az iparág képviselői között. A hétvégén a japánoknak ment neki Trump, a világ legnagyobb gyártóját, a Toyotát fenyegette meg a Twitteren különféle büntetővámok bevezetésével, ha nem hajlandó az amerikai piacra szánt járműveit az Egyesült Államokban gyártani. Japánokat ilyen nyíltan nem szokás fenyegetni, a Toyota először annyit üzent vissza, hogy spekulációkat nem kommentál, tegnap azonban már 10 milliárd dolláros fejlesztést jelentett be az USA-ban a következő öt évben.

Mások is értenek a Twitter-üzenetekből, és igyekeznek Trump kedvében járni. Közéjük tartozik Sergio Marchionne, a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) elnök-vezérigazgatója, aki pozitívat villantott: bejelentette, hogy egymilliárd dollárt költ két helyi gyártóbázisának a korszerűsítésére, egyszersmind kétezer fővel növeli az ott foglalkoztatottak számát. Bár ezt Marchionne nem a Twitterre tette ki, az üzenet biztosan hamar eljut Washingtonba is. A harmadik számú amerikai – egyébiránt olasz kézben lévő – autógyártó Trump iránti hűségesküjében odáig ment, hogy az ohiói és a michigani üzemek modernizálása mellett megígérte a Dodge Ram kisteherautók gyártásának visszatelepítését is Mexikóból.

Nem kis tételről van szó, ez a pickup volt tavaly a harmadik az amerikai eladási listákon, összesen 489 ezret értékesítettek belőle. Az olaszok azonban hangsúlyozták, hogy a Jeep és az új városi terepjárójuk (SUV) gyártókapacitásának Amerikában történő növeléséről szóló döntés előtt nem konzultáltak Trumppal, hanem „spontán” cselekedtek. Nem illendő ezért elverni a port az olaszokon, hiszen a németek is ezt teszik, igaz, szolidabb körítéssel. Dieter Zetsche, a Kecskeméten gyárat üzemeltető Daimler vezérigazgatója a hétvégén jelentette be: 1,3 milliárd dollárt fektetnek az alabamai üzemük fejlesztésébe, hogy ki tudják elégíteni a hobbiterepjáróik iránt megnövekedett fogyasztói igényeket, számos gyártó pedig a hétvégén induló detroiti autóshow-ra időzítve jelenti majd be amerikai fejlesztéseit.

Toyota Central Europe Kft. - az elmúlt évek árbevétele


A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Trump Twitter-üzeneteiből tájékozódik az autóipar
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Ajánlott cikkek

Rovat további hírei
  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Beköszöntött az extrém hideg Európa városaiba - Fotó: MTI, AFP

  • Olimpia 2024 - Legfrissebb látványtervek. Fotó: MTI

  • Tömegbe hajtott egy teherautó a berlini karácsonyi vásáron Fotók: AFP

  • Már osztják az Erzsébet-utalványokat Fotók: MTI

  • Lemondott Matteo Renzi Fotók: AFP

  • Meghalt Fidel Castro - Fotók: AFP

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér