VILÁGGAZDASÁG Network

Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

VÁLLALATOK / KÖZLEKEDÉS

Elismerte az NFM: valóban tárgyalni kezdtek a Malév-utódról

2016. 2. 9. 17:24|Utolsó módosítás: 2016. 2. 9. 17:35|Vállalatok » Közlekedés

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Bár a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nyitott a tárgyalásokra minden komoly érdeklődővel, tőkeerős szakmai és külső befektetővel egy új nemzeti légitársaság megalapításáról, amelyben kisebbségi tulajdonosként akár a magyar állam is részt vállalhatna, az MTI-nek adott válaszban a tárca azt is hangsúlyozta, hogy a Szuhoj orosz repülőgépgyártóval még kezdeti fázisban vannak az egyeztetések.

Egy versenyképes piaci stratégiával, fenntartható üzemeltetési modellel rendelkező, a szükséges indulótőkét biztosítani képes üzleti partner elvben sikeresen kísérelhetné meg egy magyar érdekeltségű légitársaság elindítását - olvasható a tárca válaszában.

Az MTI azzal kapcsolatban kereste meg a minisztériumot, hogy az M1 aktuális csatorna hétfői híradójában elhangzott: egy új magyar nemzeti légitársaság alapításáról tárgyalt az NFM illetékese és az orosz Szuhoj repülőgépgyártó képviselője hétfőn Budapesten. A tervek szerint a gyártó hat új repülőgépet és pénzt is adna a légitársaság létrehozásához.

A tárca most azt közölte: az orosz repülőgépgyártó által tavaly késő ősszel kezdeményezett egyeztetések kimenetele előre meg nem jósolható. Az együttműködési lehetőségeket a tárca ebben az esetben is kész megvizsgálni, elsősorban a magyar érdekeknek való megfelelés szempontjából. Konkrétumokról azonban még nem esett szó, döntés pedig csak arról született, hogy a tárgyalópartner pontosítja, részletesebben kifejti az ajánlatát - közölte az NFM.

Az Európai Bizottság 2012 elején hozott döntése szerint egy új nemzeti légitársaság létrehozásában az állami vagyon szerepe nem lehet meghatározó, az állam vállalkozói szerepvállalása kizárólag üzleti alapon történhet. Egy új vállalat megalapítása teljes egészében állami forrásokból nem finanszírozható, ahhoz megbízható pénzügyi vagy szakmai befektetőt kell találni.

Szerző: MTI
Tetszett a cikk? Ossza meg!

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Elismerte az NFM: valóban tárgyalni kezdtek a Malév-utódról
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

HOZZÁSZÓLÁSOK

  • 2. Azzurro2016. 2. 9. 18:57

    Parasztvakítás ez: senki nem gondolja komolyan, hogy egy induló cég azokon az útvonalakon (Koszovó, Bosznia, Albánia stb. amelyeken a Malév is óriási veszteséget halmozott fel 8és amely a bukását okozta), a 180 személyes gépeken jó ha 20% volt a töltöttség (csak összehasonlításképpen a budget légitársaságoknál /rossz fordítás a fapados, semmivel sem fapadosabb, mint egy hagyományos légitársaság/ a 85% feletti töltöttségi arány elfogadható) egy olyan géppel fognak tudni pozitív eredményt elérni amely ugyanúgy 2 hajtóműves, mint az Airbus A320 (a Wizzair is ilyen gépet használ) a budget légitársaságok fő géptípusa azzal a különbséggel, hogy az orosz gép 80 ülőhelyes, míg az Airbus 180 helyes, az új változat meg 220 ülőhelyes. Még ha sikerülne is megtölteni 100%-ra a gépet (igazi csoda lenne), még akkor sem lenne nullszaldós a működés. És akkor még arról ne is beszéltünk, hogy még egyetlen ilyen orosz gépet sem állítottak forgalomba az EU-ban, így az európai repülőtereken a műszaki háttér egyáltalán nem megoldott és nehezen valószínű, hogy néhány gép miatt ezt kiépítenék. Nem itt teljesen másról van szó: senki nem gondolja komolyan ezt az új légitársaságot, igazából kormányflottát vásárol az állam. Formálisan létrehoznak egy légitársaságot amely pár hónapig üzemel, óriási tartozást halmoz fel, majd a felszámolási eljárás során az állam megvásárolja a gépeket. Azért nem nyíltan vesz 6 gépet a kormány, mert az még a saját agymosott választóinak is feltűnne, hogy talál kicsit túlzás.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Elismerte az NFM: valóban tárgyalni kezdtek a Malév-utódról


    Parasztvakítás ez: senki nem gondolja komolyan, hogy egy induló cég azokon az útvonalakon (Koszovó, Bosznia, Albánia stb. amelyeken a Malév is óriási veszteséget halmozott fel 8és amely a bukását okozta), a 180 személyes gépeken jó ha 20% volt a töltöttség (csak összehasonlításképpen a budget légitársaságoknál /rossz fordítás a fapados, semmivel sem fapadosabb, mint egy hagyományos légitársaság/ a 85% feletti töltöttségi arány elfogadható) egy olyan géppel fognak tudni pozitív eredményt elérni amely ugyanúgy 2 hajtóműves, mint az Airbus A320 (a Wizzair is ilyen gépet használ) a budget légitársaságok fő géptípusa azzal a különbséggel, hogy az orosz gép 80 ülőhelyes, míg az Airbus 180 helyes, az új változat meg 220 ülőhelyes. Még ha sikerülne is megtölteni 100%-ra a gépet (igazi csoda lenne), még akkor sem lenne nullszaldós a működés. És akkor még arról ne is beszéltünk, hogy még egyetlen ilyen orosz gépet sem állítottak forgalomba az EU-ban, így az európai repülőtereken a műszaki háttér egyáltalán nem megoldott és nehezen valószínű, hogy néhány gép miatt ezt kiépítenék. Nem itt teljesen másról van szó: senki nem gondolja komolyan ezt az új légitársaságot, igazából kormányflottát vásárol az állam. Formálisan létrehoznak egy légitársaságot amely pár hónapig üzemel, óriási tartozást halmoz fel, majd a felszámolási eljárás során az állam megvásárolja a gépeket. Azért nem nyíltan vesz 6 gépet a kormány, mert az még a saját agymosott választóinak is feltűnne, hogy talál kicsit túlzás.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 1. Aratógép2016. 2. 9. 18:22

    Korrupt férgek.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Elismerte az NFM: valóban tárgyalni kezdtek a Malév-utódról


    Korrupt férgek.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Ajánlott cikkek

Partnerek

  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Kihirdették a felvételi ponthatárokat

  • Kilenc halálos áldozatot követelt a müncheni vérengzés Fotók: AFP

  • Terrortámadás Franciaországban

  • Öt rendőrt agyonlőttek Texasban Fotók: AFP

  • EU-csúcs a brit népszavazás után

  • Nagy-Britannia az EU-tagságról szavaz

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér