Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

2017. 2. 9. 15:29|Diószegi József | Vállalatok » Közlekedés

Még egy évig várhatunk az elektronikus buszjegyre

Az 54 millió eurós hitelkeret nagy részét már lehívták, és várhatóan egy év múlva indulhat Budapesten az elektronikus jegyrendszer. Tesztjelleggel már ezerötszázan utazhatnak elektronikus jeggyel.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A legújabb tervek szerint 2018 elejétől fokozatosan bevezethetik Budapesten az elektronikus jegyrendszert – tájékoztatta a Világgazdaságot a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. Az új rendszer már igazodik az országosan átjárható jegy- és bérletrendszer feltételeihez, és a kibocsátott kártyák a közlekedési szolgáltatók között biztosítják majd az átjárhatóságot is.

A korábbi verzióhoz képest csúszik az indulás, mert át kellett tervezni az eredeti koncepciót. Most tehát úgy néz ki, hogy még egy év, és vége a bliccelésnek, hisz az új rendszer az ilyen utasok előtt szó szerint bezárja a kaput. A metróknál ugyanis – ahogyan Londonban vagy Párizsban – kapukat nyitnak meg az utasok előtt a személyre szabott kártyák miatt, a buszokra, a villamosokra pedig kártyaleolvasókat szerelnek fel. Már vannak egyébként, akik barátkozhatnak az új megoldással. Első körben a BKK szabadjegyre jogosult munkavállalói kapták meg a kártyákat (1500 darabot), majd a BKV Zrt. 22 ezer dolgozója és családtagjaik következnek.

Kép: Világgazdaság

A beruházást alapvetően az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) 54 millió eurós hitelkeretéből, kisebb részben pedig fővárosi forrásból állják. Az EBRD-keretből eddig 44,4 millió eurót kötöttek le – válaszolta a BKK. Az eredeti kiírás alapján 44,4 milliós árajánlatot tett a Scheidt & Bachmann GmbH, mivel azonban a szerződést úgy kötötték meg, hogy a kapuk száma nem volt megtervezve, ezért ezt most pótolni kell. Emiatt szükséges lehet a többletforrások felhasználása is, de ez önmagában nem jelent új szerződést. A fővárosi forrásokat pedig alapvetően azokra a feladatokra kell fordítani, melyek a kivitelezői szerződésből kimaradtak. Edukációs kiadásokra, független minőségbiztosítási feladatokra, bizonyos építési, telepítési és szerelési munkálatokra, valamint szoftveres rendszerintegrációra kell még erőforrást fordítani.

Az EBRD-vel kiváló a BKK kapcsolata, nem merült fel a finanszírozás módosítása – hangsúlyozta a közlekedésszervező társaság. A BKK előző vezetése által felvett hitel kondíciói azonban a mai pénzügyi viszonyok között nem túl kedvezők, ezért a pénzpiac több szereplője is érdeklődik a projekt finanszírozása iránt – emelte ki a társaság. Ennek lehetőségeit a BKK-nak mint közpénzből gazdálkodó szervezetnek kötelessége megvizsgálni, hogy a legkisebb teherrel valósuljon meg a projekt. A BKK – például spórolás miatt – nem tervezi, hogy bármely elemet elhagyjon, az viszont elképzelhető, hogy a projekt eredeti tervében szereplő funkciók közül néhányat más ütemezésben valósít meg.

Azt még nem lehet tudni, mikor kezdik el az M3-as metró felújítását, de a BKK tervezi a pótló autóbuszok felszerelését is érvényesítő készülékekkel. Ezek a buszok a metrófelújítás után is a főváros járműparkjának teljes értékű tagjai lesznek, ezért nem képez pluszköltséget a készülékek felszerelése. Az M3-as metró állomásaira pedig a felújításhoz igazodva szerelik fel a beléptetőkapukat. Az agglomerációs járatokat üzemeltető Volánbusz Zrt. járműveire is felszerelik majd a rendszer eszközeit.

 

Újratervezés

A beruházás áttervezésére egyebek között azért volt szükség, mert az eredeti szerződés nem tartalmazta a 2016 januárjától bevezetett elektronikus személyi igazolvány használatát a közösségi közlekedésben, sem a HÉV-ek és az agglomerációs autóbuszok átadását az államnak, ahogyan annak idején a személyszállítási törvény módosításával sem kalkulálhattak. Ezeket a változtatásokat a vállalkozóval és az EBRD-vel kötött szerződésbe is át kellett vezetni.

BKV Zrt. - az elmúlt évek árbevétele


VOLÁNBUSZ Zrt. - az elmúlt évek árbevétele


A Világgazdaság fórumot szervez arról, hogy a 101 legbefolyásosabb üzleti döntéshozó hogyan látja most a gazdaságot. Az előadók között ott lesz Csepreghy Nándor (Miniszterelnökség), Vida József (Takarékbank), Urbán Zoltán (Eximbank). Részletek a rendezvenyek.vg.hu oldalon.

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Még egy évig várhatunk az elektronikus buszjegyre
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Ajánlott cikkek

Rovat további hírei
  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Így tért vissza tél Magyarországra - az MTI fotói

  • A 32. Telekom Vivicittá városvédő futás félmaraton verseny. Kép: MTI

  • Légy innovatív! Élj a lehetőséggel! - címmel rendezett konferenciát a Világgazdaság - Fotók: Móricz-Sabján Simon

  • Forgalomba áll az első felújított szerelvény

  • Kárpát-medencei gazdasági fórum Hajdúszoboszlón

  • 25 éve gyárt Magyarországon az Opel

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér