VILÁGGAZDASÁG Network

Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

VÁLLALATOK / KÖZLEKEDÉS

Súlyos egyéniség

2016. 2. 2. 05:00|Utolsó módosítás: 2016. 2. 2. 17:02|Vállalatok » Közlekedés
Nem az európai vetélytársakat másolja a japán márka, hanem a saját útját járja. Továbbra is a hibridben bíznak, de van egy új, könnyített kiadású 2,0 literes turbós alapmotorjuk is.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Talán még a Toyota sem számított rá, hogy lexusos nemzet leszünk, a prémiummárka piaci részesedése nálunk a harmadik legnagyobb Euró­pában! Annyira szeretjük, hogy az új RX-ből néhány hónap alatt már 52 darab fogyott mindenféle reklámkampány nélkül. Vevőköre jellemzően hűséges, bizalommal vált az új modellekre, ami japán szemlélet szerint azt jelenti, nem ülhetünk a babérjainkon. A negyedik generáció nem készült nagyobb újdonsággal, inkább a korábbit fejlesztették, tökéletesítették tovább. A Lexus mára elfogadta, hogy nem győzheti le német konkurenseit, azóta saját útját járva próbálja elcsábítani a nyugalomra vágyókat. Ehhez persze nem árt egy kis feltűnés. Origamiszerű formaterve az NX-szel debütált, az RX nagyobb karosszériája még alkalmasabb is a művészkedésre. Vékony a határ a bazári és a lenyűgöző között, de az RX élőben inkább vonzza, mintsem taszítja a tekintetet. Agresszív hűtőrácsa, lebegő C oszlopa, oldalsó törésvonalai felismerhetővé teszik, és gondoskodnak róla, hogy ne felejtsük el többé.

Ennek ellenére még mindig jobb érzés odabent lenni. Műszerfalán megismétlődnek a kívül látott, l’art pour l’art stíluselemek, most nem a praktikum, hanem az egyediség volt fontos, ami a prémiumkategóriában nem utolsó szempont. Kicsit keszekusza, de kifinomult a belső, a bőröktől a tetőkárpitig bármihez érünk, egy másik dimenzióban érezzük magunkat. Manapság, amikor már a kisautókban is elérhető csaknem minden friss fejlesztésű kényelmi és biztonsági extra, ilyen apróságok segítenek különbözni a többiektől. Ezt támogatják méretei is, mert nem lőttek túl a célon, visszafogottabb, mint a Volvo XC90-es vagy az Audi Q7-es. Sajnos ez nem látszik meg a súlyán! Bármelyiket választjuk, két tonna körüli tömeggel számolhatunk.

Hasznára válik védjegynek számító hibrid rendszere is, melyet ismét V6-os benzinmotorral társítottak, az új RX igazi újdonsága mégis a 2,0 literes, négyhengeres, turbós benzinmotorja. Ilyesmitől eddig igyekeztek távol tartani magukat, de nem meglepő, hogy ezt a feladatot is becsülettel végezték el. Az újdonsült alapkivitel a nyugodt, relaxáló utazásra vágyóknak, nem a kanyarvadászoknak szól, kormányát hevesen kell tekerni szerpentinen, hatfokozatú automatikus váltója is nyúlós a dinamikus haladáshoz. Bár sem terhelésváltásnál, sem fékezésnél nem okoz zavart a tömege, pár száz kiló mínusszal biztosan élénkebb lenne a viselkedése. Jól hangszigetelt utasterében a 15 hangszórós Mark Levinson csúcshifit hallgatva mindez annyira nem is hiányzik, komfortos futóműve és puha ülése az őszes halántékú úriemberek álma. Utóbbi hiányában mi az
F Sport csomagos hibridet kedveltük meg jobban. Még a szokást igénylő CVT-váltóval is összhangban van három motorja, nem csak ülése kagylósabb, közvetlenebb a kormányzása, szépen rajzolja az íveket, adaptív futóműve, aktív kanyarstabilizátora elemében van. Kisebb nyomatéka ellenére rugalmasabb, Sport+ üzemmódban megközelíti a német versenytársak elsöprő könnyedségét. Minden esélyünk megvan rá, hogy felzárkózzunk az európai második helyre, ugyanis az RX legjobb tudását legfőbb konkurenseinél akár milliókkal kedvezőbb áron nyújtja.

Toyota Central Europe Kft. - az elmúlt évek árbevétele


Szerző: Balogh Bence
Tetszett a cikk? Ossza meg!

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Súlyos egyéniség
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

HOZZÁSZÓLÁSOK

Regisztráció »

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

A hozzászólás mező nem fogad be HTML kódot, a sortöréseket automatikusan törli.
A képen látható ellenőrzőkód:
captcha
MEHET

Hozzászólásával együtt IP címe is rögzítésre kerül.

Részletes moderálási szabályzatunkat itt olvashatja.

Ha hozzá kíván szólni a cikkhez, jelentkezzen be. Amennyiben még nem rendelkezik felhasználónévvel, ezen a linken regisztrálhat:

www.vg.hu/regisztració

Adatai megadása után a belépéshez szükséges jelszavát emailben küldjük el Önnek

KAPCSOLÓDÓ TÉMÁK

Ajánlott cikkek

KONFERENCIÁK

Partnerek

  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • VG-konferencia - Magyar Gazdasági Csúcstalálkozó 2016

  • Eltűnt egy Párizsból Kairóba tartó utasszállítógép

  • Elkészült a Széll Kálmán tér felújítása

  • Lezajlottak az érettségik Fotók: MTI

  • Taxis demonstráció Budapesten

  • Pedagógussztrájk országszerte Fotók: MTI

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér