VILÁGGAZDASÁG Network

Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

VÁLLALATOK

Milliárdokat kellene parkolókra költeni

2016. 2. 12. 05:00|Utolsó módosítás: 2016. 2. 12. 18:30|Vállalatok

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Sokba kerülhet a nagyobb áruházláncoknak, hogy arra kötelezik őket: lássák el a parkolóikat elektromos töltőállomásokkal. Márpedig ez derül ki abból a Magyar Közlönyben szerda este megjelent kormányrendeletből, amely nemcsak az újonnan épülő parkolókat érinti, hanem a régiek átépítését is előírja. Az újakat úgy kell majd kialakítani, hogy minden száz helyből legalább tíz esetében kiépíthető legyen elektromos töltőállomás a burkolat megbontása nélkül, vagyis biztosítani kell a csatlakozást az elektromos hálózathoz. A szabályozás így az üzemeltetők döntésére – végső soron a piaci igényekre – bízza, hogy később kialakítanak-e elektromos töltőt, vagy sem.

A már meglévőket viszont úgy kell átépíteni, hogy minden 100 parkolóhelyből legalább kettőnél nem elég egyszerűen előkészíteni a helyet, hanem ki is kell építeni az elektromos töltőállomást. A rendelet külön szabályozza a fizető parkolók és az áruházak esetét.
Az 1500 négyzetméter feletti áruházaknak – azaz a bevásárlóközpontoknak, a hiper- és nagyobb szupermarketeknek, valamint a nagyobb szakáruházaknak (bútor, barkács) – 2019. január 1-jéig kell kiépíteniük a 100 parkolónkénti két töltőállomást. Az ennél kisebb üzletek hosszabb türelmi időt kaptak.

„Tisztában vagyunk azzal, hogy jó és a jövőbe mutató ügyről van szó, de felmerül bennünk a kérdés, hogy valóban szükség van-e ennyi elektromos töltőállomásra” – mondta a Világgazdaságnak Vámos György , az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára. Egy nagyobb áruház parkolójában több mint ezer autó is elfér, így több tucat elektromos töltőállomást kell létesíteniük, amelyek ára széles skálán mozog, főként attól függően, hogy mennyi idő alatt töltenek fel egy autót. Az áruházi parkolók számára megfelelő darabok 5-10 millió forintba kerülnek. Így egyetlen nagyobb áruház esetében több százmillió forintba kerül a rendelet előírásainak teljesítése – magyarázta a főtitkár.

A Blokkk.com szakportál becslése szerint a budaörsi Auchan esetében körülbelül 40, a Tescónál mintegy 30, a WestEnd bevásárlóközpont parkolóiban pedig 30 elektromos töltőállomást kell felszerelni a megadott határidőkig, ami áruházanként 300-400 millió, a nagyobb áruházláncoknál pedig többmilliárd forintos kiadást is jelenthet.

A tetemes költséget nézve nem csoda, hogy felmerül a kereskedőkben a kérdés, valóban szükség van-e annyi elektromos töltőállomásra, amennyit előír a rendelet. Lapunk megkérdezte a Nemzetgazdasági Minisztériumot, készült-e hatástanulmány az ügyben, illetve hogy összesen hány parkolóhelyet és elektromos töltőállomást érint majd szerintük az új rendelkezés, de nem kaptunk választ.

A PwC tanácsadó cég előrejelzése szerint az elektromos töltést igénylő (azaz a hibrid vagy tisztán elektromos) autók száma Magyarországon tíz éven belül eléri a 140 ezret. Mindenesetre a kormány egy másik rendelete szerint az a cél, hogy a környezetkímélő járművek aránya 2030-ra összességében elérje a 30 százalékot, ami a KSH-adatok alapján mintegy 900 ezer személygépkocsit jelent.

AUCHAN MAGYARORSZÁG Kft. - az elmúlt évek árbevétele


Szerző: MÁRK EDINA
Tetszett a cikk? Ossza meg!

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Milliárdokat kellene parkolókra költeni
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

HOZZÁSZÓLÁSOK

Regisztráció »

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

A hozzászólás mező nem fogad be HTML kódot, a sortöréseket automatikusan törli.
A képen látható ellenőrzőkód:
captcha
MEHET

Hozzászólásával együtt IP címe is rögzítésre kerül.

Részletes moderálási szabályzatunkat itt olvashatja.

Ha hozzá kíván szólni a cikkhez, jelentkezzen be. Amennyiben még nem rendelkezik felhasználónévvel, ezen a linken regisztrálhat:

www.vg.hu/regisztració

Adatai megadása után a belépéshez szükséges jelszavát emailben küldjük el Önnek

Ajánlott cikkek

KONFERENCIÁK

Partnerek

  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • VG-konferencia - Magyar Gazdasági Csúcstalálkozó 2016

  • Eltűnt egy Párizsból Kairóba tartó utasszállítógép

  • Elkészült a Széll Kálmán tér felújítása

  • Lezajlottak az érettségik Fotók: MTI

  • Taxis demonstráció Budapesten

  • Pedagógussztrájk országszerte Fotók: MTI

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér