IBUSZ

Szép nyár, szomorú ősz az irodáknál

A fizetőképes kereslet növekedésének köszönhetően kiváló főszezon után problémássá vált az őszi utószezon az utazási irodáknál.

Vasfüggöny után ajtónyitás

Az első magyar utazási irodát, az IBUSZ-t két magyar arisztokrata alapította 1902-ben. Rá húsz évre pedig elindult a tömegturizmus első hulláma, a harmincas években milliók utaztak a cég „filléres vonatain”.

Az állam 8,4 milliárdot költhet utazásokra

Ismét a Weco-Travel, az OTP Travel és az IBUSZ utazási irodák nyerték a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) által az állami szervezetek és intézmények nemzetközi utazásaira kiírt közbeszerzést.

Lenne miből kártalanítani

A 2015-ös szezonra igazolt kaució összege alapján Neckermann, IBUSZ és Kartago Tours a sorrend a hazai utazási irodák mezőnyében. A nem charterezők között a Fehérvár Travel növelte az előnyét

Ennyit fizetnek kaucióra az utazási irodák

A tavalyihoz hasonló mértékű, összesen 15,2 milliárd forint vagyoni biztosítékot igazoltak 2013-ra a Magyarországon letelepedett, vagyoni biztosíték szolgáltatására kötelezett utazási irodák – mondta a Világgazdaságnak Molnár Gabriella, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ) elnöke. A mintegy 1200 regisztrált hazai utazási iroda közül mindössze 24 vállalkozott charteres utazásszervezésre, az általuk igazolt kaució mértéke azonban meghaladja a 9 milliárd forintot.

Ilyen fejlesztésekre készül az IBUSZ

Jelentős eredménnyel zárta 2011-et az IBUSZ, idén pedig a tavalyi szint elérése a célja Magyarország legrégebbi utazási irodájának. „15,3 milliárd árbevételt értünk el. 2012-ben 500 millió forintot szánunk informatikai fejlesztésre és hálózatépítésre, melynek része egy automata utazásszervező integrált létrehozása.

Mi az idei nyári sláger az utazási irodáknál?

A tavalyinál valamivel jobb nyári szezont várnak az utazási irodák, az utazók szempontjából a sláger továbbra is a tengerpart, a fő döntési szempont az ár, a nagy vesztes pedig Észak-Afrika. A válság miatt koncentrálódott a piac, és a korábbinál óvatosabban terveznek az utazásszervezők.

A versenytársak kaszálnak az Aeroviva utasain

Nagyot szólt az Aeroviva utazási iroda csődje, amely a hírek szerint mintegy négyezer utast érint. Pedig a társaság nem éppen olcsó utakat árult, kínálatában többségében drága, egzotikus utak szerepeltek, amelyekért legjobb esetben is több százezer forintot kellett fizetni. A válságból történő kilábalás közepette ismét népszerű a magyar állampolgárok körében a személyenként olykor egymillió forintra is rúgó „télből a nyárba” túra: a „felszabadult” négyezer Aeroviva-utas megrohamozta a konkurens utaztatókat.
Világgazdaság Piactér