Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

2016. 2. 12. 11:51|Utolsó módosítás: 2016. 2. 12. 12:01|VG Online | Vállalatok » Kereskedelem

Alig akarnak kis boltokban kozmetikumot és tisztítószert venni

A háztartási vegyi árukból és a kozmetikumokból származó bevétel 87 százalékát vitték el a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletek és drogériák tavaly.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a kiskereskedelem mintegy 356 milliárd forint forgalmat bonyolított le tavaly, 6 százalékkal nagyobbat, mint egy évvel korábban. A mennyiséget tekintve változatlan maradt az eladás - derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

Két számjegyű növekedést regisztráltak a tusfürdők, papír zsebkendők, dekor kozmetikumok, konyhai törlőkendők, toalett-tisztítók és testápoló szerek bolti eladásában.

„Kozmetikumoknál és papír zsebkendőnél azt figyeltük meg, hogy a drágább prémium termékek iránt emelkedett a kereslet, ami a növekedés motorjává vált. Hasonló trendet tapasztaltunk a karácsonyi ajándékcsomagoknál is, amelyek testápolókat, kozmetikumot tartalmaznak. Ott is több drágább terméket vettek a fogyasztók, mint a tavalyelőtti ünnepi szezonban” – állapította meg Kapronczai Balázs, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője.

A láncok saját márkás termékeinek bolti eladása 5,6 százalékkal nőtt tavaly, a gyártói márkáké pedig ennél nagyobb mértékben, 6,4 százalékkal.

Ami a bolttípusok súlyát illeti, az erős koncentráltság 1 százalékponttal tovább növekedett háztartási vegyi áruknál és kozmetikumoknál. Összes bevételük 87 százalékát vitték el a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletek és drogériák tavaly. Így a 400 négyzetméteres és kisebb egységeknek 13 százalék maradt.

Átlag felett bővült a háztartási vegyi áru és kozmetikum értékben mért forgalma Budapesten és Pest megyében valamint Délkelet-Magyarországon 8-8 százalékkal, míg Észak-keleten 7 százalékkal. A Dunától nyugatra viszont csak plusz 3 százalékot regisztráltak.

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Alig akarnak kis boltokban kozmetikumot és tisztítószert venni
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Ajánlott cikkek

Rovat további hírei
  • JANUÁR 19. 17:05Idén a Spar 22 milliárd forintot fektet be Magyarországon

    Meghaladja a 22 milliárd forintot a Spar idei beruházási kerete, amelyet az osztrák családi tulajdonban lévő vállalat Magyarországon fektet be - közölte a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. csütörtökön az MTI-vel.

  • JANUÁR 19. 16:42Egyre kapósabb Kínában a magyar élelmiszer

    A magyar-kínai áruforgalomban növekszik a magyar élelmiszeripari termékek exportja, 2015-ben 46 millió eurót tett ki, 2016 első háromnegyedévében pedig már 52,4 millió eurót - közölte a Földművelésügyi Minisztérium az MTI érdeklődésére csütörtökön.

  • JANUÁR 18. 13:43Visszahívás: Szalmonellás a Lidl kölesgolyója

  • JANUÁR 17. 19:13Magyar áruházakat is vásárol a CPI a régióban

    Magyarországi, csehországi, lengyelországi és romániai bevásárlóközpontokból, összesen 11 kereskedelmi ingatlanból álló portfólió megvásárlásáról írt alá keretmegállapodást a CPI Property Group a CBRE Global Investors által kezelt alapokkal - tájékoztatta a luxemburgi székhelyű, főként hosszú távú ingatlanbefektetésekkel és bérbeadással foglalkozó CPI kedden az MTI-t.

  • Legfrissebb
  • Legolvasottabb
  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Ismét rengett a föld Olaszországban - fotók: AFP

  • Beköszöntött az extrém hideg Európa városaiba - Fotó: MTI, AFP

  • Olimpia 2024 - Legfrissebb látványtervek. Fotó: MTI

  • Tömegbe hajtott egy teherautó a berlini karácsonyi vásáron Fotók: AFP

  • Már osztják az Erzsébet-utalványokat Fotók: MTI

  • Lemondott Matteo Renzi Fotók: AFP

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér