Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

2017. 3. 20. 05:00|Utolsó módosítás: 2017. 3. 20. 13:17|Diószegi József | Vállalatok » Közlekedés

Negyvenéves elmaradásban a Duna

Most a kikötői kapacitáshiány okoz gondot.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Megkezdődött az elmúlt másfél hónapban feltorlódott áruk fuvarozása, miután a napokban véget ért a jégzajlás miatti 45 napos kényszerpihenő – mondta a Világgazdaságnak Szalma Botond egykori Mahart-vezér, a Plimsoll Zrt. résztulajdonosa.

Kép: Mediaworks

Míg máskor a kiszámíthatatlan időjárás, az alacsony vízállás okoz gondot – ami ráadásul a megbízói kört is elbizonytalanítja –, most egyes al-dunai kikötők nem bírják a megnövekedett forgalmat, ám szerencsére a magyar kikötőkkel ilyen probléma nincs – jegyezte meg a szakértő. A kikötők mellett a vízi utakkal is gondok vannak. Elkerülhetetlen lenne a folyók szabályozása, és e téren a régióban az utóbbi időben szinte csak Németország lé­pett valamit.

Szalma szerint a Du­na e szempontból negyvenéves elmaradásban van. Hozzátette: be kellene fejezni a vízlépcső építését Bős–Nagymarosnál, és továbbiakat kellene építeni Adonynál és Fajsznál. Ezek több százmilliárd forintos kiadást jelentenének az államnak, hisz például a bős–nagymarosi beruházás befejezése 200-300 milliárd forintot, a másik két vízlépcső építése pedig (egyenként) 100-300 milliárd forint igényelne. Ezek azonban száz-kétszáz évre is megoldanák a vízi infrastruktúra problémáit.

Szalma szerint ezen vízműveket nem csupán a hajózás miatt kellene megépíteni, hiszen nemzetgazdasági szempontból is megtérülő beruházások lennének, mert a folyó szabályozatlansága miatt az alacsony talajvíz egy-egy évben akár százmilliárdos veszteséget is okozhat az agráriumnak. A mezőgazdaság mellett e beruházások természetesen a közlekedés fejlesztését is szolgálnák, hisz a vízlépcsőkkel együtt három új Duna-híd is megépülhetne, ami szintén kedvező lenne. Mindezek mellett a turizmus fejlődéséhez is hozzájárulnának a beruházások – emelte ki Szalma.

A tranzit dobta meg a folyami áruszállítást

Tavaly az előző évhez képest a vízi áruszállítás volumene 0,8, az árutonna-kilométerben mért teljesítménye 8,3 százalékkal emelkedett, ami a tranzitszállítás jelentős, 21 százalékos növekedésével magyarázható – derül ki a KSH adataiból. Közben a magyarországi belvízi kikötőkben a be-, illetve kirakott áruk össztömege kilenc százalékkal csökkent.

A Világgazdaság fórumot szervez arról, hogy a 101 legbefolyásosabb üzleti döntéshozó hogyan látja most a gazdaságot. Az előadók között ott lesz Csepreghy Nándor (Miniszterelnökség), Vida József (Takarékbank), Urbán Zoltán (Eximbank). Részletek a rendezvenyek.vg.hu oldalon.

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Negyvenéves elmaradásban a Duna
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Ajánlott cikkek

Rovat további hírei
  • ÁPRILIS 27. 07:13Közel a megegyezés, szinte biztos, hogy nem lesz BKV-sztrájk

    Pénteken megszülethet a 2017-es bérmegállapodás a BKV menedzsmentje és a két legnagyobb szakszervezeti tömörülés, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) és a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége között – írta csütörtöki számában a Magyar Nemzet.

  • ÁPRILIS 26. 16:45Ezekre a kérdésekre vár választ Lázár a tramtrain-ügyben

    Tíz kérdésre vár választ Lázár János a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő tramtrain-projekt megdrágulása miatt a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól (NFM), amely a MÁV-val "karöltve" készítette elő a beruházást - írta szerdán a delmagyar.hu.

  • ÁPRILIS 26. 15:41Veronai tragédia: pontosítanák mi számít iskolai kirándulásnak

    Pontosan definiálnák az iskolai kirándulásokat és a balesetek esetén az objektív kártérítési felelősség fogalmát a köznevelési törvény tervezett módosításában - mondta Palkovics László oktatási államtitkár szerdán az MTI-nek.

  • ÁPRILIS 25. 21:07Több utat lezárt a rendőrség Borsodban

    Több alsóbbrendű utat lezárt a rendőrség Borsod-Abaúj-Zemplén megyében a múlt hét közepi télies időjárás okozta károk enyhítése érdekében és balesetveszély miatt - közölte a megyei rendőr-főkapitányság szóvivője kedden az MTI-vel.

  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Így tért vissza tél Magyarországra - az MTI fotói

  • A 32. Telekom Vivicittá városvédő futás félmaraton verseny. Kép: MTI

  • Légy innovatív! Élj a lehetőséggel! - címmel rendezett konferenciát a Világgazdaság - Fotók: Móricz-Sabján Simon

  • Forgalomba áll az első felújított szerelvény

  • Kárpát-medencei gazdasági fórum Hajdúszoboszlón

  • 25 éve gyárt Magyarországon az Opel

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér