Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

2016. 3. 13. 08:27|Utolsó módosítás: 2016. 3. 13. 08:30|MTI | Vállalatok » Reklám és Média

Az RTL és a Duna kapta a legnagyobb bírságokat

Három év alatt összesen 714 felügyeleti eljárást indított rádiók, televíziók ügyében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) irodája és médiatanácsa - áll az NMHH MTI-hez eljutott, a 2013 eleje és 2015 vége közötti időszakot áttekintő tájékoztatójában.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Az eljárások 79 százaléka televíziók ügyében indult.

A médiatanács 2015-ben és 2013-ban a TV2-re mérte a legmagasabb bírságot, mindkét évben külön-külön egy-egy eset miatt 12,5-12,5 millió forintot, míg 2014-ben az RTL Klub 36 milliós bírságot kapott, mert nem megfelelő korhatárkarikával látta el műsorszámát.

Tavaly az NMHH hivatalától egy jogszabályhely megsértése miatt a legnagyobb bírságot, 2,685 millió forintot a Duna Médiaszolgáltató Zrt. kapta, 2014-ben 2,82 millió forint, 2013-ban 2,45 millió forint pénzbírságot pedig a Duna Televízió.

A tájékoztatás szerint a leggyakoribb jogsértést a hallássérültek számára hozzáférhető műsorszámok biztosításának elmaradása, azaz a feliratozás hiánya eredményezi, sokszor fordul elő a kiskorúakra káros tartalmak közzététele hibás korhatár-besorolás alapján, emellett gyakori még a reklámszabályok figyelmen kívül hagyása.

A jogelőd szervezetnek bírság- és kötbérkiszabási ügyekben nem, vagy szűk volt a mérlegelési jogköre; a 2011 óta élő rendszerben viszont mind a médiatanács, mind a hivatal széles körű mérlegelési jogkörrel rendelkezik annak eldöntésére, hogy a médiaigazgatásra vonatkozó szabály megsértőjével szemben milyen jogkövetkezményt alkalmazzon - emlékeztetnek.

A médiatörvény és így a hatóság az arányosság, a fokozatosság és az egyenlő elbánás elvei mentén a hangsúlyt a jogsértések megelőzésére és az önkéntes jogkövetés előmozdítására (tehát nem elsősorban a jogsértések megtorlására) fekteti. Ennek egyik megtestesítője a felhívás intézménye, mely nem tekinthető szankciónak, pénzbefizetési kötelezettséggel nem jár. Ha a felhívás alkalmazását a médiatörvény kizárja, a hatóság többek között bírságolhat, ha azt alkalmasnak ítéli arra, hogy a médiaszolgáltatót visszatartsa a további jogsértésektől.

M-RTL Zrt - az elmúlt évek árbevétele


A Világgazdaság fórumot szervez arról, hogy a 101 legbefolyásosabb üzleti döntéshozó hogyan látja most a gazdaságot. Az előadók között ott lesz Csepreghy Nándor (Miniszterelnökség), Vida József (Takarékbank), Urbán Zoltán (Eximbank). Részletek a rendezvenyek.vg.hu oldalon.

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Az RTL és a Duna kapta a legnagyobb bírságokat
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Ajánlott cikkek

Rovat további hírei
  • ÁPRILIS 25. 13:39Hírportált indít a Wikipédia-alapító

    A hamis hírek, az ún. "fake-news" ellen indít hírportált a Jimmy Wales, a Wikipédia alapítója.

  • ÁPRILIS 21. 11:22Végre akadálymentesítettek a tévék

    Az akadálymentesítendő műsoridő 99,9 százalékát ellátták segédlettel a televíziós csatornák - közölte az NMHH.

  • ÁPRILIS 18. 10:16Nevet vált a Freemail és az Origo tulajdonosa

  • ÁPRILIS 13. 14:12Menekültekről szóló filmet támogat a Médiatanács

    KAFF- és BuSho-díjak, valamint egy azonnali forgatás támogatásáról döntött, rádiós pályázati felhívásokat és társadalmi sokszínűségről szóló beszámolót fogadott el heti ülésén a médiatanács. Műsorrendi eltérések miatt a Lánchíd Rádió 200 ezer, szabálytalan termékmegjelenítés miatt a TV2 140 ezer forintos bírságot kapott - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) csütörtökön az MTI-vel.

  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Így tért vissza tél Magyarországra - az MTI fotói

  • A 32. Telekom Vivicittá városvédő futás félmaraton verseny. Kép: MTI

  • Légy innovatív! Élj a lehetőséggel! - címmel rendezett konferenciát a Világgazdaság - Fotók: Móricz-Sabján Simon

  • Forgalomba áll az első felújított szerelvény

  • Kárpát-medencei gazdasági fórum Hajdúszoboszlón

  • 25 éve gyárt Magyarországon az Opel

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér