Mikulás

Megjön a Mikulás a tőzsdékre is?

Donald Trump győzelmével lendületet vettek a tőzsdék, ami könnyen lehet, hogy a következő hetekben is folytatódik, az év vége felé ugyanis beköszönthet a részvénypiacokon a Mikulás-rali

Nyerő szériában a csoki Mikulás

A decemberi ünnepek szezonális édességeiből két és fél milliárd forint körüli bevételt ért el az élelmiszer-kiskereskedelem a legutóbbi években. Tavaly november-decemberben 1 százalékkal kevesebbet, mint tavalyelőtt. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

Kevesebb csokimikulást eszünk

A Mikulás napi és karácsonyi édességek bolti eladása 2009-ben 11 százalékkal 2 milliárd forintra csökkent az ünnepi időszakban - állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe. Mennyiséget tekintve 24 százalékkal mintegy 700 tonnával kevesebb édességet vettünk tavaly év végén. Emelkedett viszont a hagyományos Mikulás napi csomagok forgalma, és megközelítette a 400 millió forintot.

Kétmilliárd csoki Mikulásból

Csokoládéból készült Mikulás figurákból 2 milliárd forint körüli kiskereskedelmi forgalom várható, ha az elmúlt évek növekedési trendje folytatódik. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat, a legutóbbi három év ünnepi édesség-szezonjának adatai alapján.

Minőségi Mikulásra szívesen költünk

A Magyar Édességgyártók Szövetsége tájékoztatása szerint, mi magyarok tavaly például minden karácsonyi szezonban mértnél többet, összesen mintegy 943 tonnányi figurás édességet tettünk gyermekeink és szeretteink kiscsizmáiba, amelyre a válság ellenére is minden eddiginél többet, közel 2,7 milliárd forintot költöttünk.

A válság nem kíméli a Mikulás-bizniszt sem

A válság nem kíméli a lappföldi Mikulás-bizniszt sem. A tavalyi karácsonyi szezonban egyötödével kevesebb külföldi charterrepülőgép érkezett az Északi-sarkkörön fekvő finnországi Rovaniemibe, amely a világ Télapó-üzletágának abszolút piacvezetője hosszú évek óta.
Világgazdaság Piactér