Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

2017. 2. 17. 15:25|Utolsó módosítás: 2017. 2. 17. 15:55|Kőhegyi Bence | Vállalatok » Közlekedés

Szomorú vége van a Hanjin történetnek

Felszámolják a világ egyik legnagyobb tengeri szállítmányozási vállalatát, a dél-koreai Hanjin Shippinget.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Több hónapos bizonytalanság után, pénteken a szöuli központi kerületi bíróság döntése értelmében a Hanjin felszámolásra kerül. A csőd hátterében az áll, hogy a gyenge globális kereskedelem következtében túlkínálat alakult ki a piacon, a fuvardíjak csökkentek, az adósságállomány az egekbe szökött.

Magára hagyták

Miután a Hanjin 2016 augusztusára 5,4 milliárd (több mint 1500 milliárd forint) dollár adósságot halmozott fel, a cég számára senki nem volt hajlandó hitelt biztosítani. Ahogy arról a Világgazdaság is beszámolt, 2016 szeptemberében a dél-koreai tengeri szállítmányozó óriáscég hajói vagy a nyílt tengeren vesztegeltek vagy ki sem hajózhattak, mivel a kikötők üzemeltetői attól tartottak, hogy újabb kiegyenlítetlen számlákat hagynak maguk után.

A Hanjin egyik teherhajója éppen egy hamburgi kikötő közelében vesztegel. Fotó: AFP

A Hanjin ekkor még bízott abban, hogy vagy talál egy nagylelkű befektetőt, vagy a kormány segít rajtuk. A segítség azonban elmaradt, a bíróság szeptemberben elindította a csődeljárást, miután a hitelezők az állami tulajdonban lévő Korea Development Bank vezetésével elutasították a cég reorganizációs tervét. A pénteki döntés útán a bíróság álláspontja, hogy a felszámolási eljárás során a Hanjin tulajdonában maradt eszközöket ki kell árusítani és a befolyt összeget a hitelezőknek adni.

Nem biztos, hogy megérte volna segíteni

A különböző érdekszervezetek tüntetései nem hatották meg a szöuli kormányt, aki nem volt hajlandó segíteni a bajba jutott cégen. Kérdéses ugyanakkor, hogy egyáltalán lett volna-e értelme. „Ha Ön tengeren szeretne szállítani, akkor a történtek után igénybe venné a Hanjin szolgáltatásait?” – kérdezte Greg Knowler, hajózási szakértő.

„A Hanjin csődje egy jó lehetőség arra, hogy a szektorban kialakult többletkapacitásokat egy fenntartható szintre szorítsák vissza. 2016-ban mélypontra került a piac, amíg innen kikeveredünk, az 2-3 évet is igénybe vehet” – mondja Lars Jensen, egy dán hajózási vállalat vezetője. Dél-Koreában a Hanjin helyét most a Hyundai Merchant Marine (HMM), mint legnagyobb hajózási társaság veheti át – írja a BBC.

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Szomorú vége van a Hanjin történetnek
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Ajánlott cikkek

Rovat további hírei
  • FEBRUÁR 17. 16:04A BKV-sok is bejelentkeztek a harminc százalékos béremelésért

    Harminc százalékos béremelést kér a BKV-tól a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) és a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége (BKSZSZ).

  • FEBRUÁR 17. 10:58Nem oldja meg a béremelés a valódi gondokat a vasutasok szerint

    Javul ugyan a vasutasok helyzete a tervezett hároméves béremelés nyomán, de a Vasutasok Szakszervezete (VSZ) szerint ez önmagában nem oldja meg például a MÁV-nál kialakult kritikus létszámhiányt, a helyzet rendezése érdekében az érdekképviselet további intézkedéseket sürget, egyebek között életpályamodell kidolgozását.

  • FEBRUÁR 17. 05:00Kincs a szakképzett munkaerő

    A Stadler Trains Magyarország felvette a munkaerőpiaci kesztyűt: 13 elemből álló csomaggal lép fel dolgozóinak megtartása, létszámának bővítése érdekében. A részletekről Dunai Zoltán országigazgató nyilatkozott a Világgazdaságnak

  • FEBRUÁR 17. 05:00Ráerősít az egyetemi képzésre a MÁV

  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Demonstráció az Alexandra áruház előtt Fotó: Móricz-Sabján Simon

  • Jégzajlás a Tiszán

  • EU-csúcs Máltán 2017. február 3-án. Fotók: MTI

  • Vlagyimir Putyin orosz elnök Budapesten - Fotó: MTI

  • Ezrek tüntetnek országszerte Donald Trump bevándorlást korlátozó rendelete ellen. Fotók: AFP

  • Ismét rengett a föld Olaszországban - fotók: AFP

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér