Mercedes, a világ első motorizált szanatóriuma

Megnyugtató csend, kényelmes fotel finom bőrhuzattal és gyengéd hátmasszázs. Isten hozta önöket a világ első, kerekekre szerelt és motorizált szanatóriumában, a Mercedes–Benz S 500-asban! Kérnek egy kezelést?
1/2 oldal

Az S-osztály nem azért fontos modellje az elmúlt három évtized autóiparának, mert drága és nagy, s nem is azért, mert státuszszimbólum. Hanem azért, mert a mai autók technikai arzenáljában nagyon sok olyan dolog van, amely az S-osztály valamelyik előző generációjában volt világújdonság. Ha a Mercedes új technológiát vezet be zászlóshajójában, akkor annak jó esélye van arra, hogy széles körben elterjedjen. Az S-ben volt először blokkolásgátló, kipörgésgátló, tárcsafék, hárompontos biztonsági öv, gyűrődőzóna, légzsák és szervokormány. Ugye, mind-mind ismerős tétel a mai kiskocsik felszereltségi listájából? Ha ma egy autók iránt fogékony óvodásnak megmutatjuk az új S-t, akkor 15-20 év múlva – amikor megveszi első Opel Corsáját – ismerősként fogadhatja mondjuk az éjjellátó berendezést vagy a követési távolságot tartó tempomatot.


Utat mutat


Autót vezetni jó dolog. De nem olyat, mint az S-osztály. Az S-ben jobb, ha valaki más vezet, a legjobb pedig az, ha maga az autó. Itt persze még nem tartunk, de sokkal közelebb vagyunk hozzá, mint hinnénk. Igaz, hogy az S-ben van éjjellátó berendezés, marasztalóan kényelmes masszázsülés és minden, amit az autós Nirvanában remél az ember, a legjobb dolog mégiscsak az, amikor az autó magától megy. Az ember bekapcsolja a sebességtartó automatikát, beállítja a neki tetsző követési távolságot, s nem kell mást tennie, mint kormányozni. Azt sem muszáj persze, mert mielőtt nekimennénk valaminek, az S úgyis megáll, de ha oda akarunk érni, ahova elindultunk, akkor mégiscsak jobb követni az utat. Eleinte furcsa érzés volt teljesen az autóra bízni magamat, hosszú percekig a féken tartottam a lábam – hátha téved a derék Merci, s nem lassít időben –, fékeznem azonban sosem kellett. Amikor az előttünk haladó kocsi lassított, az S-ben “Herr Komputer” is elvette a gázt, s ha ez sem volt elég, fékezett vagy akár teljesen meg is állt. Amikor szabaddá vált az út, ismét felgyorsított a beállított sebességre, és máris suhantunk tovább. Ha a kormány tekergetésével beavatkoztam a rendszer működésébe – azaz sávot váltottam, hogy nekieresszem a lovakat –, először kicsit habozott gyorsítani, de miután meggyőződött arról, hogy valóban nincs akadály, lelkesen elhúzott a megelőzött kocsi mellett. Az S-nek ez az egyetlen funkciója gyökeresen megváltoztatja majd az autózási szokásokat – a vezetés sokkal kevésbé lesz fárasztó, s biztos, hogy jóval kevesebb ráfutásos baleset, koccanás történik. Ugyanakkor a Distronic-funkció megmutatja, merre is haladunk: előbb-utóbb a vezető lesz az autó leginkább “felesleges” tartozéka, a mérnökök visszaminősítik őt egyszerű utassá. Ha S-osztályt akarnak vezetni, akkor gyorsan vegyenek egyet – ezt a sorozatot még lehet, a következő már nem biztos, hogy hagyja magát…


09:20
Gazdaság

Együttműködik a TakarékBankkal az IIB

A következő egy-másfél évben Magyarországon is szeretne nyilvános kötvényeket kibocsátani a Nemzetközi Befektetési Bank – mondta lapunknak Nyikolaj Koszov, az igazgatóság elnöke.
07:13
Gazdaság

Átvehetik a robotok a piaci kereskedést

A világ legnagyobb vagyonkezelője már szoftverekre bízná a portfóliómenedzserek munkáját, ám a lapunk által megkérdezett szakértők szerint az embert nem lehet kiiktatni a rendszerből.
Világgazdaság Piactér