M3P-akkumulátorok gyártásába kezd a CATL – írta meg a Reuters. A világ legnagyobb lítiumion-foszfát akkumulátorgyártója közölte, hogy az új, M3P anyagtechnológiás cellák nemcsak olcsóbbak, de a teljesítményük is jobb, mint az eddigi nikkel-kobaltalapúaké. Ennek oka, hogy az új eszközöknek nagyobb az energiasűrűsége.

CATL Headquarters In Ningde
Fotó: VCG

A CATL tavaly augusztusban hozta nyilvánosságra, hogy az M3P-technológián dolgozik, ami 

a vállalat következő generációs akkumulátortechnológiájával kombinálva 700 kilométeres hatótávot is biztosíthat egy elektromos járműnek, egyetlen töltéssel. 

A CATL, aminek az ügyfelei között ott van a Tesla, a Volkswagen, a BMW és a Ford, a világ legnagyobb akkumulátorgyártója. A világon használt elektromos autókban található energiacellák egyharmada a kínai cég gyártósoráról gördült le.

Leválthatják a nátriumos akkuk a lítiumosokat

Nátriumból világszerte bőséges készletek vannak, így az olcsóbb alapanyag olcsóbb akkumulátorokat és olcsóbb villanyautókat hozhat.

A cég olyan mértékben növekedett az utóbbi években, hogy ez az ország elnökének, Hszi Csin-ping-nek is felkeltette a figyelmét. Az ország első embere március elején arról beszélt, hogy egyszerre örül és aggódik a CATL felemelkedése miatt. Sok vállalat az utóbbi időben elkezdte megkérdőjelezni, hogy szerencsés-e ekkora növekedést ehetővé tenni a kínai óriásnak. Néhány autógyártó elkezdett alternatív beszállítókkal együtt dolgozni, de van, amely saját aksik kifejlesztésébe kezdett. Az M3P-alapú technológia pénteki bejelentésén a CATL elnöke, Zeng Yugun megkapta azt a kérdést, hogy nem tart-e a felemelkedőben lévő konkurens gyártók miatt. Zeng erre úgy felelt, hogy szerinte 

az új piaci szereplők a másod- és harmadosztályú akkumulátorgyártókkal fognak konkurálni, miközben a CATL továbbra is egyedül foglal majd helyet a trónon.