Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

2016. 3. 22. 05:00|Utolsó módosítás: 2016. 3. 22. 17:30|Miklós-Illés Kálmán | Vállalatok » Közlekedés

Az esélyesek nyugalmával

Nincs többé GLK, de van helyette GLC! Szögletes helyett immár gömbölyű a középkategóriás Mercedes szabadidő-autó formája, és a mérete is nőtt.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A GLC abban a szerencsés helyzetben van, hogy főbb vetélytársai (Audi Q5, BMW X3) életciklusuk második felében járnak. Igazságtalan lenne azt mondani, hogy csupán ezért számíthat sikerre a Mercedes, de az időzítés a stuttgartiak malmára hajthatja a vizet. Az pedig, hogy a GLC a legfrissebb a szegmensben, a külsőn nagyon is látszik. Az új Merci „egyenpofa” mindegyik modellen nagyot szól, főleg, hogy domború és hosszú a motorháztető. Az autó befejezése meg kifejezetten elegáns, a vízszintes lámpatestek a GLC-nek is jól állnak.

A teljesen új formatervnek objektív előnye is van : míg a felmenő légellenállási együtthatója 0,34, az újdonságé 0,31. Az sem mellékes, hogy 12 centivel nőtt a tengelytáv és a hosszúság, közel 6 centivel bőségesebb a hátsó lábtér, a csomagtér 580 literes értéke pedig egyenesen óriási. A GLC nagyon is a tudtunkra adja, hogy igazi prémiumautó. Lehet, hogy a belső kissé barokkosnak hat egy minimalista stílusú Audihoz képest, de a minőségi benyomás, az illesztések és az anyaghasználat csillagos ötöst érdemel. A hátsó üléstámlák gombnyomással, elektromosan billenthetők, a légrugók meg leengedhetők, ha nem szeretnénk a magas raktérperemre felemelni a csomagjainkat. De említhetjük a teljesen huzatmentes klímát, az automata sávtartást (aktív kormányzással) vagy a városi araszolásban nagyon kényelmes stop&go automatikát. Az ütközéselkerülő rendszer a túlbuzgósága miatt már nem működik minden helyzetben tökéletesen: amikor gurulva, a gázról lelépve közelítettem meg egy zebrát, a rendszer a gyalogost érzékelve – kissé korán – satufékkel reagált. Ilyenkor legszívesebben feltenné az ember a kezét, és mondaná a mögötte lévő autósnak, hogy „bocs, de ez nem én voltam”.

A Mercedes büszkén hangoztatja ugyan, hogy a GLC 80 kg-mal könnyebb a GLK-nál, de maradjunk annyiban, hogy az újdonság is nehézbombázó, a tesztelt 250 d verzió több mint 18 mázsát nyom a mérlegen. Menet közben ez szerencsére nem érződik, a 204 lóerős biturbó dízel szó szerint alapjárattól húz, és ha nem is ülésbe préselősen gyorsít padlógázra, de kellő dinamikával és erőtartalékkal ruházza fel az autót. Kellemes meglepetés volt, hogy a Mercedes kínálatában évtizedes múltra visszatekintő, de folyamatosan optimalizált, 2,1 literes, négyhengeres dízelt úgy becsomagolták, hogy a kívülről hallható, kerregős motorhangból szinte semmi sem szűrődik be. A 8,0-8,5 liter közötti vegyes fogyasztás már nem annyira kimagasló, s mivel az üzemanyagtartály csak 50 literes (egy dízel Volvo XC60-asba ennél 20 literrel több üzemanyagot tölthetünk), a hatótáv nem nagy. Pedig a 9G-Tronic váltó olyan takarékosan kapcsolgat, amire még a legügyesebb sofőr sem lenne képes, ráadásul olyan harmonikusan működik együtt a dízelmotorral, ami még a kategórián belül is ritkaság. Ha mindehhez hozzávesszük a kis erővel forgatható kormányt és a fekvőrendőrökön is átlibbenő légrugós futóművet, nyilvánvaló, hogy a GLC hozza a Mercedestől elvárható komfortszintet.

De csak addig, amíg nem megyünk olyan útra, ahol keresztbordák vannak! Furcsa, ugyanis amíg a kisebb bukkanókat a 20 colos óriásfelnik ellenére tökéletesen kivasalja az Air Body Control rendszer, ha rámegyünk egy sűrű keresztbordás felületre, nem tud vele mit kezdeni a futómű, és olyat üt, hogy azt még egy sprőd rugózású, acélrugós rendszernek is nehezen bocsátaná meg az ember.

A Mercedes hű maradt abból a szempontból önmagához, hogy a konkurenseknél még ha jelképes mértékben is, de drágábban adja portékáját, ennek megfelelően 13,04 millió forintos összeget kell felszabadítania annak, aki egy GLC 250 d-t szeretne a garázsába állítani. Az alapár viszont csak tájékoztató jellegű, amit tesztautónk 22,5 milliós ára is mutat.

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Az esélyesek nyugalmával
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Rovat további hírei
  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Pénteken kezdődött a varsói V4-csúcstalálkozó Fotók: Miniszterelnöki Sajtóiroda

  • Földrengés rázta meg Olaszországot Fotók: AFP

  • Éremeső az olimpián

  • Rio 2016

  • Kezdődik a riói olimpia

  • Kihirdették a felvételi ponthatárokat

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér