Valószínűleg csak néhány Lidl-ügyfél vette észre azonnal, hogy a német kereskedelmi láncnál egy új tétel felszámolásával bővült a számla egy-egy vásárlás után.
Sokáig ingyenesek voltak a úgynevezett „O&G szatyrok”, ezeket a tételeket már a számlákon tüntetik fel Németországban az ügyfeleknek: például zöldségek és gyümölcsök vásárlásakor ezekbe teszik a termékeket a vásárlók. A T-online cikke szerint a zacskók felszámolásával csak a számlán szembesül a fogyasztó, mert a pultoknál szinte alig észrevehető ennek a feltüntetése.
A zacskók ára körülbelül 4 forintnak felelnek meg.
A portál hasonlót fedezett fel korábban a Kaufland nevű láncnál is: az ottani vásárlóknak nemrég óta szintén fizetniük kell már a szatyrokért.
A Lidl és a Kaufland egyaránt a Schwarz csoporthoz tartozik, így előre látható volt, hogy a Lidl pénzt kér a majd a zacskókért.
A Kaufland és a Lidl mellett az Aldi vásárlóinak is fizetniük kell a gyümölcsökhöz és zöldségekhez használt zacskókért, a német portál megjegyzi, hogy az Edekánál, a Rewe-nél, a Nettónál és a Pennynél hasonló díjat még nem vezettek be.
Korábban azonban a Tesco is bejlentette, hogy megszünteti a zöldség-gyümölcs osztályon eddig ingyenesen elérhető, eldobható műanyag zacskók használatát. Az üzletekben a többször is használható, biológiailag lebomló zacskó és úgynevezett újrazsák használatát vezették be.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.