hipermarket

Kiderült: ebben és ennyivel olcsóbbak a hazai diszkontok

A tavalyi évhez képest több változás is történt a diszkont csatornában – állítja a GfK Hungária 2012. évi diszkontokról szóló tanulmánya. Egyre homogénebbé válik a láncok termékkínálata, miközben a legintenzívebb vásárlók egyre inkább az alacsonyabb jövedelmű háztartások közül kerülnek ki. A márkatermékek – néhány kivételtől eltekintve – továbbra sem tudtak érdemben terjeszkedni a diszkontok polcain.

Csak a diszkontok javítottak - Így vásárolunk most

Egyedül a diszkontok tudták a forgalomból való részesedésüket némiképp növelni. Az idei első félévet a gazdaság és a fogyasztás további stagnálása jellemezte, a vásárlói viselkedés további racionalizálása számos területen érzékelhető. A sajátmárkás termékek vásárlásai ismét emelkedő arányt mutatnak szinte minden csatornában – derül ki a GfK Hungária idén 20 éves Consumer Panel Services üzletága által publikált legfrissebb Kereskedelmi Analízisek tanulmányból.

Rákapunk lassan a rozére

A vörösbor a hazai kedvenc, de egyre népszerűbb a rozé is a GfK felmérése szerint.

Csirkéből a combra szavazunk - húsvásárlási szokásaink most

A GfK Hungária kutatása szerint lakosság főként csirke- és sertéshúst vásárolt, elsősorban a hiper- és szupermarketekben. Csirkéből legnépszerűbb a combhús. Bár a csirkehúsból nemhogy önellátók, de nettó exportőrök is vagyunk, a termelőktől folyamatos fejlesztéseket és átláthatóságot kíván meg a magasabb árakkal dolgozó és komolyabb állatjóléti intézkedéseket előíró nyugat-európai piac.

Legyőzték a diszkontokat a szupermarketek itthon

A hazai vásárlók elsősorban a nagy alapterületű, széles áruválasztékot és jelentős akciókat kínáló hipermarketeket részesítik előnyben élelmiszerbeszerzés szempontjából.

Élelmiszerpiac - A diszkontok és a legkisebb boltok javítottak

Értékben 5 százalékkal emelkedett, mennyiség szempontjából pedig változatlan maradt az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása 2011. február-2012. január során, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Többek között ezt tárta fel a Nielsen, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, valamint ismereteket szolgáltató globális vállalat.

Erzsébet-kártya: Tesco, Auchan, Cora kizárva

A Magyar Rádió 2012. január 24-i adásában a Nemzeti Üdülési Szolgálat Kft. értékesítési vezetője az Erzsébet utalványokról nyilatkozva a műsorvezetőnek arra a megjegyzésére, hogy „hipermarket nincs az elfogadóhelyek listáján” a következőképpen válaszolt: „mint ahogy mondottam, tárgyalunk”.

A hipermarketekben sem lesz dohány - Kétezer lakosonkét egy árusító

Szeptembertől a kétezer négyzetméternél nagyobb eladóterű kiskereskedelmi létesítményekben sem folytatható majd dohánytermék-árusítás, amennyiben az Országgyűlés elfogadja azt a módosító javaslatot, amelyet a Fidesz két képviselője nyújtott be a dohánytermékek kiskereskedelméről szóló törvényhez.
Világgazdaság Piactér