VILÁGGAZDASÁG Network

Mozilla Firefox alatt kezdőlapnak

×

Mozilla Firefox böngésző alatt, úgy tudja a VG.hu-t kezdőlapnak állítani, hogy az egér bal gombját nyomva tartva a címsor mellett levő VG ikont ráhúzza a kis házikó ikonnal jelölt kezdőlap gombra.

Belépés

×



Elfelejtett jelszó »

VÉLEMÉNY / JEGYZET

"Még jó darabig szükség lesz a külföld pénzére"

2010. 7. 23. 05:00|Utolsó módosítás: 2010. 7. 23. 08:31|Vélemény » Jegyzet
Magyarország miniszterelnöke tegnap biztosan nagy tapsot kapott a beszédét hallgató polgároktól.

Mik ezek?

×

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

"Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat
megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Kocsi Ilona
Határozott volt és erőt sugallt. Azt mondta, a kormány ötvenhat napos létezése alatt a centrális erő nemzeti együttműködésben dolgozott. (Ennek értelmezését most hagyjuk.) Tabuk sorát döntötte meg: így kevesebb lesz a politikus, radikálisan csökkenhet az adóteher, s a bankok sem érinthetetlenek már. Megvalósul a növekedésbarát egyensúly, van és lesz elszámoltatás, az elesettek is számíthatnak a kormány segítő kezére.

A cikk a hirdetés után folytatódik
És ami még lényeges: az új kormány elkezdte Magyarország önrendelkezésének a helyreállítását a nemzetközi pénzügyi szervezetekkel szemben. Az IMF megkapta a köszönetet, hogy csődközelben segített, de októberben vége. Most már csak az Európai Unióval tárgyalunk. S mivel a 27 tagállam többsége is túllépte a megengedett deficithatárt, a hiány nem csak a mi bajunk. Együtt, egyforma mércével kell a deficitet kezelni.

Orbán Viktor nak ebben van némi igazsága. De mi lesz az országgal addig? Ha nem lennénk eladósodva, ha a költségvetési többletből tudnánk fedezni a törlesztéseket, vagy ha belföldön lenne erre megtakarítás, akkor csak annyit mondhatnánk, hajrá... Kit érdekelnének a külföldi pénzügyi körök, meg hogy kockázatosnak vagy megbízhatónak minősítik az ország gazdaságpolitikáját? Nem számítana, milyen felárakat határoznának meg a magyar állampapírokra. A forint drasztikus árfolyamesése sem okozna gondot, mert vagy abszolút önellátók lennénk, vagy már eurónk lenne...
Mindez azonban nincs. El vagyunk adósodva, növekedési kilátásaink gyengék, s a forint gyengülése súlyos teher az országon, az állampolgáron. Elő hát azzal a sokat emlegetett józan észel, s maradjunk a realitásoknál. Még jó darabig szükség lesz a külföld pénzére. Ennek árát csökkenthetjük kellő józansággal, szerénységgel, kiszámítható kormányzati magatartással. Diktátummal nem. Ennek felismerése is nemzeti érdek.

Szerző: Kocsi Ilona

Tetszett a cikk? Ossza meg!
 iWiW 

A cikk küldése e-mailben

×
Cikk címe:
"Még jó darabig szükség lesz a külföld pénzére"
Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Mehet

A *-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

HOZZÁSZÓLÁSOK

  • 44. cirbolya2010. 7. 26. 15:23

    látom, jól elvagytok :))
    szóval, ha hülyeségekre vesz fel az állam vagy magánszemélyek hitelt, akkor nem aza megoldás, h tiltsuk be a hitelezést, hanem az, h lehetőleg olyan hitelfelvételekre ösztönözzük őket (az állam esetében önmagát), amelyek növekedést, munkahelyteremtést, innovációt szolgálnak.
    csak ez egy kicsit macerásabb, és bizony legalább 10-15 éve általános iskolai tananyag kellene hogy legyen: mire a való a bank, mi a hitel, mitől függ a törlesztőrészlet, mennyire szabad eladósodni, stb. semmi nem történt, és még most is százazrek vannak, akiket be lehet palizni csillagászati hozamokkal

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    "Még jó darabig szükség lesz a külföld pénzére"


    látom, jól elvagytok :))
    szóval, ha hülyeségekre vesz fel az állam vagy magánszemélyek hitelt, akkor nem aza megoldás, h tiltsuk be a hitelezést, hanem az, h lehetőleg olyan hitelfelvételekre ösztönözzük őket (az állam esetében önmagát), amelyek növekedést, munkahelyteremtést, innovációt szolgálnak.
    csak ez egy kicsit macerásabb, és bizony legalább 10-15 éve általános iskolai tananyag kellene hogy legyen: mire a való a bank, mi a hitel, mitől függ a törlesztőrészlet, mennyire szabad eladósodni, stb. semmi nem történt, és még most is százazrek vannak, akiket be lehet palizni csillagászati hozamokkal

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 43. bluefrankos2010. 7. 25. 20:58

    Igazad van, de csak azokat az ültetvényeket lehet kivágni, ahol csak túl nagy költséggel lehetne beléptető rendszert kiépíteni. Hamarosan biztonsági szolgálattal lesznek védve a cukorrépa földek és a szőlőültetvények is és csak kártyás kapun keresztül léphetsz be ha dolgozni akarsz. A madarak és darazsak pedig be lesznek kamerázva! Mindez természetesen csak álom marad, ha nem pályázol uniós forrásra.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    "Még jó darabig szükség lesz a külföld pénzére"


    Igazad van, de csak azokat az ültetvényeket lehet kivágni, ahol csak túl nagy költséggel lehetne beléptető rendszert kiépíteni. Hamarosan biztonsági szolgálattal lesznek védve a cukorrépa földek és a szőlőültetvények is és csak kártyás kapun keresztül léphetsz be ha dolgozni akarsz. A madarak és darazsak pedig be lesznek kamerázva! Mindez természetesen csak álom marad, ha nem pályázol uniós forrásra.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 42. aszora2010. 7. 25. 20:16

    @bluefrankos:

    Tévedsz, mert pl. arra is kaptunk komoly eu-támogatást, hogy szüntessük be a cukorgyártást, vágjunk ki szőlőtőkéket stb. :)

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    "Még jó darabig szükség lesz a külföld pénzére"


    @bluefrankos:

    Tévedsz, mert pl. arra is kaptunk komoly eu-támogatást, hogy szüntessük be a cukorgyártást, vágjunk ki szőlőtőkéket stb. :)

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 41. bluefrankos2010. 7. 25. 18:13

    Aszora, te is marxista vagy? A végén még azt fogod állítani, hogy az EU nem is támogat minket és Cirbolya meg le fog komcsizni. Ha én azt mondanám, hogy a magyar állam kizárólag arra vett fel hitelt és arra kapott "támogatást", hogy szükségtelen, elavult és máshogyan eladhatatlan termékeket vásároljon EU-s cégektől, akkor Cirbolya Kun Béla unokájának fog tartani. Azt még értem, hogy a folyamat közben, a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetemen kiképzett gazdasági vezetőink képtelenek voltak felismerni, hogy az államcsőd elkerülhetetlen. Azt viszont már nem értem, hogy most a folyamat végén, a csőd küszöbén, hogyan lehet az eddigi "megoldások" mellett érvelni!?

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    "Még jó darabig szükség lesz a külföld pénzére"


    Aszora, te is marxista vagy? A végén még azt fogod állítani, hogy az EU nem is támogat minket és Cirbolya meg le fog komcsizni. Ha én azt mondanám, hogy a magyar állam kizárólag arra vett fel hitelt és arra kapott "támogatást", hogy szükségtelen, elavult és máshogyan eladhatatlan termékeket vásároljon EU-s cégektől, akkor Cirbolya Kun Béla unokájának fog tartani. Azt még értem, hogy a folyamat közben, a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetemen kiképzett gazdasági vezetőink képtelenek voltak felismerni, hogy az államcsőd elkerülhetetlen. Azt viszont már nem értem, hogy most a folyamat végén, a csőd küszöbén, hogyan lehet az eddigi "megoldások" mellett érvelni!?

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 40. Magyar Király2010. 7. 25. 16:47

    A külföld tartozik nekünk minimum Nagy-Magyarország területeivel: Erdély, Felvidék, Horvátország, Kárpátalja, Délvidék, Alpokalja!

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    "Még jó darabig szükség lesz a külföld pénzére"


    A külföld tartozik nekünk minimum Nagy-Magyarország területeivel: Erdély, Felvidék, Horvátország, Kárpátalja, Délvidék, Alpokalja!

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 39. aszora2010. 7. 25. 12:38

    @cirbolya:

    Ok akkor nézzük a jelenlegi helyzetet:

    Külfölről beármaló hitelpénz jelentős részét elköltötték az emberek import fogyasztásra (autók többsége ugye azért nem Suzuki, személyi hitelek, tv-k, külföldi nyaralás hitelből :) stb.)

    Cégek meg hitelből szép autószalonokat építettek :)
    50 ezer "hiteltanácsadó", mittomén milyen ügynök és ügyintéző csak a pénzek ide-oda tologatásával fogalalkozik, és közben persze neki is van költsége pulsz jövedelme.

    Szóval a felvett hitel nagyobb része rövid időn belül el is hagyta az országot (import fogyasztási cikkekre), a folyamat kiszolgálására pedgi létrejöttek vállakozásokés munkahelyek (mondjuk 150 ezer ember).

    Na ezek nagy része most meg fog szűnni, 100 ezer munkahely mínusz minimun, csilivili autószalon bezár (hitelét sem tudja kifizetni - ha van), az emberek meg még évekig fizetik a felvett hitelet a nem létező jövedelmükből, mert ugye normális munkahely az nincs, a boom létrehozott kamumunkahelyeket, amik most meg is szűnnek.

    Lehet, hogy évtizedekig tart növekedni, így viszont évtizedekig adósságcsapdában vergődünk (most már több mint 30 éve), és átlag 10 évenként családok 100 ezrei mennek teljesen tönkre.

    Megtakarítás meg sosem lesz, a csődött eddig mindig vagyonfeléléssel fedeztük, úgyhogy nyugodtan mondhatjuk, hogy a tőke éppenséggel csökken (már legalábbis a hazai kézben lévő, ugye Gyurcsány is eladta a BA-t 450 mrt-ért, ezt elköltöttük, ennyivel kisebb az állami vagyon és a jövőbeli jövedelem, ami évi több mrd Ft volt).

    Úgyhogy a hitelezeés miatt eddig a tőként mindig CSÖKKENT (Szécsenyi is azon kesereg a Hitel-ben, hogy szegény magyar bitokos hogy éljen meg 100 ezerből, ha abból negyven töresztésre megy. Pedig akkor sem volt kötelező hitelet felvenni, volt g-i élelmiszeripari boom, nyugodtan tudtak volna jövedelemből akkor si tőkét felhalmozni, igaz akkor nem tudták volna annyit elkártyázni :))

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    "Még jó darabig szükség lesz a külföld pénzére"


    @cirbolya:

    Ok akkor nézzük a jelenlegi helyzetet:

    Külfölről beármaló hitelpénz jelentős részét elköltötték az emberek import fogyasztásra (autók többsége ugye azért nem Suzuki, személyi hitelek, tv-k, külföldi nyaralás hitelből :) stb.)

    Cégek meg hitelből szép autószalonokat építettek :)
    50 ezer "hiteltanácsadó", mittomén milyen ügynök és ügyintéző csak a pénzek ide-oda tologatásával fogalalkozik, és közben persze neki is van költsége pulsz jövedelme.

    Szóval a felvett hitel nagyobb része rövid időn belül el is hagyta az országot (import fogyasztási cikkekre), a folyamat kiszolgálására pedgi létrejöttek vállakozásokés munkahelyek (mondjuk 150 ezer ember).

    Na ezek nagy része most meg fog szűnni, 100 ezer munkahely mínusz minimun, csilivili autószalon bezár (hitelét sem tudja kifizetni - ha van), az emberek meg még évekig fizetik a felvett hitelet a nem létező jövedelmükből, mert ugye normális munkahely az nincs, a boom létrehozott kamumunkahelyeket, amik most meg is szűnnek.

    Lehet, hogy évtizedekig tart növekedni, így viszont évtizedekig adósságcsapdában vergődünk (most már több mint 30 éve), és átlag 10 évenként családok 100 ezrei mennek teljesen tönkre.

    Megtakarítás meg sosem lesz, a csődött eddig mindig vagyonfeléléssel fedeztük, úgyhogy nyugodtan mondhatjuk, hogy a tőke éppenséggel csökken (már legalábbis a hazai kézben lévő, ugye Gyurcsány is eladta a BA-t 450 mrt-ért, ezt elköltöttük, ennyivel kisebb az állami vagyon és a jövőbeli jövedelem, ami évi több mrd Ft volt).

    Úgyhogy a hitelezeés miatt eddig a tőként mindig CSÖKKENT (Szécsenyi is azon kesereg a Hitel-ben, hogy szegény magyar bitokos hogy éljen meg 100 ezerből, ha abból negyven töresztésre megy. Pedig akkor sem volt kötelező hitelet felvenni, volt g-i élelmiszeripari boom, nyugodtan tudtak volna jövedelemből akkor si tőkét felhalmozni, igaz akkor nem tudták volna annyit elkártyázni :))

