VILÁGGAZDASÁG Network

Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

VÁLLALATOK / KÖZLEKEDÉS

Ha egy üzlet beindul

2016. 2. 23. 05:00|Utolsó módosítás: 2016. 2. 23. 13:45|Vállalatok » Közlekedés
Wolfsburgban eddig ügyeltek rá, hogy a ©koda Superb ne kannibalizálja az Audi és a VW modelljeit. A harmadik nemzedék viszont túl jól sikerült.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Érdemes megnézni az előző generációs Superb limuzin hátsóját, majd összevetni az újdonságéval, és máris értelmet nyernek azok a pletykák, amelyek szerint a felmenő annak idején azért kapott „olyan” hátsót, hogy esztétikai értelemben tisztes távolban maradjon a VW Passattól. A friss nemzedéknél viszont nyoma sincs formai sutaságnak, ez az autó majdnem olyan technokrata, mint egy nagyobb Audi, hatalmas méreteivel pedig maga a megtestesült menedzserautó. A szebb vonalakat a vevők is díjazzák: a Datahouse adatai szerint 2014 első 11 hónapjában 457 Superb kelt el a hazai piacon, tavaly viszont ugyanebben az időszakban már 550.

A Superb továbbra is hagyományos szedánnak néz ki, de valójában ötajtós modell, a gombnyomásra vagy láblendítésre is nyíló csomagtér 625 literes befogadóképességét (+30 liter) pedig a legtöbb felső középkategóriás kombi is megirigyelhetné. Noha eddig is táncolni lehetett volna a második sorban, az immáron MQB-platfromra épülő Superb tengelytávolsága 80 milliméterrel nőtt, vagyis érezhetően nagyobb a hátsó lábtér.

Szinte felesleges ekkora hely, de kétségkívül megvan a varázsa annak, amikor elöl egy 190 centis ember ül, és mögötte egy hasonlóan termetes utas még keresztbe vetheti a lábát. Csak arra vigyázzunk, hogy középre ne kelljen ülnünk, mert a hátsó sort a fronthajtású verzióban is olyan vastag a kardánalagút, hogy a középre „száműzött” utas lábának nem jut hely. Egyébként az ülések kényelmesek, és a praktikus részletekből sincs hiány – az öblös tárolórekeszek mellett a Superbből sem hiányzik a parkolójegytartó, a tanksapkafedélbe rejtett jégkaparó vagy a csomagtér elemlámpája, sőt már mindkét első ajtóban van beépített esernyő. Joggal merül fel a kérdés, hogy mivel tud kevesebbet ez az autó, mint egy Passat. Nos, nem rendelhető hozzá full-LED-es fényszóró, vetített kijelzős műszerfal és biturbó dízelmotor, és kicsit egyszerűbb anyagokból készült az utastér.

Bár az új ©koda 1,4-es (125 vagy 150 LE), 1,8-as (180 LE) és 2,0 literes benzines turbómotorral is elérhető (220 vagy 280 LE), karakteréhez egyértelműen a dízelmotor illik. Lehet, hogy az 1,6-os dízellel (120 LE) is jól „elvan” a Superb, de szerintem a 2,0 literes TDI dukál egy ekkora autóhoz. A 150 lóerős verzió acélosan húz alacsony fordulatról, összhangban dolgozik a hatgangos DSG-váltóval, a kissé kelepelős hangot meg megbocsátjuk a tankoláskor, ugyanis vegyes használatban 6,0-6,5 literes fogyasztással számolhatunk.

Amire viszont érdemes költeni, az a Superbnél debütáló adaptív lengéscsillapítás, enélkül nem túl komfortos a rugózás.
Az egyértelmű, hogy nem filléres vevőknek szól a Superb. A tesztelt dízelverzió automatikus váltóval 8,5 millió forinttól kapható, de egy-két vezetéstámogató rendszer és kényelmi berendezés mellett nehéz beférni tízmillió alá. Mindent összevéve a Superbbel nagyon erős házon belüli konkurenciát kapott a VW Passat: a cseh modell belül ugyan kevésbé igényes, ám még tágasabb és praktikusabb, mint amilyen volt, a külső dizájn pedig sokkal összeszedettebbé vált.

Szerző: Lővei Gergely
Tetszett a cikk? Ossza meg!

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Ha egy üzlet beindul
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

HOZZÁSZÓLÁSOK

Regisztráció »

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

A hozzászólás mező nem fogad be HTML kódot, a sortöréseket automatikusan törli.
A képen látható ellenőrzőkód:
captcha
MEHET

Hozzászólásával együtt IP címe is rögzítésre kerül.

Részletes moderálási szabályzatunkat itt olvashatja.

Ha hozzá kíván szólni a cikkhez, jelentkezzen be. Amennyiben még nem rendelkezik felhasználónévvel, ezen a linken regisztrálhat:

www.vg.hu/regisztració

Adatai megadása után a belépéshez szükséges jelszavát emailben küldjük el Önnek

Ajánlott cikkek

KONFERENCIÁK

Partnerek

  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Nagy-Britannia az EU-tagságról szavaz

  • Terrortámadást hiúsítottak meg Brüsszelben

  • Amerika gyászol: ötven halott az orlandói lövöldözésben

  • VG-konferencia - Magyar Gazdasági Csúcstalálkozó 2016

  • Eltűnt egy Párizsból Kairóba tartó utasszállítógép

  • Elkészült a Széll Kálmán tér felújítása

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér