Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

2016. 2. 19. 05:00|Utolsó módosítás: 2016. 2. 19. 16:30|Diószegi József | Vállalatok » Közlekedés

Rengeteg pénz jut a közutakra

Négyszázmilliárd forintnyi extra forrást biztosít a Magyar Közútnak a következő években a kormány.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A kormány 2020-ig összesen négyszázmilliárd forintnyi költségvetési forrást biztosít a Magyar Közút Nonprofit Zrt. számára feladatainak az ellátásához – mondta Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, amikor tegnap aláírta a Magyar Közút vezetőjével az öt évre szóló közhasznúsági szerződést. A most megkötött szerződés kiszámítható finanszírozási feltételeket biztosít, lehetővé teszi az elmaradt vízelvezetés, útburkolatjel-festések, korlátjavítások, padkarendezések elvégzését, valamint a forgalombiztonságot szolgáló elemek időszakos karbantartását – mondta Tasó.

A következő években a közúti infrastruktúra intenzív fejlesztése várható, csak gyorsforgalmi útból több mint négyszáz kilométer épül Magyarországon – mondta Nemes-Nagy Tibor, a Magyar Közút vezérigazgatója. A hálózat nagyarányú bővítése jelentős mennyiségű többletfeladatot ró a 2010 előtt felhalmozott karbantartási lemaradással is küzdő közútkezelőre. A kormány e megfontolások alapján döntött úgy, hogy az országos közutak üzemeltetési és fenntartási feladataira az évtized végéig folyamatosan növekvő forráskeretet biztosít. A 2016-os költségvetésben rendelkezésre álló 60 milliárd forinthoz képest 2017-ben 73 milliárd, 2018-ban 80 milliárd, 2019-ben 88 milliárd, 2020-ban pedig 98 milliárd forintot különítenek el a központi büdzsében e célokra.

A Magyar Közút a 60 milliárd forintnyi éves működési költségén felül az idén 6 milliárd forintot, 2017-ben 13 milliárd, 2018-ban 20 milliárd, 2019-ben 28 milliárd, 2020-ban pedig 38 milliárd forintot költhet a meglévő úthálózat fenntartására, javítására, így például kátyúzásra – tette hozzá az államtitkár. Új utak építésére és kapacitásbővítésre a költségvetésből csaknem 1300 milliárd forint, uniós forrásból pedig 465 milliárd forint jut majd – részletezte az államtitkár, hozzátéve: elemi érdek, hogy a magyar úthálózat minősége javuljon, és új útkapcsolatok épüljenek.
Február végéig középtávú felújítási finanszírozási program készül az országos gyorsforgalmi, fő- és mellékúthálózatra – mondta Tasó, aki hozzátette: a kormány a legutóbbi ülésén egy bruttó 69 milliárd forintos komplex útfelújítási program megindításáról döntött. A kivitelezési feladatokra a közútkezelő feltételes közbeszerzés alapján már megkötött szerződésekkel rendelkezik. Így a tavasz elején az ország minden részében megindulhatnak a hazai forrásból támogatott munkálatok.

A Magyar Közút által kezelt országos közúthálózat 2015 végi adat szerint mintegy bruttó 7900 milliárd forint vagyoni értéket képvisel, amely a tervezett fejlesztéseknek köszönhetően tovább növekszik majd – mondta a vagyonkezelő Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ főigazgatója, Hadházi Tibor. A Magyar Közút Zrt. egyébként 32 ezer kilométernyi közutat üzemeltet, saját munkatársait és a közfoglalkoztatottakat is beleértve 7-8 ezer embernek ad munkát.

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Rengeteg pénz jut a közutakra
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

HOZZÁSZÓLÁSOK

  • 1. hamupipoke2016. 2. 19. 21:54

    Normálisan ,megfelelő aszfaltréteggel kell utat építeni,és megfelelően tömöríteni ,akkor nem fagy fel,de a cél az ,hogy minél olcsóbb legyen. A kátyúzás pedig az alvállalkozónak az alvállalkozója van megbízva, és az egész egy pénzkidobás,mert nem is értenek hozzá.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Rengeteg pénz jut a közutakra


    Normálisan ,megfelelő aszfaltréteggel kell utat építeni,és megfelelően tömöríteni ,akkor nem fagy fel,de a cél az ,hogy minél olcsóbb legyen. A kátyúzás pedig az alvállalkozónak az alvállalkozója van megbízva, és az egész egy pénzkidobás,mert nem is értenek hozzá.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Rovat további hírei
  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Pénteken kezdődött a varsói V4-csúcstalálkozó Fotók: Miniszterelnöki Sajtóiroda

  • Földrengés rázta meg Olaszországot Fotók: AFP

  • Éremeső az olimpián

  • Rio 2016

  • Kezdődik a riói olimpia

  • Kihirdették a felvételi ponthatárokat

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér