Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

2016. 2. 24. 05:00|Utolsó módosítás: 2016. 2. 24. 06:25|B. Horváth Lilla | Vállalatok

Jóváhagyás előtt a metrószerződés

Nagy külföldi megrendeléseket hozhat a Dunakeszi Járműjavító számára a hatalmas orosz vasúti járműgyártóval, a Transzmasholdinggal készülő együttműködés.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Egy nagy egyiptomi vasúti tenderen való közös magyar–orosz részvétel lehetőségéről is tárgyalt a napokban Orbán Viktor miniszterelnök és Vlagyimir Putyin orosz elnök – tudta meg a Világgazdaság. Mint arról lapunk korábban beszámolt, a 700 tehervagonra és az 50 mozdonyra tavaly kiírt kairói pályázaton a Dunakeszi Járműjavító Kft. (DJJ) és a Ganz Motor Kft. alkotta páros mellett a német Siemens és az orosz Transzmasholding is indult, ám a kiíró a mai napig nem választotta ki a nyertest. Bár az egyiptomiak el sem utasítottak senkit, az Orbán–Putyin-megbeszélésen felmerült, hogy erősebb lenne az ajánlat, ha azt a magyar cégpáros és az orosz társaság együtt adná be. (Egy ilyen konstrukcióban azonban elképzelhető, hogy nem teljesül az 50 százalékos hazai beszállítási arány, emiatt pedig a DJJ–Ganz nem juthatna Eximbank-hitelhez.)

Ha beválik az együttműködés, a DJJ később ázsiai és afrikai projektekben is részt vehetne, szintén a Transzmasholding alvállalkozójaként. Nemzetközi szereplését elősegítheti, hogy a napokban az országban elsőként kapta meg a TÜV Rheinlandtól az IRIS tanúsítványt, amely vasúti kocsik és önjáró vasúti járművek, azok részegységeinek, alkatrészeinek gyártására, javítására és karbantartására vonatkozik.

Az M3-as metróvonal elaggott szerelvényeit részben Dunakeszin korszerűsíthetik majd. fotó: Reviczky Zsolt
Már előbbre tart a két cég partnersége a hármas metró szerelvényeinek felújítása kapcsán. A feladatot a Transzmasholdinghoz tartozó Metrovagonmas kapta meg, de a munkába beszállna a DJJ is.

„Év végén az orosz társaság szakemberei Dunakeszin jártak, azaz a helyszínen bizonyosodtak meg cégünk felkészültségéről. Az akkori megállapodás szerint februárban kapjuk meg tőlük a metrófelújítás műszaki dokumentációit, amelyek alapján alvállalkozói ajánlatot tehetünk a Metrovagonmasnak” – válaszolt a Világgazdaságnak a DJJ ügyvezető igazgatója. Ezt követően pár héten belül megszületik két cég szerződése, melynek értelmében a felújítás 25 százaléka történhetne Dunakeszin. Szepessy Tamás korábbi közlése szerint cégére jutna a kocsik szétbontása, egy alvállalkozóval végeztetett azbesztmentesítése, a végösszeszerelés és a hatósági engedélyek megszerzése.

A Budapesti Közlekedési (BKV) Zrt. a napokban nyílt közbeszerzési pályázatot írt ki a 3-as metróvonal felújításának tervezésére. A 17,3 kilométeres vonalból 15,5 kilométer fut alagútban. Az ajánlatnak tartalmaznia kell a Deák téri – M2-es és M3-as vonal – összekötő vágány alagútjának részleges, illetve a 19 metróállomás teljes körű felújítását az M3-as vonalán.

A Kőbánya-Kispest felszíni állomást csak részlegesen kell felújítani, ahogyan a Kőér utcai járműtelepet és a Szabó Ervin téri diszpécserházat is. Az állomásokon a belső kialakítást, a burkolatokat, a világítást és a bútorzatot kell újratervezni, valamint a kijárati épületek és a csatlakozó felszíni területek rendezére is javaslatot kell tenni. Az ajánlatokat március 21-ig várja a BKV, a teljes M3-as projekt végső átadási határideje 2019. szeptember 30. A munka első ütemének 2016. november–decemberben kell megkezdődnie.

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Jóváhagyás előtt a metrószerződés
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Ajánlott cikkek

Rovat további hírei
  • Legfrissebb
  • Legolvasottabb
  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • ENSZ-közgyűlés New Yorkban

  • V4-csúcstalálkozó Varsóban. Fotók: Miniszterelnöki Sajtóiroda

  • Földrengés rázta meg Olaszországot Fotók: AFP

  • Éremeső az olimpián

  • Rio 2016

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér