bolt

Hogyan és mivel bombázzák érzékszerveinket a kereskedők?

Tegyen fel sötét napszemüveget és dugja be a fülét, orrát az, aki a karácsonyi bevásárlásokat befolyásolástól mentesen szeretné letudni! A költésre csábító kereskedői trükkök tárháza ugyanis szinte végtelen: onnét kezdve, hogy belépünk egy üzletbe, szinte minden érzékszervünket titkos impulzusok bombázzák. Többnyire sikeresen.

Bolt és Iszinbajeva az év atlétája

A jamaicai sprintersztárt, Usain Boltot és az orosz rúdugrócsillagot, Jelena Iszinbajevát választotta meg az év atlétájának a sportági világszövetség. Az IAAF a vasárnap esti, monacói gálán köszöntötte 2008 legjobbjait.

Habzsolja a magyar a csokoládét - Na, de mennyit is?

Két számjegyű növekedés a csokoládék piacán, értékben is, mennyiségben is, 2007 október-2008 szeptemberben, az előző hasonló időszakhoz képest. Szintén mindkét szempontból, de kisebb mértékben bővült a Nielsen által mért édességek közül a az édes keksz, nápolyi-ostya és rágógumi piaca. Összességében a Nielsen által mért édességek éves kiskereskedelmi forgalma mintegy 135 milliárd forint. A csokoládé bolti eladása értékben közeledik az évi 70 milliárd forinthoz.

Veszi a magyar a pralinét, mint a cukrot

A pralinénál a növekedés mértéke értékben 16, mennyiségben 13 százalék, az előző hasonló idıszakhoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen kiskereskedelmi indexe.

Három az egyben szeretjük – A legfrissebb tendenciák a kávépiacon

A legkedveltebb, pörkölt valódi kávé átlagos fogyasztói ára 15 százalékkal magasabb az idén június–júliusi adatok szerint, mint a tavalyi hasonló periódusban. A második legnagyobb forgalmú szegmens, az instant 3 in 1 átlagára 4 százalékkal drágult.

Milyen csokoládét majszol a magyar? Ráadásul nem is keveset

Összességében 7 százalékkal emelkedtek a Nielsen piackutató intézet által mért 90 élelmiszer kategória értékben mért bolti eladásai idén február-júliusban, a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Az idei első hét hónap hét százalékos inflációja mellett.

Brutális mennyiségű toalettpapírt vesznek a magyarok

Értékben kilenc százalékkal nőtt a háztartási papíráru kiskereskedelmi forgalma 2007 július-2008 június között, a megelőző tizenkét hónaphoz képest. Így az évi összes bolti eladás megközelíti a 40 milliárd forintot. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

Kevesen hisznek a tiszta sportban

A németek 51 százaléka szerint a világklasszis sportolók doppingszerek segítségével érik el kimagasló eredményeiket. A reprezentatív felmérést a Der Spiegel című hetilap készíttette el.
Világgazdaság Piactér