a Twitter új vezérigazgatója pénteken bejelentette, hogy a legaktívabb felhasználók és alkotók részesedést kaphatnának a platformon futó hirdetések bevételeiből. A lépéssel a cég a platform nézettségét próbálja megnövelni – írta a Reuters.

Stick figures image displayed on a laptop screen and Twitter logo displayed on a phone screen are seen in this illustration photo taken in Krakow, Poland on January 24, 2023.
Fotó: AFP

A YouTube, az Instagram és sok más közösségi média évek óta lehetőséget biztosít a felhasználói számára, hogy a tartalomkészítésért cserébe 1 százalékos részesedést kapjanak a reklámpénzből. Ez a legtöbb vállalat számára egy sikeres stratégia volt, ugyanis a kompenzáció az alkotók által befektetett munkát, a kreativitást és a nézettséget is megnövelte, cserébe pedig rengeteg felhasználó tudott karriert építeni a tartalomgyártásra.

Péntektől kezdve ez a rendszer a Twitteren is működni fog, az alkotók a válaszaikban és az oldalukon megjelent hirdetésekből tudnak majd bevételt szerezni. Ám ehhez a program résztvevőinek Twitter Blue-előfizetőknek kell lenniük

– jelentette be Elon Musk, a cég vezérigazgatója.

Musk azonban arról nem tájékoztatott, hogy a bevétel mekkora százalékát osztanák meg a felhasználókkal, ami egy kritikus kérdés lehet azon alkotók számára, akik rendes megélhetést építenének a platformon.

A Twitterről hónapok óta menekülnek a hirdetők, miután az új vezetés gyakorlatilag a földig rombolta a cég tartalommoderálási részlegét, átírt egy sor szabályt, és több, korábban kitiltott médiaszemélyiséget is visszaengedett az oldalra. A masszív bevételcsökkenést Musk szerint aktivistacsoportok és trollok kampányai okozták, akik nyomás alá helyezték a közösségi médián régóta aktív hirdetőket.

A vállalat a belső átalakítások és több ezer dolgozó elbocsátása mellett elsősorban arra fókuszált, hogy visszaszerezze a bevételeit, amiért új, fizetős szolgáltatásokat és reklámbarát programokat vezetett be. A tartalomgyártók fizetése is ennek a folyamatnak a része.