Cégvilág

„Mindig ehetünk valamit a hazánkért” - Patrióta vásárlásra hív a BTT

A vásárlói patriotizmus erősítésére törekszik a Baromfi Termék Tanács új kampánya.

Egy 2007 decemberében készített reprezentatív kutatás szerint Magyarországon a megkérdezettek 49%-a gondolja úgy, hogy minőségi és biztonságos volta mellett azért is érdemes magyar baromfit venni, mert ezzel magyar munkahelyeket őrzünk meg. Hasonló kérdésre Ausztriában a megkérdezettek közel 70% válaszol igennel.

A Baromfi Termék Tanács integrált kommunikációs kampányát a Noguchi Porter Novelli tervezte és hajtja végre. A médiatervezésben a Media Planning működött közre, a kreatív anyagok grafikai tervezését a Creativon, a TV-szpot gyártását pedig a Mojo Productions és a Szárnyas fejvadászok főcímét is jegyző Budapest Animation végezte.

A magyar baromfiipar sorsa az EU-s piaci verseny feltételein és a magyar vásárlókon múlik. Ezért a kampányidőszakban a terméktanács egy konferenciát is szponzorál, amely „A biztonságos magyar baromfi árá”-nak szakmai, politikai kérdéseit járja körül. Egyéb eszközeivel azonban közvetlenül a 25 évnél idősebb főbevásárlókhoz fordul. Bízik ugyanis abban, hogy a hazánkban legnépszerűbb friss húsáru, a baromfi esetében a patriotizmus, a megbízható hazai termelés fenntartásának igénye egyre fontosabbá válik a vásárlók döntését befolyásoló szempontok között. A védjegy mint megkülönböztető elem „bevésődését” a tavaszi hónapokban nyereményjáték is támogatja. Az akció kiemelt partnere a Spar, amely tavaly szerződésben vállalta, hogy friss és előhűtött baromfit csak védjegy-jogosult magyar feldolgozóktól vásárol.
 
A hirdetési felületeken két, összekapcsolódó kreatív irányt jelenítenek meg. A tévészpotban és a közterületi hirdetéseken Fekete László és Szőke András tűnik fel. A csirkecombevés hazai rekordját is tartó erősember évek óta jól bevált reklámarca a magyar baromfiiparnak, Szőke Andrással pedig tavaly óta dolgoznak együtt. Szőke emberközeli, lokálpatrióta személyisége akkor sikerre vitte a TV Paprikával közösen készített Szárnyas fejvadászok című főzőműsort, s emlékezetes alkalommá tett számos szabadtéri baromfis főzőrendezvényt. 
 
A másik kreatív irány magukat a baromfifajtákat mutatja meg és néhány valóban a baromfitermelésben dolgozó embert, akik munkahelyét a védjegyes magyar baromfit övező bizalom tartja fenn. Ez utóbbi irányra sajtóhirdetések, „A mi baromfink” című kiadvány és online hirdetések épülnek. A kampány anyagai és háttérinformációi folyamatosan kerülnek fel a www.amibaromfink.hu oldalra, itt olvasható a nyereményjáték szabályzata is. A program május végéig tart.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek