Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

2016. 2. 9. 18:00|Diószegi József | Vállalatok » Közlekedés

Piacot szeretne gépeinek a Szuhoj

A Szuhoj tavalyi kezdeményezésére indultak meg a tárgyalások egy új, orosz közreműködéssel felálló magyar nemzeti légitársaság életre hívásáról. A magyar állam kisebbségi tulajdonos lehetne.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Új piaci lehetőségek iránt puhatolódzott Magyarországon az orosz repülőgépgyártó. A Szuhojnak és Superjet–100-as gépnek kiváló ugródeszka lenne egy új magyar nemzeti légitársaság, ugyanakkor megbízható partnerek lennének, nemcsak az új vállalat sikereit, hanem a kockázatait is vállalnák – mondta Jevgenyij Andrasnyikov, a Szuhoj polgári repülőgépek gyártásáért felelős vezérigazgató-helyettese az M1-nek. A tervek szerint az orosz cég hat új repülőgépet és pénzt is adna a légitársaság létrehozásához.

A fejlesztési tárca nyitott a tárgyalásokra minden komoly érdeklődővel, tőkeerős szakmai és külső befektetővel egy olyan új hazai légitársaság megalapításáról, amelyben kisebbségi tulajdonosként akár a magyar állam is részt vállalhatna – közölte lapunkkal a minisztérium. Az orosz repülőgépgyártó által tavaly késő ősszel kezdeményezett egyeztetések kezdeti fázisban vannak, az együttműködési lehetőségeket a tárca kész megvizsgálni, elsősorban a magyar érdekek szempontjából. Konkrétumokról még nem esett szó, döntés csak arról született, hogy a tárgyalópartner részletesebben kifejti az ajánlatát – tette hozzá a tárca.

Az Európai Bizottság 2012-es döntése szerint egy új nemzeti légitársaság létrehozásában az állami vagyon nem lehet meghatározó, az állam szerepvállalása kizárólag üzleti alapon történhet. Egy új vállalat megalapítását nem lehet teljes egészében állami forrásokból finanszírozni, pénzügyi vagy szakmai befektetőt kell találni. Egy versenyképes piaci stratégiával, fenntartható üzemeltetési modellel rendelkező, az indulótőkét biztosítani képes üzleti partner elvben sikeresen kísérelhetné meg egy magyar érdekeltségű légitársaság elindítását – jelezte a minisztérium.

Az nem ismert, hogy az oroszok mit szeretnének megcélozni, egy rés azonban van a piacon: a Malév leállása után egy tucat, főleg balkáni útvonal maradt szabadon, és a 98 utas szállítására alkalmas Superjet–100-asok alkalmasak lennének ezek kiszolgálására. Szakértők szerint azonban e gépeket néhány száz kilométeres távon nem lehetne gazdaságosan üzemeltetni, ezeken az útvonalakon egy kisebb, például turbópropelleres gépeket üzemeltető, a budapesti járatokra ráhordó légitársaságnak lenne helye. A Szuhoj lépése mögött inkább az a szándék állhat, hogy vevőket találjanak gépeiknek: az említett típusból eddig valamivel több mint százat gyártottak, főleg az orosz piacra, és ez a gyártási mennyiség nem gazdaságos.

A Szuhoj nem először próbálkozik Magyarországon: 2009-ben, az akkor orosz tulajdonban lévő Malévvel szándéknyilatkozatot is aláírt 30 darab Superjet–100-as adásvételéről. Az elsőknek 2011-re kellett volna megérkezniük, de végül semmi sem lett az egészből. Úgy tudjuk, hogy a Szuhoj „rárepült” a magyar kormánygép projektre is, de arról is lecsúszott.

Eddig az említett piaci rést üzleti alapon senki sem akarta betölteni, de elképzelhető, hogy a Szuhojnak ez érdekében állna, főleg ha az egybeesne a magyar állam érdekével, amely szerint fontos lehet a balkáni régió bekapcsolása a magyar légi közlekedésbe. Kérdés, hogy ehhez megérné-e beszállnia egy bizonytalan jövő előtt álló piacra, mégpedig úgy, hogy az összeegyeztethető legyen az uniós normákkal. Ha összejönne egy újabb orosz–magyar légitársaság, akkor az – a hajdani Maszovletet is beleértve – már a harmadik ilyen alapon szerveződő cég lenne Az első kettő nem volt hosszú életű és sikeres.

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Piacot szeretne gépeinek a Szuhoj
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Rovat további hírei
  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Pénteken kezdődött a varsói V4-csúcstalálkozó Fotók: Miniszterelnöki Sajtóiroda

  • Földrengés rázta meg Olaszországot Fotók: AFP

  • Éremeső az olimpián

  • Rio 2016

  • Kezdődik a riói olimpia

  • Kihirdették a felvételi ponthatárokat

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér