Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

2015. 7. 6. 05:00|B. Horváth Lilla | Vállalatok » Közlekedés
Szlovákiai holdingcéget alapít új üzleti partnerével

Külpiacon erősít a GYSEV

Romániai és szlovákiai vasúti árufuvarozási engedélyre vár a GYSEV Cargo, amely a fuvarokat szervező új partnerével belépne a szlovéniai piacra is. Közben Szorosabbá vált a német DB Schenker Raillel az együttműködése, de fő stratégiai partnere a Rail Cargo-csoport. Új konténerszállítói kocsijait a többi közt a törökországi fuvaroknál vetné be.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A GYSEV Cargo Zrt. új üzleti partnerrel igyekszik kihasználni az észak–déli irányú európai szállítási tengely lehetőségeit.

„A fuvarokat szervező Trade Trans Grouppal fogtunk össze, és közösen alapítottuk meg az Amber Rail-csoportot, amely Szlovákiában, Szlovéniában és Romániában is rendelkezik vegyes vállalattal. Ezek közül most Romániában és Szlovákiában várunk az árufuvarozási működési engedélyünkre. Hasonló tervünk van Szlovéniában is. Folyamatban van egy szlovákiai holdingtársaság alapítása is, amely majd az említett három országban, valamint a Magyarországon és Ausztriában közös tevékenységünket koordinálja” – mondta lapunknak adott interjújában Skála János vezérigazgató.

A GYSEV Cargónak e partnerség miatt is nagyon jól jön a másfél éve rendelt, a múlt hónapban átvett és a piacon elérhető legmodernebb, 25 nyitott konténerszállító kocsi. Az ezekből összeállított 20 kocsis vonatok 40 konténert tudnak szállítani, fölöslegessé téve 40 rivális közúti nyerges vontató munkáját (és károsanyag-kibocsátását.) Amint a Nemzeti Közlekedési Hatóság kiadja e járművek üzemelési engedélyét, a GYSEV Cargo be is veti őket a Németország és Törökország közötti forgalomban.
Az említett észak–déli folyosó a németországi, a lengyelországi és a hollandiai kikötőket köti össze a déliekkel, például a szlovéniai Koperrel.

Ezen az útvonalon eddig is aktív volt a soproni székhelyű társaság, például az Európát – Skála János szerint – esetenként a kamionoknál rövidebb idő alatt átszelő irányvonatokkal. E vonatok szervezésében a GYSEV Cargo fő németországi partnere a német állami vasúttársaság leányvállalata, a DB Schenker Rail, amellyel a magyarországi cég a közelmúltban fonta szorosabbra a kapcsolatait. Közös vegyes vállalatot azonban csak akkor hoznak létre, ha a mainál kiterjedtebbé válik a partnerségük.

Több és jobb pályán

Az anyavállalatától 2011-ben levált és önállósult társaság hagyományos szállítási útvonala a Duna-tengelynek nevezett, kelet–nyugati (és fordított) irány. A GYSEV Zrt. pályahálózata 2011-ben kiegészült a MÁV-tól átvett 16-os és 17-es vonallal, amely Rajkát köti össze Szombathelyen át Zalaszentivánnal. A GYSEV korábban bejelentett tervei szerint a Győr–Sopron–országhatár vasútvonal bizonyos szakaszain megépülne a második vágány is, és óránként 160 kilométeresre emelkedhet a pályasebesség. Jelenleg az előzetes nyomvonal- és engedélyezési tervek készülnek. A hazai egyvágányú vasútvonalak közül a Győr–Sopron szakaszon zajlik a legnagyobb vasúti forgalom.

„Attól, hogy erre majd később kerülhet sor, nem maradtunk magunkra. Első számú stratégiai partnerünk földrajzi és történelmi okokból egyébként is a Rail Cargo-csoport, amelyen belül Magyarországon a Rail Cargo Hungáriával, Ausztriában pedig anyacégével, a Rail Cargo Austriával kooperálunk. Sok területen együttműködünk a MÁV-val is, például igénybe vesszük a pályáit és béreljük a mozdonyait” – magyarázta a vezérigazgató. A GYSEV Cargónak csak két saját (lízingelt) mozdonya van, viszont ezek a jelenleg legmodernebb Siemens mozdonyok: műszaki adottságaik alapján Európa bármely pályáján közlekedhetnek.

A társaság tavalyi árbevétele mintegy 15 milliárd forintot tett ki, az adózás előtti eredmény pedig 1,3 millió euró volt. Saját tőkéje 2,9 milliárd forintról 3,2 milliárdra nőtt. A vasúttársaság adózott eredményének egésze eredménytartalékba került, a vezérigazgató közlése szerint ez a tervezett fejlesztések forrásaként szolgálhat. Skála János 2015-ben is stabil gazdálkodást és kiegyensúlyozott eredményt vár a GYSEV Cargo Zrt.-től.

A Világgazdaság fórumot szervez arról, hogy a 101 legbefolyásosabb üzleti döntéshozó hogyan látja most a gazdaságot. Az előadók között ott lesz Csepreghy Nándor (Miniszterelnökség), Vida József (Takarékbank), Urbán Zoltán (Eximbank). Részletek a rendezvenyek.vg.hu oldalon.

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Külpiacon erősít a GYSEV
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Ajánlott cikkek

Rovat további hírei
  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Így tért vissza tél Magyarországra - az MTI fotói

  • A 32. Telekom Vivicittá városvédő futás félmaraton verseny. Kép: MTI

  • Légy innovatív! Élj a lehetőséggel! - címmel rendezett konferenciát a Világgazdaság - Fotók: Móricz-Sabján Simon

  • Forgalomba áll az első felújított szerelvény

  • Kárpát-medencei gazdasági fórum Hajdúszoboszlón

  • 25 éve gyárt Magyarországon az Opel

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér