Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

2016. 2. 2. 05:00|Utolsó módosítás: 2016. 2. 2. 15:20|B. B. | Vállalatok » Közlekedés

Egy időre Land Rover Defender nélkül maradunk

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Múlt pénteken, azaz 2016. január 29-én legördült az utolsó Land Rover Defender a solihulli gyár szalagjáról, pár hónapig most sehol nem gyártanak ilyen néven terepjárót. Nem ez az első eset, és valószínűleg nem is az utolsó, hogy búcsúzunk attól a terepjárótól, amely 1990 óta Land Rover Defender névre hallgat, és amit a központi brit gyár mellett Belgiumban, Dél-Afrikában, Ausztráliában, Spanyolországban, a malajziai Kulim városában készítették. Ha lehet hinni a híreknek, a márkát birtokló Tata Motors nem hagyja veszi az 1948 óta piacon lévő típust, hanem egy ázsiai gyárba telepíti át a szerszámokat, és azokon a piacokon tovább forgalmazza a terepjárót, ahol még megfelel az előírásoknak. Most azonban a búcsúról van szó, 68 év után állnak le a Land Rover nevet megteremtő jármű gyártásával, a pénteki ünnepélyre 700 korábbi és jelenlegi munkást is meghívtak, és természetesen az első prototípus is jelen volt, amikor a zöld színű Defender 90 Heritage Soft Top legördült a szalagról. Noha új autókat nem készítenek már itt – a gyártósort leszerelik –, a szalag helyén korábban gyártott autókat építenek majd újjá a Heritage Restoration Programme keretében.

Tizenkét alkalmazott foglalkozik majd a terepjárók felújításával, közülük tízen eddig is a szalagon dolgoztak, összesen 172 év tapasztalatuk van a Defenderrel kapcsolatban. A gyártás befejezésével megszüntetik azt az egy évvel ezelőtt felépített installációt, amelyen az 1948-as szerelőszalagot nézhették meg az érdeklődők, mostantól ezt a túrát egy weboldalon lehet bejárni. Két olyan alkatrész van, amely 1948 és 2015 között változatlan maradt, a tetőpatentok és egy tartórúd az alvázon. Európába 2018-ban tér majd vissza a Defender, a Jaguar/Land Rover Szlovákiában most épülő üzemében készítik majd az új, önhordó karosszériás szabadidő-autót.

A Világgazdaság fórumot szervez arról, hogy a 101 legbefolyásosabb üzleti döntéshozó hogyan látja most a gazdaságot. Az előadók között ott lesz Csepreghy Nándor (Miniszterelnökség), Vida József (Takarékbank), Urbán Zoltán (Eximbank). Részletek a rendezvenyek.vg.hu oldalon.

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Egy időre Land Rover Defender nélkül maradunk
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Ajánlott cikkek

Rovat további hírei
  • ÁPRILIS 27. 07:13Közel a megegyezés, szinte biztos, hogy nem lesz BKV-sztrájk

    Pénteken megszülethet a 2017-es bérmegállapodás a BKV menedzsmentje és a két legnagyobb szakszervezeti tömörülés, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) és a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége között – írta csütörtöki számában a Magyar Nemzet.

  • ÁPRILIS 26. 16:45Ezekre a kérdésekre vár választ Lázár a tramtrain-ügyben

    Tíz kérdésre vár választ Lázár János a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő tramtrain-projekt megdrágulása miatt a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól (NFM), amely a MÁV-val "karöltve" készítette elő a beruházást - írta szerdán a delmagyar.hu.

  • ÁPRILIS 26. 15:41Veronai tragédia: pontosítanák mi számít iskolai kirándulásnak

    Pontosan definiálnák az iskolai kirándulásokat és a balesetek esetén az objektív kártérítési felelősség fogalmát a köznevelési törvény tervezett módosításában - mondta Palkovics László oktatási államtitkár szerdán az MTI-nek.

  • ÁPRILIS 25. 21:07Több utat lezárt a rendőrség Borsodban

    Több alsóbbrendű utat lezárt a rendőrség Borsod-Abaúj-Zemplén megyében a múlt hét közepi télies időjárás okozta károk enyhítése érdekében és balesetveszély miatt - közölte a megyei rendőr-főkapitányság szóvivője kedden az MTI-vel.

  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Így tért vissza tél Magyarországra - az MTI fotói

  • A 32. Telekom Vivicittá városvédő futás félmaraton verseny. Kép: MTI

  • Légy innovatív! Élj a lehetőséggel! - címmel rendezett konferenciát a Világgazdaság - Fotók: Móricz-Sabján Simon

  • Forgalomba áll az első felújított szerelvény

  • Kárpát-medencei gazdasági fórum Hajdúszoboszlón

  • 25 éve gyárt Magyarországon az Opel

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér