Koltai Viktor feltaláló, az új megközelítésű vadriasztó ötletének a megálmodója a közlekedésbiztonság területén dolgozott egy évtizeden át. Jelentős problémának találta a növekvő számú vadgázolást. Ismerve a piacon lévő riasztókat, elhatározta, hogy utánajár, milyen hatásfokkal működnek ezek az eszközök - olvasható a Figyelő cikkében.

A vizsgálatok azt bizonyították, hogy a kereskedelmi forgalomban kapható, autóra szerelhető vadsípok nem megfelelő hatásfokkal működnek. Ez alapján döntötte el a szakember, hogy létrehoz egy olyan terméket, amely bizonyítottan jobb teljesítményt nyújt. Egy év áldozatos munka, kísérletezés, tesztfolyamat eredményeként 2019-ben megszületett a Siren7 vadriasztó síp, amely Koltai Viktor szerint sokkal hatékonyabb, mint a legtöbb konkurens produktum.

Egyedi

Maga az eszköz 3 kHz-es frekvencián sugároz hangot, 115 dB-es erősséggel, és mintegy 300-350 méter sugarú körben fejtheti ki a hatását. Különlegessége:

egy olyan frekvenciát állítottak be, hogy az emberi fül is hallja, ezzel tehát folyamatos visszajelzést kapunk a készülék működéséről.

A síp hangteljesítményének a bemérését a KTI (Közlekedéstudományi Intézet) végezte, amely jegyzőkönyvben igazolta a termék akusztikai jellemzőit. Az idén az értékesítési rendszer átalakításába bevonták a Safety Products 7 Kft.-t, amely a forgalmazás jogosultja a hazai piacon és a nemzetközieken. A cég tulajdonosa és ügyvezetője Popper Péter, aki az elmúlt tíz évben egy hazai vezetéstechnikai központ irányítója volt. Társalapító-vezető Dalnoki Balázs, aki az autóimportőri szakmából érkezett. Mind a ketten elkötelezett hívei a közlekedésbiztonságnak.

Fotó: Shutterstock

A kezdetek

A Siren7 vadriasztó jól teljesített a magyar piacon, s az európai értékesítési csatornák is beindultak. Ezzel pedig az idén több új mérföldkőhöz érkeztek. Egyrészt újabb eredményt hozott a termékfejlesztés, másrészt az első hónapok eladási tapasztalatait számba véve újragondolták az értékesítési stratégiát.

Ahogy említettük, a vevők visszajelzése alapján továbbfejlesztették a produktumot, és megszületett a Siren7MAX vadriasztó síp. Az elődjéhez képest nagyobb teljesítményű, s kitaláltak egy új, megbízható rögzítési módot is. Az eszköz mágnessel fixálható, az autó tetején. Ezzel elérték, hogy a készülék mobil legyen, hiszen ott használják, ahol igazán szükség van rá, és nem kell fixen telepíteni a gépkocsikra.

Sikerek, célok, kihívások

„A 2019-es piacra vezetés sikeres volt, azonban számos előre nem tervezett kihívással kellett megküzdenünk. Természetesen a Covid-helyzet minket is érintett, direkt salestevékenységet nem tudtunk folytatni, azonban az online csatornák jól teljesítettek. Rengeteg tapasztalatot szereztünk, értékeltük vásárlóink visszajelzését, és mindezen tudás birtokában mindent elkövetünk, hogy profi termékünknek professzionális üzleti környezetet teremtsünk” – fejtette ki a feltaláló.

Az értékesítés kapcsán négy csatornát határoztak meg: a direkt webshopos eladást, a korrekt viszonteladói hálózatot, a flottás partnerek kiszolgálását és – nem utolsósorban – a nemzetközi viszonteladói hálózat kiépítését. Mindegyik területen komoly eredményeket tudnak felmutatni.

Fotó: Varga György / MTI

Céljuk, hogy a magyar piaci jelenlétet megerősítsék, valamint kialakítsák a termék exportpiacát, kizárólagos forgalmazói rendszer kiépítésével. Várhatóan még ebben az évben indulnak Szlovákia, Csehország, Németország, Ausztria, Románia területén.

Emellett előrehaladott tárgyalásokat folytatnak skandináv államokkal, s a tengerentúlra is „kikacsintottak”.

Ezzel párhuzamosan megerősítették a gyártási kapacitásukat, újragondolták és racionalizálták a folyamatokat. Ám az említett és más külföldi piacok kiépítésével kapcsolatosan a legnagyobb kihívás olyan tőkeerős és megbízható partnereket találni, akikre bátran rábízhatják a termékértékesítést. De jelentős feladat a gyártási kapacitás további stabilizálása és növelése is.

Nagy álmuk a tengerentúli piacon történő megjelenés, ezt az elkövetkező két évben szeretnék meglépni. Ide azonban már kockázati tőke bevonására is szükség lesz, hogy megfelelő készletük legyen. Eddig ugyanis saját tőkéből gazdálkodtak, de ez elkerülhetetlen lesz. A befektetőkeresés Popper Péter és Dalnoki Balázs feladata, de a lokális sikerek alapján feltehetően találnak majd jó tőkés partnert.

A cikk a Figyelő hetilap október 21-iki számában került publikálásra.