Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

2016. 3. 5. 12:17|MTI | Vállalatok » Reklám és Média

Az RTL-t és a TV2-t is megbüntették

Túl hangos reklám, valamint az előírtnál kevesebb közszolgálati, közéleti műsor és magyar zene sugárzása és burkolt reklám miatt szabott ki bírságot a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A médiatanács az RTL Klubon a múlt év utolsó negyedévében négy alkalommal közzétett, a környező műsorszámokhoz képest túl hangos tévéreklámok miatt 280 ezer forint bírságot szabott ki a televízió szolgáltatójára.

A testület állampolgári bejelentésre vizsgálta az M1 Ma délután műsorának Egy perc híradó című szegmensét, és megállapította, hogy a műsorrész nem volt jogsértő, mert az elhangzott "szájkarate" kifejezés nem minősül politikai hírhez fűzött hírolvasói véleménynek, így az eljárást megszüntette.

A médiatanács az induló médiafelügyeleti eljárásokról is tájékoztatott. Eszerint eljárás indul a TV2-n tavaly december 29-én vetített Komancsok holdja című háromrészes westernsorozat egy epizódjának, valamint a Class FM Morning Show-jának január 11-ei adása kapcsán a műsorszámok túl enyhe korhatár-besorolása miatt.

Mindkét műsorszámot a 12-es kategória helyett vélhetően 16 éven aluliaknak nem ajánlottként kellett volna közzétenni, és a déli, illetve reggeli órák helyett 21 óra után, illetve hajnali 5 óra előtt. A televíziós műsorszám nemi erőszakot, gyilkosságot és más véres jeleneteket is tartalmazott, a rádiós beszélgetés pedig a 16 éven aluliak többsége számára félreérthetően, aggályos kontextusban dolgozta fel a szexualitás, illetve a homoszexualitás témáját, illetve pozitív, humoros színben tüntette fel az alkohol- és drogfogyasztást, emellett a műsorszámban durva trágárság is helyet kapott - írta a médiatanács.

A Halas Rádió szolgáltatójára, továbbá a gyomaendrődi Radio Sun adását működtető cégre 10-10 ezer forint bírságot szabott ki a testület, mert többek között kevesebb közszolgálati, közéleti, hír- és nemzetiségi műsort, szöveges tartalmat, magyar zenét sugároztak az előírtaknál, illetve a szerződéseikben vállaltaknál.

A Balaton Televízió üzemeltetőjét egy hírközlési szolgáltatóval készült beszélgetésében elhangzott burkolt reklám miatt, valamint hírműsorának elmaradása miatt figyelmeztette a médiatanács.

A közlemény szerint hatósági eljárások kezdődnek nyolc helyi közösségi rádió szolgáltatóival szemben, mert a vizsgálatok szerint tavaly vélelmezhetően nem teljesítették a magyar zene arányára a médiatörvényben előírt rendelkezéseket. A kvótakötelezett rádióknak az éves zenei műsoridejük legalább harmincöt százalékát magyar zenei művek bemutatására kell fordítaniuk, és a közzétett magyar zenének éves átlagban legalább a negyede öt évnél nem régebben nyilvánosságra került zenei műnek vagy hangfelvételnek kell lennie - emlékeztettek. Az eljárások az Európa Rádió debreceni, kisújszállási, sátoraljaújhelyi és szegedi szolgáltatásait, valamint a Szent István Rádió hatvani, sátoraljaújhelyi, törökszentmiklósi és tokaji rádióit érintik.

A közlés szerint a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alapon (MTVA) belül újonnan megalakuló Közszolgálatiérték-testület tagjának Koltay András médiatanács-tagot választotta meg a médiatanács. Az új grémium a közszolgálatiérték-tesztelést koordinálja majd, azaz a közszolgálati médiaszolgáltató szolgáltatásainak közszolgálati jellegét és értékét, valamint a médiapiac sokszínűségére gyakorolt hatását vizsgálja és ellenőrzi. A testületbe a médiatanács-tagon kívül még a Közszolgálati Testület és a Közszolgálati Közalapítvány Kuratóriuma delegál egy-egy képviselőt. Jogorvoslati fóruma a másodfokú testület lesz, amelyet az előbbi három szervezet elnökei alkotnak.

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Az RTL-t és a TV2-t is megbüntették
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Ajánlott cikkek

Rovat további hírei
  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • ENSZ-közgyűlés New Yorkban

  • V4-csúcstalálkozó Varsóban. Fotók: Miniszterelnöki Sajtóiroda

  • Földrengés rázta meg Olaszországot Fotók: AFP

  • Éremeső az olimpián

  • Rio 2016

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér