A kínai rendőrség megtalálta a tűt a szénakazalban, pár nap leforgása alatt felderítette, ki volt a nagy port kavart autóipari fúziós álhír kiötlője és terjesztője. A múlt héten száguldott végig a legnépszerűbb kínai közösségi oldalakon az a „belsős információ”, hogy a BYD és a Nio közös vállalatot alapít az előbbi 51, az utóbbi 49 százalékos tulajdonlásával.
Ezután a közös cég szőröstül-bőröstül megvásárolná a masszívan veszteséges, de stabil tulajdonosi háttérrel rendelkező Niót, melyben 27,1 százalékos részesedéssel bír Abu-Dzabi állami befektetési holdingja, a CYVN. A vegyes vállalat 16,5 milliárd jüanért, azaz 2,28 milliárd dollárért vásárolná meg a Niót, amely azonban a jövőben is független vezetéssel dolgozhatna.
A feltételezett ügyletet mindkét érintett azonnal cáfolta, ám az álhír tartotta magát, mivel a poszt hitelesnek tűnt, és a fényképen a BYD környezetét használta fel a tettes. Ma Lin, a Nio márkaépítésért és kommunikációért felelős alelnöke a Weibón BYD-s kollégájától azt kérte, hogy derítsék fel, ki felelős a reputációban és a tőzsdeárfolyamban is romboló hatást kiváltó posztért. (A BYD-nél több mint 900 ezer dolgoznak.) A Nio a megjelenés másnapján rendőrségi feljelentést is tett, a tettest azonosították és Hefejben szerdán őrizetbe vették.
A Hszie néven posztoló 29 éves férfi azzal védekezett, hogy csak nézettséget próbált generálni és követőket szerezni a közösségi oldala számára.
Hogy a hitelesség látszatát keltse, Hszie egy mesterségesintelligencia-alapú képalkotó szoftvert használt fel, BYD alkalmazottnak „beöltöztetve” magát. Nem volt jó ötlet, bár lehet, hogy az ismertség eléréséhez Hszie-nek még így is alacsony árat kell fizetnie.
A jelenleg hatályos kínai jogszabályok szerint a közrend szándékos megzavarásáért és álhírek terjesztéséért öttől tíz napig tartó elzárás és 500 jüanos, azaz 27 ezer forintos pénzbüntetés szabható ki – a bűnügyi nyilvántartásba való bekerülés „bónusza” mellett. Plusz a per, amit az érintettek a nyakába varrnak – ha nem lesznek elnézők. És nem azok.
Nio amúgy sem lacafacázik, komplett jogi csapat követi a közösségi médiában rólunk megjelent híreket és véleményeket. Utóbbiakból van is bőséggel, ám ezek közül a tendenciózusan a vállalat és luxusautóinak rossz hírét keltő megalapozatlan állításokat nem következmények nélkül, s kezdeményezik a rágalmazó felelősségre vonását.
Az elektromos luxusautókat gyártó társaság nemrég újabb pert nyert meg, bár nem ilyen győzelmekre vágyik, hanem sokkal inkább a fogyasztók megbecsülésére, amit
márkák birtokosaként érdemelne ki. A friss ítélet szerint Zsen Csien-hua bloggernek valamennyi, a Nióra vonatkozó negatív tartalmát törölnie kell a közösségi felületeiről, melyeken hatvan napon át bocsánatkérő posztot kell szerepeltetnie. Nem kis munka lesz, mivel fiókjain keresztül Zsen több ezer (!) sértő és rágalmazó tartalmat posztolt a Nióról.
A további jogsértéstől is eltiltották, egyben a Niónak okozott károk megtérítésére is kötelezték. Ennek mértékét azonban az autógyártó nem közölte. Következtetni az összegre egy hasonló elmarasztaló ítélettel végződött korábbi perből lehet, amikor is a rosszindulatú posztolót 83 590 dollárnyi kár megtérítésére kötelezték. Az így beszedett összegeket jótékony célokra ajánlja fel a Nio.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.