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 38. cirbolya2010. 7. 25. 12:12

    persze, h a tőke, de a kapitalizmushoz szervesen hozzátartozik a hitel. ha ezt kiveszed, nincs kapitalizmus - még sajátos kínai se, semmilyen. aszora, tényleg a hitelezés ellen érvelsz? ha pusztán a termelésbő szerzett megtakarításra próbálnál növekedni, évtizedekig eltartana, míg eljutsz valahová. nincs olyan komolyabb méretű cég, amely ne vett volna fel hitelt a növekedéséhez. a te elképzelésedből az következne, h nem lennének többmilliárdos árbevételű, pláne nyereségű cégek, csupa kis cég működne szerte a világban. rendkívül realisztikus elképzelés

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    "Még jó darabig szükség lesz a külföld pénzére"


    persze, h a tőke, de a kapitalizmushoz szervesen hozzátartozik a hitel. ha ezt kiveszed, nincs kapitalizmus - még sajátos kínai se, semmilyen. aszora, tényleg a hitelezés ellen érvelsz? ha pusztán a termelésbő szerzett megtakarításra próbálnál növekedni, évtizedekig eltartana, míg eljutsz valahová. nincs olyan komolyabb méretű cég, amely ne vett volna fel hitelt a növekedéséhez. a te elképzelésedből az következne, h nem lennének többmilliárdos árbevételű, pláne nyereségű cégek, csupa kis cég működne szerte a világban. rendkívül realisztikus elképzelés

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 37. aszora2010. 7. 25. 11:26

    Ja még hozzátenném, hogy nem csak a pénz tőke (sőt a jelenlegi rendzerben éppenhogy gaynús).
    Ha pl. tanulok, akkor növelem a "szellemi tőkémet".
    Úgyhogy pl. az oktatásba befeketetni hosszú távon megéréné, csak ugy nem túl népeszerű, ha azt nézzük, hogy a eredményre évekig kell várni, a fogyasztásra költhető money pedig prompt csökken.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    "Még jó darabig szükség lesz a külföld pénzére"


    Ja még hozzátenném, hogy nem csak a pénz tőke (sőt a jelenlegi rendzerben éppenhogy gaynús).
    Ha pl. tanulok, akkor növelem a "szellemi tőkémet".
    Úgyhogy pl. az oktatásba befeketetni hosszú távon megéréné, csak ugy nem túl népeszerű, ha azt nézzük, hogy a eredményre évekig kell várni, a fogyasztásra költhető money pedig prompt csökken.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 36. aszora2010. 7. 25. 11:23

    @bluefrankos:
    Hát szerintem a nevéből következik, hogy a kapitalizmus alapja a tőke. Biztos nem a hitel, mert akkor kreditalizmusnak hívnánk :)

    Aztán hogy tőkét hogyan lehet felhalmozni, arra különböző módszerek vannak...

    De lehet pl. takarékoskodni is, nem tilos, igaz nem a legkönnyebb módja.

    Viszont azt is jelenlegi bandrendszeren kívül, mert akkor a megtakarításból csak újabb hitel lesz, így elvész, a végén meg ha a bank is csődbemegy, még el is tüntetik (előbb bónusszá alakul, aztán végkielégítéssé).

    Ezzel nem nagyon jutunk előrébb.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    "Még jó darabig szükség lesz a külföld pénzére"


    @bluefrankos:
    Hát szerintem a nevéből következik, hogy a kapitalizmus alapja a tőke. Biztos nem a hitel, mert akkor kreditalizmusnak hívnánk :)

    Aztán hogy tőkét hogyan lehet felhalmozni, arra különböző módszerek vannak...

    De lehet pl. takarékoskodni is, nem tilos, igaz nem a legkönnyebb módja.

    Viszont azt is jelenlegi bandrendszeren kívül, mert akkor a megtakarításból csak újabb hitel lesz, így elvész, a végén meg ha a bank is csődbemegy, még el is tüntetik (előbb bónusszá alakul, aztán végkielégítéssé).

    Ezzel nem nagyon jutunk előrébb.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 35. cirbolya2010. 7. 25. 10:41

    bluefrankos: te marxista vagy? nem baj, csak tudd magadról.

    Jelentem a moderátornak!
  • Jelentem a moderátornak! ×

    "Még jó darabig szükség lesz a külföld pénzére"


    bluefrankos: te marxista vagy? nem baj, csak tudd magadról.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Tisztelt Látogatónk!

 

Ha hozzá kíván szólni cikkeinkhez és még nem regisztrálta magát, ide kattintva megteheti.

Adatai megadása után a belépéshez szükséges jelszavát emailben küldjük el Önnek.

 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

A hozzászólás mező nem fogad be HTML kódot, a sortöréseket automatikusan törli.
A képen látható ellenőrzőkód:
captcha
MEHET

Hozzászólásával együtt IP címe is rögzítésre kerül.

