Direkt marketing

Többmilliós bírság illegális adathasználatért

Jogellenes adathasználat és a szerzői jogok megsértése miatt első fokon pert nyert a direkt marketing piacon működő TeleData Kft. az ózdi Digi Sales Kft.-vel szemben. A cégnek 2 millió forintot kell fizetnie. Az ítélet szerint a Digi Sales új illegális adatbázist hozott létre a TeleData listájából.

Nehéz idők a direkt marketingben

A gazdasági nehézségek többféleképpen is hatottak az idén a direkt marketing (dm) piacra: miközben nőtt az adatbázis-frissítések iránti igény, csökkentek a kampánymegrendelések, illetve emelkedett az illegális adatfelhasználók, adatlopások száma.

Mégis szeretjük a reklám e-maileket?

Az aktív internetezők 90 százaléka elolvassa az érdekes tárgyú jóváhagyott e-mail reklámüzeneteket, a személyes megszólítás azonban nem minden esetben jelent előnyt - többek között ez derült ki a KutatóCentrum E-Mail Marketing Reportjából. A Direkt Marketing Szövetség (DMSZ) támogatásával készült felmérés arra is rámutatott, hogy az online nyereményjátékokra valós adatokkal regisztrálnak az emberek.

Kormánykommunikáció: Budai megnevezte a kritikus réteget

A válság, illetve az éleződő verseny miatt a direkt marketing szolgáltatásokat nyújtó cégek helyzete sem lesz könnyű az idén, ezért pozíciójukon csak akkor javíthatnak, ha a vállalatok több kombinált, interaktív alkalmazást vásárolnak tőlük - mondta Bartók János, a TeleData Kft. ügyvezető igazgatója a társaság által rendezett direkt marketing szakmai napon.

Miért "adja el az állam az adatainkat?"

Pár nappal ezelőtt pert nyert a TeleData a Company Success ellen, mert az jogosulatlanul használta direkt marketing célra a cég telefonkönyv adatbázisát. A TeleData szerint az ítélet megnyugtató mind a szakma, mind az állampolgár számára. Az adatvédelmi biztos szerint azonban a magánszemélyek adatvédelemhez fűződő jogai nem részesülnek olyan védelemben, mint a vállalatok.

Megszabadulunk a direkt marketingtől, de milyen áron?

Szeptember elsejétől a reklámtörvény módosulásával új szabályok vonatkoznak a direkt marketing tevékenységre. Az új törvény látszólag igen szigorúan jár el a fogyasztók védelmében, a VGO által megkérdezett szakmai szervezetek szerint viszont zavaros és óriási terhet ró a vállalkozókra.
Világgazdaság Piactér