VILÁGGAZDASÁG Network

Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

VÁLLALATOK / KÖZLEKEDÉS

Végleg lemaradtak az észtek a metróüzletről

2016. 2. 24. 17:46|Vállalatok » Közlekedés

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) után a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság is olyan döntést hozott, amelynek alapján az észtországi pályázó végképp elbúcsúzhat a budapesti M3-as metró felújításától. Mai határozatával a bíróság elutasította a Skinest Rail AS arra vonatkozó keresetét, hogy vizsgálja fölül, helyesen járt-e el a KDB, amikor elutasította a jogorvoslati kérelmét.

A kérelemben a Skinest Rail egyrészt nyolc pontban vonta kétségbe, hogy a kiíró helyesen járt-e el, amikor érvénytelenné nyilvánította a pályázatát, másrészt kifogásolta a nyertes, vagyis a Metrovagonmas ajánlatának műszaki megfelelőségét. Mivel az ítélet szerint a KDB határozata minden tekintetben törvényes, továbbá jogilag és műszaki szempontok szerint is megalapozott volt, a BKV jogszerűen kötötte meg a nyertes ajánlattevővel a közbeszerzési eljárást lezáró szerződést.

Az észt cég a 444.hu tavaly nyári cikke szerint – amelyben a tendert értékelő dokumentumra hivatkozik – kilencmilliárd forinttal olcsóbb ajánlatot adott orosz riválisánál, annál több elemében is korszerűbb megoldásokat javasolt, és öt évvel hosszabb garanciát vállalt volna. Az internetes lap által megkérdezett szakértők úgy találták, hogy az észt pályázatban feltárt hiányosságok alapján valóban jogszerű lehetett a Skinest Rail kizárása, de e problémák műszakilag nem jelentősek, és könnyen is elháríthatók.
A tendert harminchét és opcionálisan hét, azaz összesen negyvennégy darab hatkocsis szerelvényre írta ki a BKV.

A közlekedési társaság a Skodát a végleges ajánlat hiánya miatt zárta ki a versenyből, a CAF visszalépett, és a végig érdeklődő Alstom is az utolsó pillanatban jelezte, hogy nem ad ajánlatot, mert szakmailag új kocsik beszerzését látja ésszerűnek.

A ringben egyedül maradt Metrovagonmas a 37 szerelvény felújítására, valamint a hozzá kapcsolódó szolgáltatásokra és eszközökre közel 220 millió eurós ajánlatot adott, mellé pedig azt vállalta, hogy az általa korszerűsített kocsik még 25 évig használhatók. A társaság a járművekbe a meglévőknél energiatakarékosabb, korszerűbb hajtást és több biztonsági rendszert szerel majd be, a kocsivégi ajtók átjárhatók lesznek, korszerűbb lesz az automatikus vonatvezető rendszer és a szellőztetés is. Összességében komfortosabb, csendesebb lesz a jármű. Mint az említett előnyöket felsoroló Magyar Közlekedés rámutat: az Alstom vonatok kocsinként 1,2 millió euróba kerültek volna, az orosz társaság viszont egy kocsit 864 ezer euróért újít fel. Az új Alstom szerelvények legalább harminc évig futhattak volna.

Szerző: B. H. L.
Tetszett a cikk? Ossza meg!

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Végleg lemaradtak az észtek a metróüzletről
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

HOZZÁSZÓLÁSOK

Regisztráció »

  • 1. Azzurro2016. 2. 24. 23:18

    Akkor már csak arra kellene rámutatni a fantasztikus Magyar Közlekedésnek, hogy az Alstom árait bruttó mig az oroszok árait nettó áron, ÁFA nélkül adta meg Tarlós, az új francia szerelvényekben lett volna légkondicionáló, a felújitott orosz szerelvényekben csak a vezetőnek lesz, az orosz szerelvények, mivel már 35-40 évesek felújitva is (jó esetben) 25 évig tudnak közlekedni, az új francia szerelvények minimum 30 évig közlekedtek volna, a karbantartás sokkal egyszerűbb és olcsóbb lett volna azonostipusú, francia járművekkel, mint a teljesen különböző francia és orosz járművekkel egyszerre, a francia metrószerelvényeknek van tipusengedélye (nehezen szerezték meg), a felújitott orosz szerelvényeknek meg kell szerezniük a tipusengedélyt ami jó esetben hónapokig, rossz esetben évekig tarthat. Viszont volt olyan "indok" ami az oroszok mellett szólt és ez mindennél fontosabb

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    Végleg lemaradtak az észtek a metróüzletről


    Akkor már csak arra kellene rámutatni a fantasztikus Magyar Közlekedésnek, hogy az Alstom árait bruttó mig az oroszok árait nettó áron, ÁFA nélkül adta meg Tarlós, az új francia szerelvényekben lett volna légkondicionáló, a felújitott orosz szerelvényekben csak a vezetőnek lesz, az orosz szerelvények, mivel már 35-40 évesek felújitva is (jó esetben) 25 évig tudnak közlekedni, az új francia szerelvények minimum 30 évig közlekedtek volna, a karbantartás sokkal egyszerűbb és olcsóbb lett volna azonostipusú, francia járművekkel, mint a teljesen különböző francia és orosz járművekkel egyszerre, a francia metrószerelvényeknek van tipusengedélye (nehezen szerezték meg), a felújitott orosz szerelvényeknek meg kell szerezniük a tipusengedélyt ami jó esetben hónapokig, rossz esetben évekig tarthat. Viszont volt olyan "indok" ami az oroszok mellett szólt és ez mindennél fontosabb

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

A hozzászólás mező nem fogad be HTML kódot, a sortöréseket automatikusan törli.
A képen látható ellenőrzőkód:
captcha
MEHET

Hozzászólásával együtt IP címe is rögzítésre kerül.

Részletes moderálási szabályzatunkat itt olvashatja.

Ha hozzá kíván szólni a cikkhez, jelentkezzen be. Amennyiben még nem rendelkezik felhasználónévvel, ezen a linken regisztrálhat:

www.vg.hu/regisztració

Adatai megadása után a belépéshez szükséges jelszavát emailben küldjük el Önnek

Ajánlott cikkek

KONFERENCIÁK

Partnerek

  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • EU-csúcs a brit népszavazás után

  • Nagy-Britannia az EU-tagságról szavaz

  • Terrortámadást hiúsítottak meg Brüsszelben

  • Amerika gyászol: ötven halott az orlandói lövöldözésben

  • VG-konferencia - Magyar Gazdasági Csúcstalálkozó 2016

  • Eltűnt egy Párizsból Kairóba tartó utasszállítógép

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér