Meglehetősen rossz évet zárt tavaly két német autógyártó is. A Daimler Truck német teherautó- és buszgyártó cég jelentősen kevesebb haszongépjárművet adott el tavaly az európai és az ázsiai piacokon gyengülő kereslet miatt, de a Volkswagen csoport márkáinak összesített eladásai is csökkentek 2024-ben a vállalatok keddi jelentései alapján.
A Daimler Truck globális eladásai 12 százalékkal 460 ezer járműre csökkentek 2024-ben.
Az ázsiai piacon 22 százalékos, az európai piacon pedig 20 százalékos volt a visszaesés.
Észak-Amerikában, a Daimler Truck legnyereségesebb régiójában az eladások csak 2 százalékkal csökkentek.
A gyenge eladások a tehergépjármű üzletágat sújtotta, a Daimler Truck autóbusz-értékesítései viszont kissé növekedtek, 26 100 darabról 26 600 darabra.
A tisztán elektromos meghajtású járművek értékesítése is nőtt, bár az ilyen modellek továbbra is csak kis részét teszik ki a vállalat teljes értékesítésének.
A vállalat 2024-ben 4035 tisztán elektromos járművet értékesített, ami 17 százalékos növekedést jelent 2023-hoz képest.
A Daimler Truck, a nehéz haszongépjárművek egyik legnagyobb globális gyártója 2021-ben vált le a német Mercedes-Benz autógyártóról. A Daimler Truck a Mercedes-Benz márkanév mellett Freightliner és a Western Star márkanév alatt is gyárt nehéz teherautókat és buszokat.
A cégcsoport világszerte 9,027 millió járművet szállított ki, ami 2,3 százalékos csökkenést jelent 2023-hoz képest. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Volkswagen csoport elérte a globálisan 9 millió jármű kiszállítására kitűzött éves célját.
2023-ban a Volkswagen csoport az összes márkából több mint 9,2 millió járművet szállított ki, ami jelentősen több volt, mint egy évvel korábban. 2024-re a konszern eredetileg további, akár 3 százalékos értékesítési növekedést tűzött ki célul, de szeptemberben elvetette ezt, mivel értékesítési nehézségek léptek fel az egykor jövedelmező kínai piacon.
A zászlóshajó márka, a VW mellett a Volkswagen konszern leányvállalatai és márkái közé tartozik az Audi, a Porsche, a Škoda és a SEAT.
Különösen az Audi luxusmárka 12 százalékkal kisebb eladásai húzták le a vállalat teljesítményét.
Michael Breme igazgatósági elnök decemberi tájékoztatása szerint ugyanakkor az Audi Hungária jelenleg nagyon jó helyzetben van.
A konszern összes értékesítésének több mint felét adó VW eladásai 1,4 százalékkal csökkentek 2024-ben, míg a Porsche sportkocsi márka eladásai 3 százalékkal estek vissza. Ezzel szemben a SEAT/Cupra eladásai 7,5 százalékkal, a Škoda értékesítései pedig 6,9 százalékkal nőttek. E márkák növekvő eladásai azonban nem tudták ellensúlyozni a többi márkánál elszenvedett visszaesést.
Elektromos modellekből a Volkswagen összes márkája 745 ezret értékesített, 3,4 százalékkal kevesebbet az előző évinél.
Német autóipar: a legnagyobb luxusgyártót sem kímélte a szektor visszaesése - belföldön és Kínában is csökkentek az eladások
A Volkswagen és a Mercedes után újabb német óriás közölt gyászos eredményeket. A BMW eladásai tavaly csúnyán visszaestek, ám a vállalatvezetés továbbra is ígéretesnek látja az elektromos járműveket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.