Folyamatosan növekszik az online bankkártyás fizetések aránya házhoz szállításnál, és egyre többen mentik el a rendszerben a kártyaadataikat. Ha melegétel-házhozszállításról van szó, a legtöbben pizzát rendeltek, az üzletekből pedig leginkább pékárut, tejet és vizet vásároltak otthonra az elmúlt évben – derül ki a foodpanda most közzétett összesítéséből.

Összességében fölényesen vezet a pizza és a hamburger a megkívánt meleg ételek között:

az elmúlt egy év összes melegétel-rendeléseinek 27 százaléka volt pizza, 21 százaléka pedig hamburger.

A magyaros ételek a rendelések 9, míg az amerikai finomságok a 8 százalékát tették ki.

Hódít a stangli

Budapesten rendelésenként átlag 300 forinttal többet költöttek meleg ételre, mint az ország egyéb területein, a fővároson belül pedig a második kerület vacsorarendelései tűntek ki az átlagból. 

Pizza time, Group of friends eating pizza together.
Fotó: Filadendron

A „legtöbb megrendelés egy címről” rekord a debreceni egyetemi városrészhez köthető, ahonnan egy év alatt összesen 11 492 rendelés futott be 47 millió forint értékben. 

A közel 200 ezres város diáksága leginkább pizzát rendelt, az éttermek közül pedig a Meki volt a sláger. Az egyetemisták rendelésein a vizsgaidőszak nyoma is érzékelhető volt: ekkor ugyanis dupla annyi rendelés érkezett, mint az év más időszakaiban.

A legtöbb rendelést leadó vásárló viszont a fővárosból került ki: 

ő 140 sört és 130 rágcsálnivalót rendelt 150 ezer forint értékben egy Panda Marketből. A Panda Marketek választékában egyébként nem a sör a legkeresettebb termék: az elmúlt egy évben a legtöbbször sajtos stanglit, félzsíros tejet, cukormentes kólát, banánt és csirkemellfilét rendeltek a kényelmes bevásárlást választó vásárlók. A platformon elérhető egyéb szupermarketekből pedig zsemlét, tejet, ásványvizet és energiaitalt tettek leggyakrabban az online kosárba.

Mindent bankkártyával

Az elmúlt egy évben folyamatosan nőtt az online fizetések száma: 2021-hez képest 6 százalékkal, összesen 86 százalékra, a kártyaadatokat pedig a vásárlók 68 százaléka mentette el. A kutatás szerint azok, akik hetente vásárolnak, nagyobb arányban (29 százalék) fizetnek mentett bankkártyával egy-egy weboldalon, mint akik ritkábban rendelnek online (18 százalék).

Folyamatosan növekszik a digitális borravalót adók száma is, csak idén októberben több százezer felhasználó adott legalább egyszer borravalót, átlagosan 200 forint értékben.

A legnagyobb egyszeri jatt 20 ezer forint volt, a leggyorsabb kézbesítés 18 másodpercet vett igénybe: egy gesztenyepüré és egy üdítő repült kevesebb mint fél perc alatt a megrendelőhöz. A legaktívabb futárpartner pedig egy év alatt 998 műszakot, összesen 4735 órát futárkodott, tehát közel minden második óráját kiszállítással töltötte.