Gablini Gábor

Már nem státuszszimbólumnak veszik az emberek az elektromos autót

A magán- és a vállalati szektorban is egyre inkább a tudatosság jellemzi a gépjárművásárlásokat, ami megmutatkozik a ma még szűk piaccal rendelkező elektromos autók térnyerésében – mondta a Világgazdaságnak adott interjúban Gablini Gábor. A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke az e-töltőpontok hazai elterjedése kapcsán megjegyezte: nem lehet csak az államtól várni a megoldást.

Kétezer e-autó állhat jövőre forgalomba

A magyar autópiac kétarcú teljesítményt mutat az idén, a WLTP-szabvány a szeptember–decem­beri időszakban visszafogja az eladásokat. A szigorítás az elektromos autók eladására is kihat, a kiszállításokra akár egy évet is várni kell.

Korszakhatáron a magyar vállalkozások

Nagyobb kockázatot kellene vállalnia az uniós pályázatokon elkényelmesedő vállalkozói körnek – mondta az MGYOSZ alelnöke a Világgazdaságnak.

Januárban sem kerülnek többe az új autók

A várhatóan magasabb infláció, illetve a növekvő bér- és egyéb költségek ellenére nem drágulnak januárban az új autók – derült ki lapunk körkérdéséből.
Világgazdaság Piactér