Részletes moderálási szabályzatunkat itt olvashatja.

KAPCSOLÓDÓ TÉMÁK

KONFERENCIÁK

Partnerek

AJÁNLAT


Ajánlat
USD/HUF 220.9 +0.537% USD/HUF
EUR/HUF 292.51 +0.282% EUR/HUF
CHF/HUF 241.85 +0.422% CHF/HUF
EUR/USD 1.3247 -0.24% EUR/USD

BUX

2012. február 10. 11:20
19 230,25
-1.16%
A BÉT információi alapján az adatokat a Magyar Vendor szolgáltatja.
15 perccel késleltetett adatok!
  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Orbán Viktor évértékelője - Fotók: Darnay Katalin

  • Malév, fotók: Darnay Katalin

  • 2012, sorsfordító év? - VG konferencia, fotók: Darnay Katalin

  • Ismét Magyarországon a Ryanair - Fotók: Kallus György

  • Autóújdonságok Detroitban

  • Parlamenti ülésnap, december 19. - Fotók: Darnay Katalin

Előző
Következő
  • Magyar a világ két legjobb bárja

    Magyar a világ két legjobb bárja

  • Bóvliba vágtak minket - vox pop

    Bóvliba vágtak minket - vox pop

  • Mi bosszant minket a kgfb kampányban?

    Mi bosszant minket a kgfb kampányban?

  • MABISZ konferencia

    MABISZ konferencia

  • Mit gondolunk a végtörlesztésről?

    Mit gondolunk a végtörlesztésről?

  • Szemüveg nélküli 3D képernyő táblákhoz

    Szemüveg nélküli 3D képernyő táblákhoz

Előző
Következő
Titkok és hazugságok a munkahelyen Dara Péter
ügyvezető igazgató
DEVISE Hungary
Mindig meglepődöm, amikor olyan munkáltatókkal és HR-esekkel találkozom, akik úgy beszélnek a munkavállalókról, mint valami bűnözőkről. Gyakran úgy is kezelik őket. Ennek megfelelően csak a legrosszabbat feltételezik róluk. A munkavállalók között ezzel szemben számos esetben azzal a véleménnyel szembesülök, mely szerint a munkáltató csak azért van, hogy őket kizsákmányolja, s a profitra törekedve az utolsó szuszt is kihajtsa belőlük. További írások itt találhatóak »
A másik 15 milliárd euró Essősy Zsombor
Vezérigazgató
MAPI Magyar Fejlesztési Iroda Zrt.
Az IMF-hitel átmeneti egyensúlyt teremtve az egységnyi, záros határidejű „laufot” biztosítja ahhoz, hogy jó irányba induljon el a gazdaság fejlesztése. Az így nyert idő mellé a pénzt a strukturális átalakításhoz, a gazdaság motorjainak begyújtásához kizárólag a most még elérhető, uniós források biztosítják. Ez a bizonyos „másik” 15 Mrd Euro jelenti azt a kivételes lehetőséget hazánk számára, amelyet most valóban vétek lenne nem kihasználni! További írások itt találhatóak »
Búcsúüzenet Oszkó Péter
ügyvezető igazgató
Portfolion
Úgy hiszem, semmi meglepő nincs abban, hogy a kormány nyilvánvaló gazdaságpolitikai kudarcai, az év végére újra beszakadó forintárfolyam, az állampapírok iránti kereslet elapadása miatt egyre kétségesebb finanszírozhatóság, a tönkretett növekedési pálya és a megrongált foglalkoztatási viszonyok tudatában évzáró aktusként újra előráncigálta Budai Gyulát. További írások itt találhatóak »
Jogszerű a hamburgeradó Bánki Orsolya
ügyvéd
ENWC
2011. szeptember 1-jétől ún. „népegészségügyi termékadó” terhel egyes üdítőitalokat, energiaitalokat, „előrecsomagolt cukrozott készítményeket”, sós snackeket és ételízesítőket. Az új adónem érezhetően drágítja majd a felsorolt élelmiszereket, emellett pedig számos jogi kérdést is felvet. További írások itt találhatóak »
Barcelonából jöttem… Mózes István
ügyvezető partner
ClientFirst Consulting Kft.
Idén szerencsém volt három kollégámmal együtt ellátogatni Barcelonába, a 12. MSPA (Mystery Shopping Providers Assosiation) Konferenciára. 42 ország közel 200 képviselője tette tiszteletét a találkozón, ahol a legfőbb téma természetesen a vevőkiszolgálás fejlesztése volt. További írások itt találhatóak »