bioetanol

Túl nagy a támogatás az E85-ös üzemanyagon?

Évente meg kell vizsgálni, nem kap-e nagyobb adókedvezményt a magas bioetanol tartalmú üzemanyag, mint amekkora a versenyképes piacra jutásához szüksges. Baj van, ha az esetleges túlkompenzálást az EU állapítja meg helyettünk - állítják szakmai vélemények.

Kispénzűek fogják fizetni az adót a bioüzemanyagra

Az országban több tízezren tankolnak 85 százalékos bioetanol-tartalmú – jórészt jövedékiadó-mentes – üzemanyagot. A leginkább árérzékeny többség a hagyományos benzinre optimalizált motorjába tölti a literenként mintegy 100 forinttal olcsóbb E85-öst. Ők fizetik majd be az államnak a bioetanolra kivetendő adó meghatározó részét.

Jön a dupla üzemanyagár-emelés!

A múlt héten tapasztalt árcsökkenést követően szerdától növekednek az üzemanyagárak: a benziné 2, míg a gázolajé 3 forinttal nő - értesült piaci forrásokból a holtankoljak.hu.

A következő tíz évben drága lesz az élelem - Le a bioetanollal?

Tartósan magas marad a mezőgazdasági termények, így a feldolgozott élelmiszerek ára a világban – derül ki az OECD és a FAO 2020-ig terjedő prognózisából – az előttünk álló évtizedben akár ötödével lesz drágább a gabona és harmadával kell többet adni a húsért. A széles körben megfizethető élelmiszer korszakának vége magas inflációt, gazdasági és politikai instabilitást, egyes térségekben éhezést eredményez, ráadásul sem a piac sem a politika nem lesz képes hatékonyan kezelni a problémát – figyelmeztetnek a kutatók.

Harminc százalékkal is drágulhat a hús

Tartósan magas élelmiszerárakra számít a nemzetközi Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) és az ENSZ Mezőgazdasági és Élelmezési Szervezete (FAO). Pénteken megjelent közös elemzésükben a szervezetek arra is figyelmeztetnek, hogy az árak heves ingadozása is jellemző lehet a 2020-ig tartó időszakban.

"Csináljunk bioetanolt a hazai kukoricatöbbletből"

Egy sem épült fel az öt éve bejelentetett 32 hazai bioetanol üzemről, ami jól jellemzi a terület működési környezetének bizonytalanságát, a kisszámú gyártót mégis rendre az agrárárak felhajtásával vádolják. Héjj Demeter, a Magyar Bioetanol Szövetség elnöke szerint megfelelő szabályozással és a szinergiák kihasználásával évi másfél millió tonna bioetanolt lehetne előállítani a – jó években – 3-4 millió tonnányi kukoricafölöslegből.

Kukorica: etetni vagy tankolni?

Hiába várható rekord-kukoricatermés ősszel, ez sem lesz elegendő arra, hogy lenyomja az árakat, és várhatóan a külső kereslet is erős marad. A végső vesztes a hazai állattenyésztés lehet.

Hisztéria a német benzinkutakon: bojkottálják az E10-et

Bojkottálták a német autósok az uniós rendeletben előírt E10-es üzemanyagot. A kutak fele már lecserélte a hagyományos benzint az új típusra, így a bojkott miatt hatalmas készletek halmozódnak fel. Az ágazati szekértők szerint a finomítók is leállhatnak.

Magas a benzinár? Autózzon olcsóbban!

Szerdától ismét drágábban tankolhatunk, a kukoricából előállított alkohol és benzin keveréke azonban még mindig több mint 100 forinttal olcsóbb a 95-ös oktánszámú üzemanyagnál. Igaz, az autó tisztán bioetanol tankolásánál 20-30 százalékkal többet fogyaszt, de ezzel együtt egy tele tankolásnál 3-6 ezer forintot is megspórolhatunk. Az autók E85-ös átalakítása azonban több tízezer forintra rúghat - állítja a Magyar Bioetanol Szövetség.

Megint komolyan drágul a benzin

Négy forinttal nő a benzin ára a hazai töltőállomásokon szerdától, a gázolaj ára viszont 3 forinttal csökken - erősítették meg piaci forrásokból a holtankoljak.hu értesülését.
Világgazdaság Piactér