Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

2016. 2. 4. 05:00|Utolsó módosítás: 2016. 2. 4. 16:48|Diószegi József | Vállalatok » Közlekedés

Százmilliókba kerül Budapestnek a válás

Több száz millió forintba kerül majd a fővárosnak az agglomerációs közlekedés átszervezése után a budapesti járatok üzemeltetési feltéte­leinek megteremtése. Az államnak is pénzt kell tennie a rendszerbe.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Miként alakul a budapesti agglomerációs vonalakon a tarifa, hol és hogyan lehet majd megváltani a menetjegyeket, bérleteket, milyen távra lesznek érvényesek például a HÉV esetében – mindezt nem tudni. Kérdés az is, milyen lesz az utastájékoztatás ezeken a vonalakon, maradnak-e a megállók, és nem utolsósorban: miként működik majd az agglomerációs járatok forgalomirányítása. Tisztázásra vár emellett, hogy milyen gyakran járnak majd a buszok, át lehet-e szállni a „budapestiről” az agglomerációsra, vagy sem, ha igen, milyen feltétellel.

Sok szolgáltatás jelenleg a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. rendszerében érhető el, így például a vidékre közlekedő autóbuszokat sok helyen bekapcsolták a Futár rendszerbe. A jövőről egyelőre annyit lehet tudni, hogy a HÉV-járatokat várhatóan a MÁV fogja üzemeltetni, a buszokat pedig az állam, vélhetően a Volánbusz révén, hiszen a BKK Zrt. pályázatának nyerteseként egy ideje ez a cég nyújtja a szolgáltatást a régióban, állami forrásból beszerzett buszokkal. Az is kirajzolódni látszik, hogy a BKK járatai a főváros határig közlekednek majd. A nyitott kérdések várhatóan napirendre kerülnek a fejlesztési tárca és a főváros e témában zajló tárgyalásainak harmadik fordulóján, amelynek előkészületei folyamatban vannak, de a meghívókat még nem küldték ki – tudta meg a Világgazdaság.

Az agglomerációs járatok átszervezése mindenképpen szerteágazóbb feladat annál, mint hogy az érintettek felmondják a szerződéseket, pedig ebből sincs kevés – a BKK-tól kapott tájékoztatás szerint több mint egy tucatról van szó. A vállalat Budakeszi, Budaörs, Diósd, Gyál, Nagykovácsi, Pécel, Remeteszőlős, Solymár, Szigetszentmiklós és Törökbálint önkormányzatával kötött támogatási szerződést, emellett hatályban van két, a BKK és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közötti szerződés, egy az autóbuszos, egy a HÉV-közlekedésre. Ezeken felül a BKK és a Volánbusz között létrejött szolgáltatási szerződés is érinti az agglomerációt – közölte lapunkkal a BKK, hozzátéve: csak a tárgyalások lezárultával tud tájékoztatást adni arról, hogy milyen pluszkiadásokat jelenthet a társaságnak, ha csak a városhatárig közlekednek a járművei. A főváros január végi közgyűlése számára készített előterjesztésből annyi kiderül, hogy a szakértői számítások alapján a Budapesten belüli szolgáltatások körülbelül 90-95 autóbusz igénybevételével megoldhatók. Ez jelenleg nem áll a BKK, illetve a BKV rendelkezésére, kérdés, milyen forrásból és mikorra tudnak ennyi buszt előteremteni. (Az említett Budapest környéki településeken a Volánbusz 2014. április közepétől 150 új buszt állított forgalomba).

Nehézséget jelent a járatok „elvágása” a városhatárnál abból a szempontból is, hogy megvannak-e ott ennek a feltételei. Az autóbuszvonalak egy részénél a járművek visszafordítása a jelenlegi hálózaton is lehetséges. Több település esetében – ilyen például Budakeszi, Gyál és Solymár – azonban el kell dönteni, hogy a visszafordításhoz a városhatáron építsenek-e ki autóbusz-fordulót, vagy a meglévő lehetőségnél forduljanak vissza.

Utasforgalmi szempontból az első megoldás kedvezőbb, de a becsült beruházási igény buszfordulónként 20-25 millió forint. Az említett buszok is több száz millió forintba kerülhetnek a fővárosnak, miközben a Volánbusznak, illetve az államnak is jelentős fejlesztéseket kell végrehajtania, hogy a rendszer a BKK infrastruktúrájáról leválasztva is üzemelhessen. Mindeközben a szolgáltatás színvonala romlani fog a mostanihoz képest – legyen szó akár az ütemességről, akár a hálózati lehetőségekről – mind az agglomerációs települések, mind az érintett fővárosi kerületek lakosai számára.

BKK Zrt. - az elmúlt évek árbevétele


VOLÁNBUSZ Zrt. - az elmúlt évek árbevétele


A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Százmilliókba kerül Budapestnek a válás
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Rovat további hírei
  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Földrengés rázta meg Olaszországot Fotók: AFP

  • Éremeső az olimpián

  • Rio 2016

  • Kezdődik a riói olimpia

  • Kihirdették a felvételi ponthatárokat

  • Kilenc halálos áldozatot követelt a müncheni vérengzés Fotók: AFP

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér