Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

2016. 1. 22. 05:00|Utolsó módosítás: 2016. 1. 22. 14:20|Diószegi József | Vállalatok

Sztrájkveszély fenyeget Miskolcon

A főváros mellett vidéki nagyvárosokban is akadnak nehézségek a közösségi közlekedéssel, Miskolcon sztrájk is lehet.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Miskolcon nem kizárt a sztrájk, a helyi közlekedésben dolgozók szerint ugyanis a Miskolc Holding Zrt., a városi közlekedés fenntartója nem tartja be a szakszervezettel kötött tavaly áprilisi megállapodást. A dolgozókat képviselő szakszervezetek a napokban a bírósághoz fordultak az elégséges szolgáltatások meghatározásának ügyében.

„A Miskolc Holding Zrt. és az MVK Zrt. szakszervezetei között semmilyen megállapodás nem jött létre tavaly áprilisban a dolgozói bérekkel kapcsolatban, amelyet felrúghatott volna bármelyik fél” – mondta a Világgazdaságnak Singlár Zsolt, az MVK Zrt., vezérigazgatója. Az érdekvédők visszamenőlegesen 3 százalékos béremelésért küzdöttek 2015-re vonatkozóan, ehelyett november 1-jétől csak a busz- és villamosvezetők kaptak 5 százalékos béremelést, és ők a 3,8 százalékos éves bérfejlesztésnek megfelelő jutalmat is erre az emelt bérre kapták meg most decemberben. A 3,8 százalékos jutalmat minden arra jogosult munkavállaló megkapta – tudtuk meg Singlár Zsolttól, aki hozzátette, azon vannak, hogy a busz- és villamosvezetők mellett a többi dolgozó is részesüljön béremelésben, és jusson hozzá az éves 300 ezer forintos cafeteriához.

Naponta átlagosan 200 ezren utaznak Miskolcon a villamosokon, autóbuszokon (hétköznap 27 villamost és 126 autóbuszt közlekedtetnek), és ahogy minden nagyvárosban, így itt is fontos a közösségi közlekedés állami és önkormányzati szintű támogatása – mondta a cégvezető. Az értékesítés közel 4,5 milliárd forintos nettó árbevételének 75 százalékát a személyszállítás, 21 százalékát a fogyasztóiár-kiegészítés adja. Az egyéb tevékenységek négyszázalékos részt jelentenek az értékesítés nettó árbevételén belül.

A közösségi közlekedés egyre több, rendszerszintű problémával küzd, a soktényezős történetben meghatározó elem az állam visszavonulása a finanszírozásból, amely nemcsak Budapestet, hanem a nagyobb regionális központokat is sújtja – fogalmazott Nagy Sándor, Szeged alpolgármestere. Az állam a tavalyi 24 milliárd forintról idén 18-ra csökkenti a hozzájárulás mértékét, amely a következő években tovább mérséklődik. Szegeden is csökken ez az összeg, valamikor évi 550 millió forint volt, most pedig 330 millió körüli. Összességében a szegedi önkormányzatnak körülbelül kétmilliárd forintot kell adnia a közösségi közlekedés működtetéséhez, ez 2010-ben még mintegy egymilliárd volt.

Az utasok aránya a legtöbb helyen csökken. Így van ez Debrecenben is, ahol továbbra is megfigyelhető az utasszám csökkenésének országos szintű, közel kétszázalékos tendenciája az egyéni közlekedési módok „rovására” – közölte lapunkkal a 127 autóbuszt, valamint 32 villamost és 29 trolibuszt üzemeltető DKV Debreceni Közlekedési Zrt., amelynek szolgáltatásait évente mintegy 101 millió utas veszi igénybe.

Az említett tendenciának megfelelően a DKV menetdíj-bevételeiben mintegy 2 százalékos visszaesés tapasztalható 2014-hez viszonyítva – közölte a cég. Évek óta csökken a tanuló- és a nyugdíjasbérletek eladása, emiatt a szociálpolitikai menetdíj-támogatás is mérséklődött, mintegy 2 százalékkal – közölte a DKV. A társaság tavalyi várható 4,45 milliárd forintos értékesítési nettó árbevételét vizsgálva a menetdíjbevétel 71 százalékot, az ingyenes utazások és a kedvezményes bérletek után járó szociálpolitikai menetdíj-támogatás 27 százalékot képvisel. A különjáratból, reklámtevékenységből, valamint egyéb szolgáltatásokból származó bevételeik pedig két százalékot jelentenek – tette hozzá a társaság.

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
Sztrájkveszély fenyeget Miskolcon
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Ajánlott cikkek

Rovat további hírei
  • Legfrissebb
  • Legolvasottabb
  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • ENSZ-közgyűlés New Yorkban

  • V4-csúcstalálkozó Varsóban. Fotók: Miniszterelnöki Sajtóiroda

  • Földrengés rázta meg Olaszországot Fotók: AFP

  • Éremeső az olimpián

  • Rio 2016

Előző
Következő
  • Túlteljesített a Magyar Telekom

    Túlteljesített a Magyar Telekom

  • Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

    Ezért van romokban Spanyolország gazdasága

  • Így állnak a legnagyobb gazdaságok

    Így állnak a legnagyobb gazdaságok

  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

Előző
Következő
Világgazdaság Piactér