Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

2017. 3. 21. 05:00|Utolsó módosítás: 2017. 3. 21. 17:56|Szabó Róbert | Vállalatok » Közlekedés

Különcködő flippergolyó

Még saját családján belül is csodabogárként viselkedik a Mini második generációs szabadidő-autója. Méretnövekedés, bátor vonalak és konnektoros hibrid az arzenálban

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Ügyesen és büszkén viseli a Mini a tradíció olykor vaskosnak tűnő terhét. A tervezők és a stratégák jó irányba tolják a márka szekerét, bátran fejlesztenek, amire talán a tavaly novemberben debütáló Countryman második nemzedéke a legjobb példa. A generációváltás majdhogynem kategóriaugrást is jelent, hiszen a 2010-ben piacra dobott első Countrymanhez képest nem kevesebb, mint 20 centi a hossznövekedés. Ezzel máris rálicitál a prémiumszegmensben most szerepet vállaló Audi Q2-esre (4191 mm), ugyanakkor picivel rövidebb, mint az extravagáns vonalat képviselő Toyota C-HR (4360 mm).

Irányítása hasonlóan közvetlnen, mint márkatársaié Fotó: AM
Az új Countryman mellett állva nem érezni drámainak az arasznyi növekedést, a nóvum inkább a részletekben rejlik. Az első fényszórópár sutba dobja a kerek formát: a full LED-es technológiájú (opciós) lámpák már az elődnél is amolyan tojásdad alakot öltöttek, amit most a peremükön körbefutó fénykoszorú (mint a BMW „angyalszeme”) is hangsúlyoz. A frontrész mindemellett verziónként eltérő, a sima Cooper Countryman orra egyszerű, testvérei azonban markánsabb arc mögé bújnak, a csúcsot képviselő John Cooper Works pedig a fő lámpatestekben hordozza a többieknél alul elhelyezett ködfényszórókat. A lámpák hátul is újak, itt azonban már egységes a kép. Belül ismerős stílusvilág fogad, középen a nagy, kerek fejegységgel, ami a Mininél most először érintéssel is kezelhető.

Az első ülések nagyok és kényelmesek, s ugyanez elmondható a hátsó sor két szélső férőhelyéről is. Az evolúció mintegy 3 centi szélesség- és 7,5 centi tengelytáv-növekedést hozott, ami nagyvonalú váll- és lábteret garantál. A nyúlánkabb testből a csomagtér is bőven profitált, 220 literrel nőtt a térfogata.

A menetpróba ezúttal igazi ínyencséget tartogatott, mégpedig a jobbkormányos és számunkra fordított oldalirányú angliai közlekedés sajátosságát. Vezettem már a szigetországban és a világ néhány más „jobbos” országában, új típus kipróbálásakor azonban máshogy oszlik meg a figyelem. Egyrészt koncentrálni kell az itthoni beidegződések mellőzésére, ugyanakkor fel is kell térképezni a friss típust, megismerni annak alapvető tulajdonságait. Hogy egyszerűbb legyen az átállás, a szervezők első lépésként egy dagonyás erdei szakaszra kalauzoltak, mégpedig balkormányos Countrymannel. Az autó csúszkált ide-oda, flippergolyóként pattogott a mély keréknyomokban, de magabiztosan haladt előre. Az intelligens ALL4 összkerékhajtás tehát sikeresen vizsgázott – olyan terep volt ez, amire aligha vinné bárki is a Countrymanjét, hiszen ránézésre sokkal nehezebb volt, mint amilyennek végül bizonyult. Az oxfordi régió különösen keskeny, esőtől és ködtől nyálkás útjain aztán már jött az autentikus szereposztás, mégpedig kizárólag a benzines Cooper S változattal.

Finom kis motor ez, kiegészülve a nyolcfokozatú automatikus váltóval, 192 lóereje, 280 Nm-es nyomatéka és a fordulatszám emelkedésével párhuzamban egyre férfiasabbá váló hangja tempózásra csábít. Ha ezúttal nem is volt lehetőség atletikus kilométerekre, bizton állíthatom, hogy a sportosabb habitusú sofőrök sem csalódnak majd a Cooper S-ben. Alighanem a 2 literes dízelek (150 és 190 LE) is ügyes produkciót nyújtanak majd a Countrymanben, a hajtásláncok között pedig a plug-in hibrid és a vérmes JCW is masszív alternatívát képvisel. A leginkább feltűnő az volt, hogy a sok-sok változás dacára észrevétlenül Mini maradt, irányítása hasonlóan közvetlen, mint márkatársaié. A hossznövekedéstől nem kanyarodik darabosabban, nincs olyan érzése az embernek, hogy egy dobozt terelget az úton. Így is van ez jól, amit a mérnökök is biztosan szem előtt tartottak, hiszen micsoda baklövés lett volna, ha a Mini éppen a slágerkategóriás újdonsággal esik ki a szerepéből! Szerencsére nem így történt.

Toyota Central Europe Kft. - az elmúlt évek árbevétele


A Világgazdaság fórumot szervez arról, hogy a 101 legbefolyásosabb üzleti döntéshozó hogyan látja most a gazdaságot. Az előadók között ott lesz Csepreghy Nándor (Miniszterelnökség), Vida József (Takarékbank), Urbán Zoltán (Eximbank). Részletek a rendezvenyek.vg.hu oldalon.

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Különcködő flippergolyó
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Ajánlott cikkek

Rovat további hírei
  • ÁPRILIS 27. 07:13Közel a megegyezés, szinte biztos, hogy nem lesz BKV-sztrájk

    Pénteken megszülethet a 2017-es bérmegállapodás a BKV menedzsmentje és a két legnagyobb szakszervezeti tömörülés, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) és a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége között – írta csütörtöki számában a Magyar Nemzet.

  • ÁPRILIS 26. 16:45Ezekre a kérdésekre vár választ Lázár a tramtrain-ügyben

    Tíz kérdésre vár választ Lázár János a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő tramtrain-projekt megdrágulása miatt a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól (NFM), amely a MÁV-val "karöltve" készítette elő a beruházást - írta szerdán a delmagyar.hu.

  • ÁPRILIS 26. 15:41Veronai tragédia: pontosítanák mi számít iskolai kirándulásnak

    Pontosan definiálnák az iskolai kirándulásokat és a balesetek esetén az objektív kártérítési felelősség fogalmát a köznevelési törvény tervezett módosításában - mondta Palkovics László oktatási államtitkár szerdán az MTI-nek.

  • ÁPRILIS 25. 21:07Több utat lezárt a rendőrség Borsodban

    Több alsóbbrendű utat lezárt a rendőrség Borsod-Abaúj-Zemplén megyében a múlt hét közepi télies időjárás okozta károk enyhítése érdekében és balesetveszély miatt - közölte a megyei rendőr-főkapitányság szóvivője kedden az MTI-vel.

  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Így tért vissza tél Magyarországra - az MTI fotói

  • A 32. Telekom Vivicittá városvédő futás félmaraton verseny. Kép: MTI

  • Légy innovatív! Élj a lehetőséggel! - címmel rendezett konferenciát a Világgazdaság - Fotók: Móricz-Sabján Simon

  • Forgalomba áll az első felújított szerelvény

  • Kárpát-medencei gazdasági fórum Hajdúszoboszlón

  • 25 éve gyárt Magyarországon az Opel

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér