Hazánk is képviselteti magát a Global Management Challenge (GMC) üzleti szimulációs verseny lisszaboni nemzetközi döntőjén, április 22-én és 23-án. A megméretésen magyar színekben a Budapesti Corvinus Egyetem négyfős csapata vesz részt – ugyanis ők nyerték meg március 17-én a verseny magyarországi döntőjét. A győztes teamet, ahogy sok más csapatot is, az Ernst & Young támogatta – a tanácsadó cég emellett az egész eseménysorozat főszponzora is.
Az évente 375 ezer fő részvételével megszervezett globális verseny keretében a csapatoknak az a feladatuk, hogy – felső vezetőkhöz illő döntésekkel – egy virtuális céget irányítsanak, és ezzel befolyásolják vállalatuk eredményét és részvényárfolyamát. Egy-egy megméretés öt részből – szimulált „negyedévből” – tevődik össze, és az a csapat nyer, amelyik ez idő alatt a legmagasabb részvényárfolyamot éri el.
A verseny keretében a résztvevők elemzik a pénzügyi és gazdasági tényezőket, szervezeti stratégiát készítenek, figyelmet fordítanak a piaci feltételekre, és a lehető legmagasabb vevői elégedettség elérésére törekszenek.
A GMC kiváló lehetőség arra, hogy a résztvevők alávessék tudásukat egy valósághű kihívásnak, amelynek keretében céget irányítanak, miközben fejlesztik csapatépítő, döntéshozatali, vezetői és vállalkozói képességeiket is – fogalmazott lapunk kérdésére Tarcsi Gabriella, a GMC Hungary projektmenedzsere. Hozzátette: a három magyarországi forduló során a csapatoknak folyamatosan növekvő kihívásokkal kellett megbirkózniuk. Az országos döntőn egy-egy döntéshozatali periódus időtartama a kezdeti 1,5 óráról az egynapos szimuláció végére fél órára csökkent.
Amellett, hogy a magyar csapat jó esélyekkel vesz részt a lisszaboni döntőn, a GMC valamennyi résztvevő – mind a végzettek, mind a még egyetemen tanulók – számára komoly tanulságokkal szolgálhatott. Ezenkívül egy ilyen megméretésen való részvétel bármelyik önéletrajzban jól mutat.
„Azok a fiatalok, akik egy ilyen versenyen részt vesznek, már letettek valamit az asztalra. Mi pedig olyanokat keresünk, akik tesznek azért, hogy okosabbak legyenek, fejlődjenek, tapasztalatot szerezzenek és kitűnjenek a társaik közül” – fogalmazott Gyenese Balázs, az Ernst & Young HR-igazgatója. Hozzátette: a cég büszke arra, hogy az országos döntőbe jutott nyolc csapat közül négynek, valamint a nyertes teamnek is ő volt a támogatója. KR