VILÁGGAZDASÁG Network

Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

VÁLLALATOK / KERESKEDELEM

A kínai egységek növekvő részt képviselnek a világszintű eladásokból

Ázsia besegít a luxusiparnak

2012. 7. 30. 05:00|Utolsó módosítás: 2012. 7. 30. 10:17|Vállalatok » Kereskedelem
A legnagyobb luxusmárkák két számjegyű növekedést mértek az ázsiai, de főként a kínai eladásaikban. Az év egészére is jelentős fejlődés várható.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

"Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat
megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Kitűnő féléves teljesítményről számoltak be az európai székhelyű luxusmárkák Ázsiából, így kissé csillapodhattak a globális gazdaság miatt kialakult félelmeik. A feltörekvő piacokon, de főleg Kínában a luxustermékek iránti fokozódó kereslet megdobta például a Louis Vuitton, a Dior, a Givenchy és a Fendi márkákat birtokló LVMH konszern, a Guccit tulajdonló PPR csoport és a L’Oréal eladásait és a nyereségét is az év első hat hónapjában.

A párizsi cégek örülhettek a legjobban az ázsiai térség luxus iránti érdeklődésének. Az LVMH 20 százalékos profitemelkedést jelentett, a PPR 17 százalékost. A L’Oréalnál ázsiai egységüket mondták a csoport fő nyereségtermelőjének, eladásaik 35 százaléka származott onnan. A PPR-nél 38 százalék származott a feltörekvő piacokról. Az LVMH ilyen adatot még nem közölt erről az évről, de vélhetőleg növelte a csoporton belüli eladásainak 27 százalékos tavalyi részesedését.

A cégek globális eredményeiről kiderült: az LVMH alaptevékenységéből származó üzemi eredmény nőtt az első fél évben, 2,66 milliárd eurót ért el, míg a PPR üzemi eredménye 20 százalékkal 815,3 millió euróra nőtt az év első felében. A teljesítményeknek megfelelően Bernard Arnault, az LVMH vezérigazgatója, Francois-Henri Pinault, a PPR első vezetője, valamint Jean-Paul Agon, a L’Oréal vezére is bizakodóan beszélt az év hátralévő részéről, főleg az ázsiai dinamizmusnak köszönhetően, amely – mint többen nyilatkozták – némileg azért lassulhat a jövőben.

Elemzők szerint olyan időszakban, amikor a vállalatok küzdenek a visszaeső európai kereslettel, a média pedig rendre negatív híreket közöl a luxusiparágról, úgy tűnik, mintha az LVMH és a PPR egy másik bolygóról érkezett volna, ugyanis a cégek teljesítménye mind az árbevétel, mind a nyereségesség terén lenyűgöző. A legnagyobb luxusmárkákat kínáló társaságok közül egyedül csak a Burberry eladásai nem érték el az előzetesen becsült értéket az első fél évben, amit a cégnél az európai adósságválsággal és a kínai gazdasági növekedés lassulásával magyaráztak.

A kilátások ennek ellenére továbbra is mindig nagyszerűek a piac szereplői számára: a luxusszegmens a mostani becslések szerint az ázsiai–csendes-óceáni térségben idén 16 százalékkal bővülhet, azonban a legnagyobb piacnak számító Kína ennél is többet, 22 százalékot verhet rá az előző év eladásaira.

Amennyiben a növekedés az előrejelzettek szerint megtörténik, akkor az majd a divatcégek tulajdonosainak és vezetőinek bevételein is meglátszik majd, akik már így is Franciaország legvagyonosabbjai közé tartoznak. A Challenge Magazin legfrissebb összeállításának élén a Louis Vuitton feje, Bernard Arnault végzett, aki európai viszonylatban is rendszeresen végez előkelő helyen, az üzletember vagyonát 21,2 milliárd euróra becsülik. A második helyen az Auchan vezetője végzett, a harmadik helyen pedig a Hermést irányító három család (Dumas, Puech és Guerrand) futott be, a negyedik pedig a L’Oréal-örökös Liliane Bettencourt lett. François Pinault, akinek a családja a PPR-t vezeti, a hatodik helyen végzett, míg a Chanel tulajdonosa 5,6 milliárd eurós bevételével megőrizte nyolcadik helyét.

Új Ferrari-szalon

A Ferrari magyarországi márkaképviselete, a Warm Up Kft. a Szabadság téri Bank Center irodaház földszintjére költözött Ferrari Budapest néven. Ugyanekkortól megszűnt a cég Váci úti bemutatóterme, a Ferrari Budapest értékesítői ezután az új helyszínen várják az ügyfeleket. Az after sales és szerviz a Váci út 175. szám alatt marad megújult ügyfélváróval. A Ferrari Budapest a Bank Center Szabadság térre néző oldalán 250 négyzetméteres alapterülettel rendelkezik, amely területhez további irodarész kapcsolódik a Citibank Torony 5. emeletén.

AUCHAN MAGYARORSZÁG Kft. - az elmúlt évek árbevétele


Szerző: Világgazdaság - Andó Patrik
Tetszett a cikk? Ossza meg!
 iWiW 

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Ázsia besegít a luxusiparnak
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

HOZZÁSZÓLÁSOK

Tisztelt Látogatónk!

 

Ha hozzá kíván szólni cikkeinkhez és még nem regisztrálta magát, ide kattintva megteheti.

Adatai megadása után a belépéshez szükséges jelszavát emailben küldjük el Önnek.

 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

A hozzászólás mező nem fogad be HTML kódot, a sortöréseket automatikusan törli.
A képen látható ellenőrzőkód:
captcha
MEHET

Hozzászólásával együtt IP címe is rögzítésre kerül.

Részletes moderálási szabályzatunkat itt olvashatja.

  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Visszatekintés, kilencvenes évek Ukrajna - Foto: AFP

  • A VILÁGGAZDASÁG és az M27 ABSOLVO szakmai reggeli sorozata - Fotó: Kallus György

  • Választás 2014 MSZP székház eredményvárás - Fotó: Vémi Zoltán

  • Választás 2014 - Fidesz választási központ - Fotó: Kallus György

  • Választás 2014 - Fotó: Kallus György

  • A Világgazdaság Stratégiai vállalatok stratégiája című konferenciája - Fotó: Vémi Zoltán

Előző
Következő
  • A napelem jelentheti az igazi rezsicsökkentést

    A napelem jelentheti az igazi rezsicsökkentést

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

  • Mi bosszant minket a kgfb kampányban?

    Mi bosszant minket a kgfb kampányban?

  • MABISZ konferencia

    MABISZ konferencia

Előző
Következő